Telit ממשיכה לצמוח: התחזית הקפיצה את המנייה ב-4.5%

13 ינואר, 2014

המכירות בארבעת הרבעונים שהסתיימו בדצמבר 2013 הסתכמו בכ-243.5 מיליון דולר - צמיחה של 17.4% בהשוואה לשנת 2012. מנכ"ל Telit, עוזי כץ, אמר שעיסקת NXP מהחודש הקודם מעניקה לחברה גם לקוחות וגם טכנולוגיות

עוזי כץ: "עיסקת NXP מעניקה לנו טכנולוגיה ולקוחות"

מייסד ומנכ"ל טליט, עוזי כץ
מייסד ומנכ"ל טליט, עוזי כץ

המכירות של חברת טליט תקשורת (Telit Communications) צמחו ברבעון האחרון ב-26.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-72.5 מיליון דולר. המכירות בארבעת הרבעונים שהסתיימו בדצמבר 2013 הסתכמו בכ-243.5 מיליון דולר – צמיחה של 17.4% בהשוואה לשנת 2012. בעקבות ההודעה המקדימה של החברה לפני פרסום הדו"חות הכספיים, זינקה מניית החברה בבורסת AIM בלונדון בכ-4.6% וכיום היא ניסחרת לפי שווי חברה של כ-318 מיליון דולר.

החברה מסרה שבקופתה מצויים כיום מזומנים בהיקף של כ-23.6 מיליון דולר, לאחר שבמהלך 2013 היא השקיעה כ-11 מיליון דולר ברכישת חברות. מנכ"ל טליט, עוזי כץ, אמר שהרבעון האחרון היה רבעון שיא לטליט. "שנת 2013 ממשיכה את המגמה של ארבע השנים האחרונות. ב-2013 קטפנו את הפירות הראשונים של אסטרטגיית הפריסה של היחידה העסקית של PaaS ולראשונה יצרנו הכנסות של 8.5 מיליון דולר. הרכישה שביצענו לאחרונה של חברת ILST מעניקה לטליט גישה לשירותי ערך מוסף ולקוחות נוספים בשוק ה-M2M".

עיסקת הרכב עם NXP

לפני פחות מחודש ביצעה Telit עיסקה מעניינת במיוחד, כאשר רכשה את חטיבת הרכב (Automotive) והטלמטיקס של חברת NXP תמורת 9 מיליון דולר במזומן ובמניות. בעקבות העיסקה הופכת NXP לשותפה בחברת Telit ותמנה בשבועות הקרובים דירקטור מטעמה בחברה. טליט מעוניינת בעיקר בפלטפורמת הטלמטריה לענף הרכב של החברה (ATOP).

רכב הדגמה המיישם טכנולוגיות eCall של NXP
רכב הדגמה המיישם טכנולוגיות eCall של NXP

פלטפורמת ה-ATOP של NXP מאפשרת ליצרני רכב להטמיע שירותי טלמטיקה (טלקומוניקציה ומידע ממוחשב) כגון eCall, בהתאם ליוזמת ADAS  האירופית, לסיוע מהיר לכלי רכב המעורבים בתאונות בכל רחבי האיחוד האירופי. העיסקה כוללת גם את העסקת צוותי המכירות, ההנדסה והתמיכה של NXP, ושילובם בחטיבת הרכב של טליט. עוזי כץ אמר שהעיסקה מעניקה לטליט גם מומחיות בפלטפורמות לכלי רכב, וגם בסיס לקוחות משמעותי שכבר החלו בתכנון מערכות מבוססות ATOP.

חברת טליט מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי תקשורת אלחוטיים בין מכשירים (M2M). מרכז הפיתוח העיקרי שלה מצוי בישראל והיא מפעילה 30 משרדי מכירות וערוצי הפצה בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת