Mellanox עונה לאינטל: רוכשת את Kotura האמריקאית תמורת 82 מיליון דולר

16 מאי, 2013

החברה תהפוך למרכז מו"פ אמריקאי של Mellanox. הכניסה לתחום ה-Silicon Photonics הפכה להכרחית בעקבות ההכרזה על טכנולוגיית ארון השרתים החדשה של אינטל מלפני כארבעה חודשים. הודעת פייסבוק שהיא תשמש ברכיבים החדשים של אינטל רומזת שהשוק צועד לכיוון חדש

וולדמן: "לפתרונות אופטיים על-גבי הסיליקון תהיה חשיבות רבה בפיתוח פתרונות InfiniBand ו-Ethernet עבור רשתות מהירות"

חברת Mellanox (מלאנוקס) חתמה על הסכם לרכישת חברת Kotura מסאניוויל, ארצות הברית, תמורת 82 מיליון דולר. העיסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2013. חברת קוטורה פיתחה טכנולוגיות קישוריות מהירה המבוססות על שילוב תקשורת אופטית בתוך רכיבי סמיקונדקטורס (Silicon Photonics). בעקבות העיסקה, תשמש Kotura כמרכז מחקר ופיתוח של מנלאנוק,ס ולמעשה תהיה מרכז המו"פ הראשון שלה בארה"ב.

"רשתות הפועלות בהמירויות של 100Gbps ומעלה זקוקות לשילוב הדוק וזהיר בין כל מרכיבי הרשת. אנחנו מאמינים שלפתרונות אופטיים על-גבי הסיליקון תהיה חשיבות רבה בפיתוח פתרונות InfiniBand ו-Ethernet עבור רשתות אלה", אמר נשיא, מנכ"ל ויו"ר Mellanox, איל וולדמן. "שליטה בטכנולוגיות אלה תאפשר לנו לספק את הפתרונות הטובים ביותר".

מודול התקשורת האופטי שפותח על-ידי חברת Kotura
מודול התקשורת האופטי שפותח על-ידי חברת Kotura

חברת Kotura היא אחת מהחלוצות בתחום הצומח של Silicon photonics ועד היום היא רשמה, או הגישה לרישום, 120 פטנטים בתחומי האופטיקה מבוססת CMOS ומארזי שבבים. החברה הוקמה בשנת 2004 ופיתחה מנוע תעבורה אופטי בתוך שבב המיועד לספק תקשורת פנימית בקצבים של יותר מ-100Gb/s בתוך מרכזי נתונים ועבור מחשבים עתירי עוצמת עיבוד.

בשנת 2006 היא הקימה מתקן ייצור עצמי (Fab) המייצר את הרכיבים שהיא מפתחת. הפתרונות של החברה זכו לאימוץ נרחב במתקנים המפעילים רשתות 40G Ethernet ו-56G Infiniband. החברה מעריכה שהטכנולוגיה שלה תתפוס מקום מרכזי ברשתות העתידיות של 100G.

מדוע Mellanox רוכשת את Kotura?

העיסקה האחרונה ממחישה שוב את היכולת של מלאנוקס להגיב במהירות למגמות בשוק, ולבצע רכישות אסטרטגיות מתוך כוונה לחזק את מעמדה בשוק מתוך מבט לעתיד. כך היה כאשר רכשה את חברת וולטיר הישראלית בשנת 2010 תמורת 218 מיליון דולר במזומן. מלאנוקס מספקת פתרונות קישוריות מהירים לשרתים במרכזי נתונים ומחשבי-על, וחברת וולטיר סיפקה פתרונות תוכנה לייעול התקשורת עבור מרכזי נתונים. העיסקה איפשרה למלאנוקס לספק פתרנות מלאים והרחיבה את מכירותיה. כיום היא מתמודדת עם אתגר שונה: לפני כארבעה חודשים חשפה אינטל אבטיפוס של ארון שרתים מסוג חדש, אשר נבנה על-ידי חברת Quanta Computer, ומבוסס על תקשורת אופטית מהירה בקצב של 100Gbps, ועל מעבדי אינטל ממשפחת Xeon.

SILICON-MARKETמדובר ביישום הראשון של מערכות תקשורת אופטיות מלאות המבוססות על סיליקון, שהגיע לאחר מאמץ מחקרי רחב-היקף של אינטל שהחל במחצית שנות האלפיים. המטרה של אינטל היתה לפתח אבני בניין שיאפשרו לממש מערכות תקשורת אופטיות ברמת שבב הסיליקון, הניתנות לייצור בתהליכי ייצור שבבים סטנדרטיים. על-פי החזון של אינטל, חדרי השרתים של הדור הבא יתבססו על ארונות מסדים שבהם השרתים מקושרים זה אל זה באמצעות סיבים אופטיים ולא באמצעות כבלי נחושת כפי שהדבר נעשה כיום.

אינטל אינה היחידה הפעילה בתחום: חברת יבמ מפתחת רכיבי סיליקון אופטיים, חברת ST מפתחת אותם, האיחוד האירופי הקים קונסורציום מיוחד עבור הטכנולוגיה החדשה, ושלל חברות כמו HP, סיסקו ואחרות נכנסות לתחום. הודעתה של פייסבוק בתחילת השנה, שלפיה היא תתקין את ארונות השרתים החדשים של אינטל במרכזי המחשוב שלה, היתה סימן לתעשייה כולה שמתחיל עידן חדש.

הדבר מאלץ את Mellanox להיכנס לתחום, ולקפוץ ישר לטכנולוגיות המובילות ביותר. וולדמן הסביר כמה פעמים שהצלחתה של מלאנוקס נובעת מהשליטה שלה בטכנולוגיית הסיליקון המצויה בליבת המעבדים שלה לפתרונות איתרנט ואינפיניבנד. לכן מעמדה במרכזי המחשוב הגדולים אשר צפויים לאמץ טכנולוגיות סיליקון אופטיות, תלויה גם היא בשליטתה בטכנולוגיית הליבה. מהבחינה הזאת, העיסקה היתה מחוייבת המציאות.

חברת המחקר Yole Research מאמינה שזה הכיוון אליו תצעד כל התעשייה בשנים הבאות. בינתיים מדובר בשוק קטן מאוד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בודדים, אולם זהו שוק חלוצי ורק עכשיו מתחילים לצאת המוצרים הראשונים שפותחו במרכזי הפיתוח של החברות הגדולות. עבור חברה כמו Mellanox, אשר קיומה תלוי בעיקר בהובלה הטכנולוגית שלה, הכניסה לתחום נעשית רגע לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת