Fujitsu פיתחה צג המעניק חוויית מגע פיסית אמיתית

12 מרץ, 2014

הצג של Fujitsu מייצר זעזועים אולטרא-סוניים בתדרים שונים, בהתאם לתוכן התמונה. הם יוצרים שכבת אוויר המכתיבה את תחושת החיכוך בין האצבע ובין הצג. באפליקציית המחשה המשתמשים חשים בעורו של תנין

"שוק הטאבלטים והסמארטפונים הגיע לבשלות. הלקוחות מחפשים חוויות, לא תכונות"

הטאבלט הנסיוני עם אפליקציית התנין
הטאבלט הנסיוני עם אפליקציית התנין

חברת פוג'יטסו היפנית הודיעה על פיתוח צג מגע חדש למכשירי טאבלט, אשר יכול להעניק תחושה של חלקלקות או חיספוס, בהתאם לתוכן התמונה המוצגת על הצג. הטכנולוגיה פותחה במעבדות פוג'יטסו (Fujitsu Laboratories).

הניסיון לייצר חוויית מישוש אינו חדש. עד היום בוצעו ניסיים רבים בעולם ביצירת תחושת מגע באמצעות זעזועים זעירים של צג המדע או ביצירת מטענים סטטיים חשמליים. הטככנולוגיה של פוג'יטסו היא חדשה ומבוססת על יצירת זעזועים אולטרא-סוניים המשמשים ליצירת חויית המישוש על-ידי כך שבכל נקודה בתמונה הזעזועים משתנים, בהתאם לתוכן של התמונה.

הטכנולוגיה מאפשרת לשחזר תחושות שעד כה התקשו צגי המישוש לייצג, כמו למשלש, חיספוס, חלקלקות, קשיות ורכות. החברה הסבירה שהמאמצים נובעים מכך ששוק הטאבלטים והסמארטפונים הגיע לבשלות: "סדר העדיפויות של הלקוחות עובר מהתכונות והיכולות הטכנולוגיות של המכשירים, לנוחיות, יופי וחווייתיות".

כיצד הטכנולוגיה עובדת

עיקרון הפעולה של הצג החוייתי
עיקרון הפעולה של הצג החוייתי

זעזועים אולטרא-סוניים על משטח הצג מייצרים שכבת אוויר בלחץ גבוה בין האצבע של המשתמש לבין הצג. הדבר מעניק תחושת חלקלקות מכיוון שהאוויר מקטין את החיכוך בין האצבע לבין הצג ומייצר תחושת ציפה. הסוד הטכנולוגי המרכזי מאחורי הפיתוח נעוץ ביכולת לייצר את הזעזועים בלא לרוקן במהירות את סוללת המכשיר.

באמצעות יצירת נקודות רבות שבהן הצג מייצר זעזועים המעניקים חיכוך גבוה וזעזועים המעניקים תחושת חיכוך נמוך, נוצרת באצבע תחושה של חיספוס. "השילוב בין חוויית המגע הפיסית, חויית התמונה הוויזואלית וחוויית הקול, מעניקים חוויית משתמש עשירה במיוחד".

החברה הדגימה את הטכנולוגיה באמצעות הצגת אבטיפוס של טאבלט הכולל מספר אפליקציות הממחישות את יכולות הצג החווייתי. בהן: אפליקציית נגינה בכלי המיתרים היפני המסורתי קוטו (Koto), אפליקציית DJ המחקה את תחושת המגע בתקליט פיסי ובכפתורי השליטה על עוצמת הקול, ואפליקציית תנין, שבה המשתמשים מעבירים את האצבע על תמונת תנין וחשים את חוויית העור המחוספס שלו.

מעבדות פוג'יטסו היא חברה בת של פוג'יטסו למחקר ופיתוח הפועלת מיפן. פוג'יטסו הודיעה שהיא מתכננת להוציא את הטכנולוגיה לשוק כבר בשנת 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון