Telit מצטרפת לרשת M2M הסלולרית הראשונה בעולם

28 נובמבר, 2013

חברת טליט תקשורת (Telit) תפתח מודולי תקשורת ייעודיים עבור רשת התקשורת הסלולרית המיועדת ליישומי מכונה-למכונה (M2M), שאותה מקימה חברת SIGFOX מטולוז, צרפת.

חברת טליט תקשורת (Telit) תפתח מודולי תקשורת ייעודיים עבור רשת התקשורת הסלולרית המיועדת ליישומי מכונה-למכונה (M2M), שאותה מקימה חברת SIGFOX מטולוז, צרפת.

SIGFOXאתמול הודיעו שתי החברות על שיתוף פעולה שבאמצעותו תפתח טליט מודולי מכונה למכונה ייעודיים עבור רשת התקשורת של SIGFOX. מדובר ברשת חדשה לגמרי אשר ניפרסה בשנה האחרונה בצרפת, וכעת נמצאת בשלבי כניסה ראשונים לרוסיה ולהולנד. בהמשך מתכננת החברה לפרוס את הרשת בכל רחבי אירופה. מדובר ברעיון חדש לגמרי שנועד להרחיב את השימוש בתקשורת אוטומטית בין מכשירים.

מי בכלל צריך פס רחב?

עד היום נתקלה הפריסה של מערכות מכונה למכונה בקשיי תשתית הנובעים מכך שהשימוש ברשתות קוויות או סלולריות הוא מאוד יקר. הסיבה לכך נעוצה בכך שרשתות אלה תוכננו ליישומים רחבי פס ולקצבי תקשורת גבוהים, בעוד שרוב יישומי ה-M2M צריכים להיות זולים מאוד, ומסתפקים בפס תקשורת צר מאוד. כך למשל, מונה חשמל טיפוסי משדר בממוצע 3-10 ביטים ביום. במקרים אחרים, יש צורך רק בשידור ביט בודד כדי לדווח על שינוי במצב דלת, חלון או אבזר מקושר אחר כמו למשל מד רמת הנוזלים במאגר מים.

חברת SIGFOX פיתחה את טכנולוגיית Ultra Narrow Band, שהיא רשת תקשורת אלחוטית הפועלת בתדרים החופשיים 169MHz ו-868 MHz. אבזרי השידור והקליטה ברשת פועלים עד לטווח של 40 ק"מ בשטח פתוח. בסביבה אורבנית הטווח שלהם הוא כ-15-30 ק"מ. המודמים מאפשרים לבצע תקשורת צרת פס בקצב של 1-1,000 ביטים לשנייה בלבד. הם יכולים לשדר ולקלוט מידע טורי או מקבילי, והמשתמשים יכולים לצפות במידע שהם משדרים באמצעות ממשק אנטרנטי סטנדרטי.

הרשת בנויה במתכונת היררכית: המודמים ברשת UNB מתקשרים אלחוטית אל תחנות בסיס מקומיות או אל תאים אזוריים (כיסוי של כמה מאות קמ"ר לכל תא). תחנות הבסיס מנתבות את הנתונים אל שרתים המבצעים בדיקה של תקינות השידור והמידע, והשרתים משדרים את המידע באמצעות האינטרנט הקווי אל מערכות המידע של הלקוח.

יעדי הפריסה של הרשת לשנה הקרובה
יעדי הפריסה של הרשת לשנה הקרובה

כיום הרשת פועלת בעיקר צרפת, ומספקת תשתית ליישומי קריאת מונים, שירותי בריאות (גילוי נפילות של בני-אדם, איתור חולי אלצהיימר שאיבדו את דרכם), מערכות אזעקה והתראה מפני שריפות, ניהול תחנות טעינת רכב חשמלי, ניהול מגרשי חנייה, ניטור מדדים סביבתיים כמו זיהום אוויר, טמפרטורה וכו', וניטור מערכות תעשייתיות גדולות בתחנות כוח חשמליות ומיזוג אוויר.

להערכת החברה, הטכנולוגיה דורשת אלפית ממספר האנטנות ותחנות הבסיס הדרושות להקמת רשת GSM מקבילה, ועלות ההקמה וההפעלה היא 1% בהשוואה לעלויות הכרוכות ברשת  GSM. זאת, כדי לאפשר פריסה רחבת היקף של אבזרי ניטור ודיווח הפועלים בהספק נמוך ובעלי מחיר נמוך מאוד. הניסיון מראה שבממוצע מודמי ה-M2M ברשת הצרפתית פועלים כ-36 שניות בשעה ומשדרים מידע בקצב ממוצע של 100 ביטים לשניה  בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת