אינטל חשפה את מעבדי הדור החמישי בסדרה Intel Core

5 ינואר, 2015

זו היתה ההכרזה הגדולה ביותר בתערוכת CES. חברת Intel הציגה 14 מעבדים חדשים בהספקים של 15W ו-28W, המיוצרים בגיאומטריה של 14 נומטר וכוללים עד 1.9 מיליארד טרנזיסטורים בשטח סיליקון של 133 ממ"ר

חברת Intel הציגה 14 מעבדים חדשים בהספקים של 15W ו-28W, המיוצרים בגיאומטריה של 14 נומטר וכוללים עד 1.9 מיליארד טרנזיסטורים 

INTEL CORE GEN 5

חברת אינטל (Intel) חשפה היום במהלך תערוכת CES את התכונות המרכזיות של מעבדי הדור החמישי במשפחת מעבדי Intel Core. המעבדים החדשים קיבלו את סימון הסדרה U, הכוללת 14 דגמים שונים (שם הקוד הקודם שלהם היה Broadwell), המיוצרים בטכנולוגיית 14 ננומטר.

הסדרה החדשה כוללת 14 מעבדים חדשים: 10 מעבדים בהספק של 15W הכוללים יכולות Intel® HD Graphics, ו-4 מעבדים בהספק של 28W הכוללים יכולות Intel® Iris™ Graphics. מדובר בהשוואה רבת חשיבות: מבט על מפת הסיליקון של השבב מגלה שהשטח הגדול ביותר מוקדש למעבד הגרפי, ולא לשתי ליבות ה-CPU.

המעבר לטכנולוגיית הייצור החדשה מאפשרת לשלב יותר טרנזיסטורים בפחות שטח סיליקון: לשם המחשה, המעבדים החזקים בסדרה החדשה כוללים 1.9 מיליארד טרנזיסטורים בשטח סיליקון של 133 ממ"ר. המעבד המקביל בדור הרביעי כללה 1.3 מיליארד טרנזיסטורים בשטח סיליקון של 181 ממ"ר.

מפת הסיליקון הכללית של מעבדי הדור החמישי
מפת הסיליקון הכללית של מעבדי הדור החמישי

הטכנולוגיות החדשות המשולבות ב-Intel Core כוללות יכולת מובנית לזיהוי מחוות בשם הקוד RealSense 3D, עגינת WiGig אלחוטית המאפשרת העברה מהירה מאוד של קבצים, טכנולוגיית סייען קולי המאפשרת לשלוט במחשב באמצעות פקודות קוליות. כדי לקבל את היכולת הזו, הוגדלו היכולות  של מעבד ה-DSP הייעודי לעיבוד אודיו שהוטמע בשבב. כיום, הוא אפילו יכול להעיר את המחשב בפקודה קולית.

הם תומכים בטכנולוגיית התצוגה האלחוטית של אינטל WiDi גרסה 5.1 המאפשרת לשתף את תצוגת המסך עם התקנים אחרים ללא כבלים. מעבדי הדור החמישי מאפשרים תצוגת 4K Ultra HD, תמיכה חדשה בפענוח codec עבור VP8 VP9 ו-HEVC וכן תמיכה בממשקי תכנות היישומים הגרפיים החדשים ביותר (DX 11.1, הכנה ל-DX 12) ומאפייני תכנות גרפיים, לרבות OpenCL 2.0 ו-OpenGL 4.3.

מחשבים חדשים המבוססים על מעבדי הדור החמישי צפויים להגיע לשוק כבר החודש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס