אלביט ושארפ הקוריאנית הקימו חברה משותפת לפיתוח וייצור מערכות אוויוניקה

25 אפריל, 2013

הפרוייקטים הראשונים של חברת SESA החדשה, יהיו פיתוח מערכות אוויוניקה עבור פרוייקט מסוק התקיפה הקוריאני ופרוייקט מטוס הקרב העתידי של צבא קוריאה

בתחילה תחזיק אלביט ב-19% ממניות SESA. בעתיד היא תוכל להגדיל את חלקה ל-50%

מטוס האימון הקוריאני העל-קולי T-50. משמש גם כמטוס קרב קל
מטוס האימון הקוריאני העל-קולי T-50. משמש גם כמטוס קרב קל

חברת אלביט מערכות (Elbit) הקימה חברה בת בדרום קוריאה ביחד עם חברת Sharp Aviation K הקוריאנית. החברה החדשה תיקרא SESA, קיצור של Sharp Elbit Systems Aerospace. בשלב הראשון תחזיק אלביט ב-19% ממניות החברה, עם אופציה להגדיל את חלקה ל-50% מהבעלות.

החברה תפעל מהעיר Ansan השוכנת מדרום לבירה סיאול. החברה החדשה תספק שירותי תחזוקה, תיקונים וייצור מערכות אוויוניקה. בנוסף, היא תפתח מערכות אוויוניקה חדשות, כאשר בשלב הראשון היא מתכננת לפתח מערכות עבור פרוייקט מסוק התקיפה הקוריאני (LAH) ועבור מטוס הקרב העיתדי של קוריאה (KFX). מדובר בהזמנות פיתוח שחברת Sharp Aviation K קיבלה ממשרד הביטחון הקוריאני, ואשר יועברו לידי חברת SESA המשותפת.

מסוק התובלה הקוריאני החדש. ישמש בסיס לפיתוח מסוק התקיפה
מסוק התובלה הקוריאני החדש. ישמש בסיס לפיתוח מסוק התקיפה

אלביט מסרה שבתור חברה קוריאנית, תוכל SESA לקבל פרוייקטים במסגרת רכש גומלין מחברות המוכרות מוצרים עבור צבא קוריאה. נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שהקמת החברה המשותפת היא מהלך אסטרטגי, לאור חשיבותו של השוק הקוריאני בשביל אלביט. "חברה משותפת תוכל לפתוח בפנינו אפשרויות להזדמנויות חדשות, ותתרום גם לקוריאה וגם לאלביט".

נשיא ומנכ"ל שארפ הקוריאנית, סון-סוק פאיק, אמר שחברת SESA תספק לשרד הביטחון בקוריאה מוצרים מתוצרת מקומית המבוססים על הטכנולוגיה של אלביט. החברה הוקמה בשנת 1964 ונחשבת כיום לחברת שירותי התעופה הגדולה במדינה. היא מספקת שירותי תחזוקה למטוסי נוסעים ומטוסי מטען, ונחשבת לחברה היחידה בקוריאה העומדת בתקן התחזוקה הבינלאומי FAR-145.

פרוייקט FKX, הוא פרוייקט משותף של דרום קוריאה ושל אינדונזיה לפיתוח מטוס קרב רב-משימתי בעל תכונות של מטוס חמקן. התעשייה האווירית הקוריאנית (KAI) משמשת כקבלן ראשי וממשלת קוריאה מספקת כ-60% מהמימון. מטרת התוכנית היא לפתח עד לשנת 2020 מטוס חד-מושבי בעל שני מנועי סילון ובעל ביצועים טובים יותר מאלה של Rafale ו-Eurofighter האירופיים.

פרוייקט מסוק התקיפה מבוסס גם הוא על ידע של KAI שהושג במהלך פיתוח מסוק התובלה הקוריאני KAI Surion . פיתוח המסוק הסתיים רק לאחרונה ובשנת 2012 החל הייצור הסדרתי שלו עבור חיל האוויר הקוריאני. כעת מקדם משרד הביטחון הקוריאני פיתוח של מסוק תקיפה על בסיס הפלטפורמה שלו. בכל מקרה, מדובר בפרוייקטים מרכזיים, עתירי תקציב, אשר שלבי הפיתוח והייצור שלהם נמשכים לפחות עשור שלם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית