אורביט קיבלה התראה לפני פתיחת הליכים לפירוק החברה

15 מאי, 2012

קבלנית הייצור UNI מבית נחמיה שלחה את המכתב לאחר שלא הצליחה לקבל מאורביט תשלום תמורת עבודות שביצעה בהיקף של כ-1.42 מיליון שקל. מהמכתב עולה שאם החוב לא יוסדר, תגיש UNI בקשה לפירוק החברה בבית המשפט המחוזי

בסוף 2011 הודיעה אורביט לספקים שייתכנו עיכובים בתשלומים

אורביט
מפעל אורביט בנתניה

בשבוע שעבר קיבלה חברת אורביט (Orbit) מכתב התראה לפני פתיחת הליכי פירוק בהתאם לסעיף 258 לפקודת החברות. המכתב נישלח מחברת UNI Sophisticated Electronic Assembling אשר סיפקה לאורביט שירותי הרכבה אלקטרוניים. מהמכתב שהגיע לידי Techtime, עולה שאורביט חייבת ל-UNI יותר מ-1.42 מיליון שקל שאותם היא לא משלמת לה.

השלב הבא: בית משפט

חברת UNI מציינת במכתב שמדובר בחוב שהוא ללא מחלוקת, כלומר אורביט הודתה בקיום החוב. על-פי המכתב, אם אורביט לא תשלם את חובה לחברה, תיאלץ UNI לפנות בתוך 21 ימים, כלומר ב-31 למאי, לבית המשפט המחוזי ולבקש את פירוק חברת אורביט "לצורך גביית החוב ומניעת העדפת נושים". ראוי לציין שבחודש דצמבר 2011 שלח מנהל הכספים של החברה, שמוליק קורן, מכתב לספקים שבו הוא מציין שעקב עיכובים בגביית תשלומים מהלקוחות, אורביט "עשויה לעכב חלק מהתשלומים לספקים".

חברת אורביט מפתחת ומספקת אנטנות עקיבה לווייניות, המאפשרות שמירה על תקשורת רחבת פס בפלטפורמות ניידות. שוקי היעד כוללים שוק התעופה, מטוסים ללא טייס, כלי רכב ועוד. השוק המרכזי של החברה הוא של אנטנות ימיות, ומוצר הדגל שלה הוא מערך OrSat: אנטנות תקשורת לווייינים מסוג VSAT עבור ספינות. החברה נסחרת בבורסת תל-אביב לפי שווי של 96 מיליון שקל. בשנת 2011 הסתכמו מכירות החברה בכ-51.4 מיליון דולר.

UNI Sophisticated Electronic Assembling
המבנה החדש של UNI בקרית שדה התעופה

מחלוקת נוספת בין החברות

חברת UNI נמצאת בבעלות בני-הזוג עזרא ונאווה שמואלי, המוכרים יותר מ-40 שנה בתעשיית האלקטרוניקה הישראלית. החברה הוקמה בשנת 2000 והחלה לספק שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה לתעשיית האלקטרוניקה, בעיקר לשוק הצבאי. בין לקוחותיה הבולטים: אלביט, אלישרא, רפאל, התעשייה האווירית, Crow, SolarEdge, תדיראן ספקטרא-לינק ועוד.

כיום החברה מעסיקה כ-140 עובדים ונמצאת בשלבי מעבר ממפעל הייצור הקיים במושב בית נחמיה, למבנה חדש וגדול יותר בקרית שדה התעופה שליד נתב"ג.

המייסד והבעלים של החברה, עזרא שמואלי, מסר ל-Techtime שבנוסף לחוב שבגינו הוגשה ההתראה לפני בקשת פירוק, קיימת מחלוקת נוספת בין UNI לבין אורביט, בהיקף של כ-300 אלף דולר. "אורביט התנתה את פתרון החוב הקיים בפתרון המחלוקת השנייה, והגישה הצעה לבוררות שבה לא מוגשות ראיות, הבורר שהוצע על-ידי אורביט הוא סמנכ"ל באורביט ושלא ניתן לערער על פסיקתו", אמר שמואלי. UNI מסרבת להשתתף בהליך הזה.

חברת אורביט מסרה בתגובה שלהאשמות של UNI אין בסיס מציאותי: "היא נקטה בהליכים אגרסיביים מכיוון שאין בסיס לטענותיה"

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית