Freescale מלטשת את אסטרטגיית שוק הרכב

22 מאי, 2014

שיתופי הפעולה האחרונים עם Broadcom ו-Green Hills מלמדים שחברת Freescale מרחיבה את מאמציה בתחום האלקטרוניקה הממונעת ומתייחסת אליו כאל תחום צמיחה אסטרטגי

שיתופי הפעולה האחרונים עם Broadcom ו-Green Hills מלמדים שחברת Freescale מרחיבה את מעמציה בתחום האלקטרוניקה הממונעת ומתייחסת אליו כאל תחום צמיחה אסטרטגי 

יישומי איתרנט ממונעים על-פי החזון של קבוצת OPEN SIG
יישומי איתרנט ממונעים על-פי החזון של קבוצת OPEN SIG

יצרנית השבבים Freescale הגדירה את תחום מערכות העזר והבטיחות הממונעות (Advanced Driver Assistance Systems) כתחום צמיחה עתידי. לאחרונה ביצעה החברה מספר הכרזות המלמדות על התמקדות גוברת בשוק הרכב, בדומה למהלך רחב ההיקף שראותו מבצעת חברת אינטל באירופה.

להערכת חברת ABI Research, שוק ה-ADAS הוא אחד מהתחומים הצומחים בתעשיית הרכב העולמית והוא צפוי להגיע להיקף של כ-261 מיליארד דולר בשנת 2020. השבוע חשפה פריסקייל שיתוף פעולה עם יצרנית תוכנות זמן האמת Green Hills ועם חברת ה-IT הסינית Neusoft, בבנייה משותפת של מסגרת להאצת הפיתוח והיישום של פלטפורמות ADAS המבוססות על עיבוד תמונה.

פלטפורמת הפיתוח החדשה תואמת לתקן התחבורתי המחמיר ISO 26262. היא מבוססת על מערכת ההפעלה INTEGRITY של גרין-הילס ועל ליבת המעבד APEX-642 ICP, מתוצרת חברת CogniVue. חברת פריסקייל רכשה בשנת 2012 את זכויות ההפצה של הקניין הרוחני הזה, והיא כיום המפיצה היחידה שלו. בין היישומים שניתן לממש באמצעותה כיום: גילוי וזיהוי הולכי רגל, זיהוי שלטי דרכים, התראה בפני תרחיש לתאונה (collision avoidance) ועוד.

דיאגרמת המלבנים של MPC5606E, שפותח בשיתוף פעולה עם ברודקום
דיאגרמת המלבנים של MPC5606E, שפותח בשיתוף פעולה עם ברודקום

בחודש שעבר החברות פריסקייל ו-Broadcom פיתרון משותף שהן פיתחו לניהול מצלמת 360 מעלות עבור שוק הרכב. מדובר במיקרו-בקר Qorivva MPC5606E ממשפחת Qorivva המבוססת על ארכיטקטורת Power. הוא מיועד לשמש כרכיב להעברת מידע ברשת האיתרנט הממונעת (10/100Mbps) ממגוון מקורות שונים: וידאו, אודיו ומכ"ם באמצעות הפרוטוקולים הממונעים המקובלים: FlexCAN, LINFlex ו-DSPI.

שיתוף הפעולה עם ברודקום בא לידי ביטוי בשילוב מודול השכבה הפיסית לאיתרנט ממונע BroadR-Reach, שפותח על-ידי ברודקום. רשת האיתרנט צפויה ליהפך לליבת מערך התקשוקת הממונע, בזכות יכולתה לספק נגשות לכל המידע בקצב גבוה באמצעות צמד חוטים בלבד, ולוותר על מערכי הכבלים המסורבלים והכבדים המצויים היום בכלי-רכב. להערכת ברודקום, הטכנולוגיה מפחיתה עד 30% ממשקל הכבלים ועד 80% מהעלות הכוללת של התקנתם במכונית.

נתונים אלה מאפשרים להתקין מערך גדול מאוד של מצלמות במכונית, בלא להגדיל את מחירה. כדי לקדם את הרעיון, הקימו שתי החברות את התאגדות OPEN SIG, הכוללת היום יותר מ-140 יצרניות שבבים ויצרניות רכב, במטרה לקדם את טכנולוגיית האיתרנט הממונעת.

דיאגרמת מלבנים של מכ"ם ממונע לשוק הרכב
דיאגרמת מלבנים של מכ"ם ממונע לשוק הרכב

העניין בתעשיית הרכב דחף את פריסקייל להיכנס לתחום חדש עבורה: אשכולות מעבדים מבוססי ARM. לפני כחודש וחצי היא הכריזה על משפחת המיקרו-בקרים MAC57D5xx עבור כלי-רכב. היא כוללת 3 ליבות Cortex-M של חברת ARM, שני מאיצי עיבוד גרפיים, זיכרון SRAM ותמיכה מובנית בתצוגה עלית ברכב (HUD).

כדאי לזכור שתחום מערכות ניהול המידע וה-ADAS ברכב הוא רחב יותר מאשר רשתות איתרנט ומצלמות התראה. אחד מהפתרונות המעניינים של פריסקייל בתחום מתמודד עם אתגר אחר לחלוטין: מכ"ם אינגרלי המוטמע ברכב אשר פועל בתדר של 77GHz. מדובר בערכת רכיבים הכוללת מיקרו-מעבד Qorivva 32-bit MCU ורכיב משדר/מקלט מתוצרת החברה, אשר ביחד יכולים לייצר מכ"ם למערכות ADAS ממונעות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured