Intel חשפה את המיקרו-ארכיטקטורה Broadwell

12 אוגוסט, 2014

חברת Intel חושפת את המיקרו-ארכיטקטורה Broadwell המבוססת על טרנזיטורי Tri-Gate תלת-מימדיים, המיוצרים בתהליך של 14 ננומטר

חברת Intel חושפת את המיקרו-ארכיטקטורה Broadwell המבוססת על טרנזיטורי Tri-Gate תלת-מימדיים, המיוצרים בתהליך של 14 ננומטר

המארז של שבבי ברודוול החדשים
המארז של שבבי ברודוול החדשים

חברת אינטל (Intel) חשפה הלילה פרטים על הדור החדש של מעבדיה המיוצרים במיקרו-ארכיטקטורה של 14 ננומטר, תחת שם הקוד Broadwell. המוצר הראשון שייוצר בתהליך זה הוא מעבד Intel Core M.

קו מעבדי 14 ננומטר צפויים לספק ביצועים גבוהים וצריכת חשמל נמוכה יותר מאשר מעבדים המיוצרים בתהליך של 22 ננומטר. מוצרים המבוססים על מעבדים אלו יוכרזו ויושקו בשבועות ובחודשים הקרובים. באינטל הדגישו כי לא מדובר בהשקה, "אלא בתיאור מיקרו-ארכיטקטורה החדשה, ופרטים חדשים על טכנולוגיות הייצור ב–14 ננומטר".

BROADWELL_BOARD_AREA

ברודוול יציע שיפור של פי 7 בביצועים הגרפיים לעומת דורות קודמים של שבבים ופי 2 שיפור בביצוע מטלות מיחשוב קונבנציונליות. בנוסף, מחשבים עם מעבד בטכנולוגיית 14 ננומטר יספקו חיי סוללה ארוכים פי 2 לעומת דורות קודמים, כאשר גודל הסוללת יהיה מחצית מגודלן בדור הנוכחי של מחשבים.

המעבדים יתבססו על הדור השני של טרנזיסטורי Tri-Gate תלת-מימדיים, עליהם אינטל הכריזה לראשונה בשנת 2011. הטרנזיסטור התלת-מימדי הנראה כמו סנפיר סיליקון דקיק המתרומם אנכית ממצע הסיליקון. בקרת הזרם מושגת באמצעות התקנת שער בכל אחד משלושת צידי הסנפיר – שניים מכל צד ואחד מלמעלה – במקום שער יחיד בטרנזיסטור המסורתי השטוח. הדבר מגדיל את כמות זרם כאשר הטרנזיסטור במצב הולכה (ON), ומקטינה אותו קרוב לאפס כאשר הוא במצב קיטעון (OFF). הטכנולוגיה הזו מאפשרת לטרנזיסטור גם לעבור במהירות רבה יותר ממצב למצב.

המוצר הראשון שיעשה שימוש בטכנולוגיית 14 ננומטר הוא מעבד Intel Core M אשר צפוי להיות הלב של מחשבי 1-2 חדישים שיופיעו בתצורת PC או טאבלט ולא יכללו מאוורר (fanless device).

המחשת המבנה של טרנזיטור Tri-Gate של אינטל
המחשת המבנה של טרנזיטור Tri-Gate של אינטל
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס