שבב ה-LTE של Altair הוטמע ב-HP Chromebook

16 ינואר, 2014

השבב מספק קישוריות LTE בלבד, ללא 3G. סגן נשיא לשיווק ואחד ממייסדי Altair, ערן אשד, אמר שאלטייר מספקת את ערכת שבבי התקשורת למחשב ה-Chromebook הראשון בעולם המקושר לרשתות הדור הרביעי

Alrair מקדמת את תפיסת LTE-only: שבבי תקשורת שאינם תומכים בדור השלישי

חברת Altair Semiconductor  מהוד השרון נבחרה כספקית רכיבי הקישוריות של מחשבי HP Chromebook החדשים עבור רשת התקשורת החדשה (LTE) של חברת Verizon האמריקאית. המחשבים נמכרים במחיר של 329 דולר.

המחשב Chromebook של חברת HP
המחשב Chromebook של חברת HP

מדובר במכשיר Chromebook 11 שפותח בשיתוף עם גוגל (Google) וכולל רק תקשורת Wi-Fi. אולם בתוספת מחיר של 50 דולר ועוד 10 דולרים דמי קישוריות בחודש, הוא מקבל גישה אל רשתות LTE הסלולריות של חברת Verizon Wireless.

סגן נשיא לשיווק ואחד ממייסדי החברה, ערן אשד, אמר שאלטייר מספקת את ערכת שבבי התקשורת לכרומבוק הראשון בעולם המקושר לדור הרביעי. "ההתמקדות ב-LTE בלבד איפשרה לנו לסלק את מרכיבי הדור השלישי היקרים ולהפחית את עלות ההתחברות לרשת הסלולרית. עבורנו מדובר במוצר שהוא אבן דרך בהגשמת החזון של החברה, שהוא לספק קישוריות LTE לכל אבזר".

ALTAIRמחשבי Chromebook מבוססים על מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל, ולכן פעילותם תלויה ביכולת התחברות אל שירותי הענן. חברת HP משתמשת בערכת השבבים FourGee-3100/6202, אשר הותקנה לאחרונה גם בטאבלט Ellipsis 7, שהוא האבזר המופיע בשוק בשם המותג של Verizon Wireless.

אסטרטגיית LTE-Only

בחודש יולי האחרון השלימה חברת אלטייר גיוס הון בהיקף של 25 מיליון דולר מהמשקיעים הקייימים בחברה: Bessemer, BRM, Giza, JVP ו-Pacific Technology. אחד מהיעדים המרכזיים של הגיוס האחרון הוא לחזק את אסטרטגיית ה-LTE החדשה של החברה.

המנכ"ל והמייסד המשותף של החברה, עודד מלמד, הסביר שככל שמתרחבת הפריסה של רשתות LTE בשווקים מרכזיים, גדלה הכדאיות של אספקת מוצרים התומכים בדור הרביעי בלבד מבלי לספק תמיכה בדור השלישי (3G). "עלות השילוב של רכיבי LTE בלבד, נמוכה משמעותית מעלות השילוב של רכיבי LTE+3G. גיוס ההון נועד לסייע להטמיע את רכיבי LTE-only אצל הלקוחות".

חברת אלטייר נוסדה ב-2005 על-ידי מייסדי חברת ליבית, שנרכשה על-ידי חברת טקסס אינסטרומנטס (TI) בשנת 1999 תמורת 365 מיליון דולר. אחרי עיסקת ליבית הם המשיכו לעבוד ב-TI ישראל עד להקמת אלטייר. בין המייסדים: המנכ"ל עודד מלמד, הטכנולוג הראשי יגאל ביטרן ומנהל הפיתוח העסקי והשיווק, ערן אשד. עד היום גייסה החברה הון ממשקיעים בהיקף כולל של כ-100 מיליון דולר.

פיתרון חסכוני באנרגיה

החברה מפתחת מעבדי תקשורת ופתרונות עבור הרשתות הסלולריות מהדור הרביעי. היא פיתחה ארכיטקטורת עיבוד בשם O²P המספקת פתרון חדש לבעיית הביצועים המורכבת הכרוכה ברשתות הדור ה-4. רשתות אלה מבוססות על איפנון מסוג Orthogonal Frequency Division Multiplex V דורש לעבד במקביל אותות המגיעים מארבע אנטנות שונות המצויות באבזר הנייד.

טכנולוגיה זו משמשת להפעלת מעבדי התקשורת FourGee המיועדת לכל תקני התקשורת של הדור הרביעי. הם מטפלים בעד 6 אנטנות LTE בו-זמנית ומספקים קצבי תעבורה של 150Mbps להורדה ו-50Mbps להעלאת קבצים. החברה מעריכה שצריכת ההספק של ארכיטקטורת העיבוד שלה נמוכה בהרבה מזו של מעבדי DSP המוטמעים ברכיבי LTE. הטכנולוגיה מוגדרת באמצעות תוכנה, על-מנת להתאימה לתקנים השונים של רשתות הדור ה-4.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית