Telit ו- Monitech פיתחו מכשיר מעקב המתחבר לשקע המצת ברכב

5 ספטמבר, 2012

טליט הישראלית-איטלקית מתמקדת בתקשורת M2M אלחוטית וסלולרית. ב-2011 היא רכשה בארץ את חטיבת ה-M2M של מוטורולה ישראל ואת חברת GlobalConect. כיום היא ניסחרת בבורסת AIM בלונדון לפי שווי של 60 מיליון ליש"ט

קבוצת Telit הישראלית-איטלקית וחברת Monitech חשפו מכשיר מעקב המתחבר לשקע המצת ברכב (Car Lighter Tracker).

עוזי כץ
מנכ"ל Telit, עוזי כץ

המכשיר מבוסס על מודול תקשורת סלולרית בין מכונות (M2M) ומודול קליטה לוויינית, שניהם מתוצרת טליט, ועל שירותים המתקבלים מהיחידה העסקית החדשה של טליט, m2mAIR.

מכשיר CLT מתחבר לשקע המצת ברכב או ליציאת חשמל במתח של 12V. מודול הניווט הלווייניSL869  של טליט, המאפשר קליטה משולבת של מערכות GPS האמריקאית ו-GLONASS הרוסית. בשנה הבא ייצא הדור השני של המוצר, אשר יזהה גם חדירה לרכב או התנגשות כאשר הרכב חונה.

המכשיר משגר התראות באמצעות פייסבוק, טוויטר, הודעת SMS או דואר אלקטרוני. המשתמשים יכולים לנהל הגדרות הפעולה באמצעות פורטל מקוון או אפליקציות לסמארטפון. מנכ"ל מוניטק, פטריק שימצ'ק, אמר שהודות ל-m2mAIR, "המוצר עובד מיד עם הוצאתו מהקופסה".

טליט
מצת-המעקב של Telit ו-Monitech

המודול GE865-QUAD של טליט מאפשר למכשיר לקיים תקשורת נתונים סלולרית אמינה בכל מקום בעולם. מנכ"ל טליט ישראל. גדעון רוגובסקי, אמר שהפתרון החדש משקף את המעבר של טליט לכיוון פתרונות מוכווני שירות".

רכישות ישראליות ב-2011

חברת Telit Wireless Solutions היא מחברות התקשורת המפתיעות בארץ. למרות שהנהלתה פועלת מרומא, היא נחשבת בעיני רבים לחברה ישראלית. היא התפתחה באופן ייחודי: בשנת 2000 הקים עוזי כץ (לשעבר מייסד אוטו דיפו ישראל) את חברת ההפצה Dai Telecom ששיווקה טלפונים סלולריים בישראל. בשנת 2002 השתלטה Dai על חברת Telit האיטלקית, ובשנת 2005 היא הונפקה בבורסת AIM הלונדונית.

החברה מייצרת פתרונות תקשורת, ממודולים סלולריםי ועד למכשירי טלפון. חלק גדול מהייצור נעשה אצל קבלני ייצור מקומיים. בחודש ינואר היא חטיבת ה-m2m של מוטורולה תמורת 26 מיליון דולר. החטיבה הוקמה בישראל בשנת 2000 במטרה לאתר שווקים עבור המנועים הסלולריים מתוצרת מוטורולה. היא נוהלה מישראל ורוב עובדיה היו ישראלים. בתקופת השיא שלה היא העסיקה כ-250 עובדים והגיעה להיקף מכירות של כ-50 מיליון דולר בשנה.

בחודש יולי 2011 היא רכשה את חברת GlobalConect הישראלית תמורת 2.9 מיליון נדולר. מרכז הפיתוח העיקרי של טליט נמצא בישראל וכיום הוא מעסיק כ-90 עובדים. החברה ניסחרת בלונדון לפי שווי של כ-60 מיליון ליש"ט. בשנת 2011 הסתכמו מכירותיה ב-177.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-131.7 מיליון דולר ב-2010.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת