מתחרה חדשה ל-TSMC: חברת GlobalFoundries נכנסת לשוק הישראלי

22 יולי, 2013

חברת GlobalFoundries הגדירה את השוק הישראלי כשוק יעד אסטרטגי, לאור המספר הגדול יחסית של חברות פאבלס וחברות סטארט-אפ בארץ, ולאור הפעילות הרבה של מרכזי פיתוח של חברות פאבלס גלובליות

חברת GlobalFoundries הודיעה היום על מינויה של חברת Beyond Electronics שבבעלותו של יוסי בניזרי לנציגת המכירות שלה בישראל.

GLOBALFOUNDRIES-FABבמסגרת המינוי החדש יהיה בניזרי אחראי לכל המכירות של החברה בארץ. החברה מצפה שהוא יעמיק את הקשרים עם הלקוחות הקיימים וישיג לחברה לקוחות חדשים.

יוסי בניזרי
יוסי בניזרי

משיחות שקיים Techtime עם נציגים של GlobalFoundries שהגיעו בשנה האחרונה לישראל, עולה שהחברה הגדירה את השוק הישראלי כשוק יעד אסטרטגי, לאור המספר הגדול יחסית של חברות פאבלס וחברות סטארט-אפ, ולאור הפעילות הרבה של מרכזי פיתוח של חברות פאבלס גלובליות דוגמת מארוול, ברודקום, קואלקום ואחרות.

בין השאר היא מתכננת לספק לחברות המקומיות מודל פעילות גמיש מבחינת התנאים התיפעוליים והפיננסיים. במסגרת זאת היא מציעה גם מגוון גדול של טכנולוגיות ייצור, החל מייצור רכיבי CMOS RF בגיאומטריה של 65 ננומטר, וכלה בייצור שבבים באמצעות טרנזיסטורי FinFET בגיאומטריה של 14 ננומטר.

האתגר הגדול ביותר של GlobalFoundries הוא לכרסם המבעמד הכמעט מונופוליסטי של חברת TSMC בשוק הישראלי, ולהרגיל את הלקוחות לספק חדש. נודע שבשבועות הקרובים יגיע לישראל סגן נשיא החברה כדי לפגוש לקוחות ולהכיר מקרוב את השוק הישראלי.

חברת GlobalFoundries היא אחת משלוש קבלניות ייצור השבבים (Pure-play Foundry) הגדולות בעולם. להערכת חברת IC Insights, בשנת 2012 היא צמחה בכ-31% ומכירותיה הסתכמו בכ-4.56 מיליארד דולר. הנהלתה פועלת מארצות הברית, והיא מחזיקה במפעלי ייצור בארה"ב, גרמניה ובסינגפור. בסך הכל היא מפעילה 8 מפעלי ייצור, שלושה מהם באמצעות פרוסות סיליקון של 300 מ"מ וחמישה באמצעות פרוסות של 200 מ"מ.

החברה הוקמה בשנת 2009 בעקבות רכישת חברת Chartered Semiconductor הסינגפורית, ולאחר מכן רכישת תשתית הייצור של חברת AMD. כיום היא נמצאת בבעלותה המלאה של קרן Advanced Technology Investment Company (ATIC), שהוקמה על-ידי ממשלת אבו-דאבי במטרה לסייע בבניית תעשיית הייטק במדינה כתחליף לכלכלה מבוססת נפט.

בחודש שעבר סיפר מנכ"ל החברה, אג'יט מנוחה לעיתון וול-סטריט ג'ורנל, שהחברה מתכננת להשקיע כ-4.5 מיליארד דולר בשנת 2013 בהרחבת קווי הייצור בארצות הברית, גרמניה וסינגפור. החברת מתכננת להתחיל בייצור סדרתי של רכיבים בטכנולוגיית Tri-Gate בגיאומטריה של 20 ננומטר כבר השנה, ולהגיע לייצור של 14 ננומטר כבר ב-2015.

במקביל, היא משמשרת יכולת ייצור מסורתיות יותר, כמו 55 ו-65 ננומטר, לצורך ייצור רכיבים אנלוגיים, אותות מעורבים, רכיבים לתעשיית הרכב ורכיבים עבור הצרכים של חברות סטארט-אפ המבקשות ייצור זול.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured