מחקר: הרכש הביטחוני של ישראל יצמח ל-71 מיליארד דולר ב-5 שנים

11 פברואר, 2013

"החברות הבינלאומיות מעוניינות ליהנות מהמומחיות הישראלית בתחומים ייחודיים כמו מטוסים ללא טייס, מערכות הגנה בפני טילים ואלקטרוניקה ביטחונית"

היקף הרכש יצמח בשיעור של 3% בשנה

השוק הביטחוני בישראל הוא אחד מהשווקים הגדולים ביותר במזרח התיכון. כך מעריכה חברת המחקר Strategic Defence Intelligence במחקר חדש על השוק הביטחוני בישראל. להערכת החברה, בשנת 2012 הסתכם היקף הרכש הביטחוני של ישראל בכ-13.1 מיליארד דולר, כאשר חלק ניכר מהסכום, בהיקף של כ-3 מיליארד דולר סיוע ביטחוני מארצות הברית.

מל"ט אורביטר מתוצרת אירונאוטיקס
מל"ט אורביטר מתוצרת אירונאוטיקס

החברה מעריכה שבשנים הבאות יצמח תקציב הרכש של ישראל בשיעור שנתי של קרוב ל-3%. ויביא לצמיחת היקף הרכש הביטחוני לסכום של 71.3 מיליארד דולר בשנים 2013-2017. משקלו של הסיוע הביטחוני האמריקראי צפוי להסתכם בתקופה הזו בכ-15.5 מיליארד דולר.

ראוי לציין שמדובר בחברת מחקר עצמאית שהערכותיה אינן הערכות של משרד הביטחון או של גורם ישראלי רשמי. יחד עם זאת, החברה מדגישה שהתחזית מבוססת על שאיפה ישראלית להצטייד בציוד מודרני עקב עליית הסיכון הביטחוני מצד מדינות כמו סוריה או איראן ולאור כוח האדם המצומצם של צה"ל.

החברה מציינת שהסיוע הביטחוני האמריקאי, ביחד עם ההיקף הגדול של השוק הביטחוני בישראל, מייצרים שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות. רובם מתחילים בפרוייקטי מחקר ופיתוח משדותפים עבור צה"ל, וממשיכים בשיווק משותף של המערכות בחו"ל. "החברות הבינלאומיות מעוניינות ליהנות מהמומחיות הישראלית בתחומים ייחודיים כמו מטוסים ללא טייס, מערכות הגנה בפני טילים ואלקטרוניקה ביטחונית".

דוגמא לסוג כזה של שיתוף פעולה היא החברה המשותפת שהוקמה על-ידי ג'נרל דיינמיקס וחברת אירונאוטיקס בשנת 2004, במטרה לפתח ולשווק מערכות מוטסות ללא טייס עבור השוק הביטחוני ושוק הגנת המולדת בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית