מכירות רפאל בשנת 2011 הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר

21 מרץ, 2012

צבר ההזמנות מסתכם בכ-3.45 מיליארד דולר. מנכ"ל רפאל, אילן בירן, הזהיר כי ההאטה בשוק הבטחוני תחייב את החברה לנקוט בצעדי התייעלות. בשבוע שעבר הנפיקה החברה אגרות חוב בהיקף של 450 מיליון שקל

ההאטה בשוק הבטחוני מחייבת את החברה לבצע תהליכי התייעלות

רפאל כיפת ברזל
מנכ"ל רפאל, ידידיה יערי

בשנת 2011 הסתכמו המכירות של חברת רפאל ב-1.979 מיליארד דולר. החברה דיווחה היום שהיא הרוויחה 111 מיליון דולר ושכיום מסתכם צבר ההזמנות שלה בכ-3.45 מיליארד דולר. צבר הזמנות מייצג 1.8 שנות פעילות, וכ-70% ממנו מיועד לייצוא. מעניין לציין שלמרות שמכירות החברה צמחו בהשוואה לשנת 2010 שבה הן הסתכמו בכ-1.85 מיליארד דולר, הרווח בשנה האחרונה ירד בשיעור ניכר. ב-2010 הסתכם הרווח ב-170 מיליון דולר.

רפאל מפתחת ומייצרת כמה מאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר בעולם, בהם מערכת "כיפת ברזל" שהוכיחה לאחרונה את יעילותה בדרום, ומערכת "מעיל רוח" המותקנת על גבי טנקי מרכבה סימן 4. כיום היא מעסיקה יותר מ-6,500 עובדים ונחשבת למעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ.

גיוס הון ופעילות אזרחית

הדיווח של רפאל מספק הצצה מעניינת אל המבנה העסקי של התעשיות הביטחוניות. עולה ממנו כי החברה משקיעה כ-8% מהמכירות במחקר ופיתוח, ולמרות זאת שיעור הרווח הוא 5.6% בלבד מהמכירות. בימים אלה החברה בוחנת כניסה לתחומים אזרחיים חדשים, בהם אנרגיה מתחדשת.

במסגרת הבדיקה של פעילויות חדשות, השלימה רפאל בינואר השנה את רכישת 50% ממניות חברת קונטרופ, העוסקת בפיתוח ובייצור מערכות אבטחה ותצפית אלקטרואופטיות. בעקבות העיסקה, הבחרה נמצאת בבעלות שווה (50%) של רפאל ושל אירונאוטיקס. בשבוע שעבר היא גייסה 450 מליון שקל באמצעות הרחבת סדרה קיימת של אגרות חוב בהנפקה לגופים מוסדיים.

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') ידידיה יערי, אמר שלמרות ששנת 2011 היתה שנה טובה לרפאל, הטלטלות והשינויים הכלכליים בארץ, לרבות חשש להאטה בקבלת הזמנות ממשהב"ט וממדינות בעולם, הביאו להאטה הפוגעת בצבר ההזמנות של החברה. "הדבר מחייב אותנו לנקוט בשורה של צעדי התייעלות שיאפשרו לנו לשמור על איתנות כלכלית ולהמשיך את מאמצי השיווק, בעיקר בשווקים הבינלאומיים".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית