Freescale תמשיך לפעול כחברה עצמאית בבעלות NXP

5 אפריל, 2015

חברת NXP הקימה חברה בת בברמודה בשם Nimble Acquisition Limited, אשר תמוזג בתוך פריסקייל ובאמצעותה תוחזק פריסקייל על-ידי NXP

חברת NXP הקימה חברה בת בברמודה בשם Nimble Acquisition Limited, אשר תמוזג בתוך פריסקייל ובאמצעותה תוחזק פריסקייל על-ידי NXP

FREESCALE

עיסקת המיליארדים שבה רוכשת NXP את חברת Freescale התגברה היום על מכשול נוסף, לאחר שיותר משני שלישים מבעלי קבוצת מניות אחת של פרסקיילחתמו על מסמך הסכמה לביצוע העיסקה. כזכור, בתחילת מרץ השנה הסכימו הדירקטוריונים של חברת NXP Semiconductors שמרכזה בהולנד, וחברת Freescale Semiconductor מאוסטין, טקסס, לעיסקת מיזוג שלפיה NXP תשלם 11.8 מיליארד דולר לבעלי המניות של פריסקייל. העיסקה צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2015, ועם סיומה יחזיקו בעלי המניות של פריסקייל בכ-32% ממניות החברה המאוחדת.

בסוף השבוע פירסמה חברת NXP מכתב אל בעלי המניות שלה שבו היא מבקשת מהם לאשר את העיסקה. מהמסמך עולה, שחברת פריסקייל לא תמוזג בתוך חברת NXP, אלא תמשיך לפעול כחברה בת עצמאית הנמצאת בבעלות מלאה של NXP. לחברה הבת פריסקייל יהיהו מנהלים משלה ודירקטורים משל עצמה. למעשה, מכיוון שפריסקייל רשומה באיי ברמודה, חברת NXP הקימה חברה בת בברמודה בשם Nimble Acquisition Limited, אשר תמוזג בתוך פריסקייל ובאמצעותה תוחזק פריסקייל על-ידי NXP.

FREESCALE-NXP-AUTOMOTIVE

הדבר מעלה סימני שאלה מעניינים, שכן בעקבות ההכרזה על העיסקה לפני כחודש, שלח מנכ"ל NXP מכתב ללקוחות הגדלוים של החברה, אשר הגיע לידי Techtime. במכתב הסביר המנכ"ל ריק קלמר שהעיסקה תייצר את יצרנית השבבים הרביעית בגודלה בעולם ובעלת היקף מכירות של כ-10 מיליארד דולר בשנה. הוא כתב שהחברה הממוזגת תעסיק כ-45,000 עובדים, מתוכם כ-12,000 מהנדסים ותחזיק בפורטפוליו של כ-9,800 פטנטים. מתוך זה, פריסקייל עצמה מעסיקה כיום 17,000 עובדים, בהם כ-5,500 מהנדסים.

כעת, לאור העובדה שלא מתוכנן מיזוג מלא, עולות מספר שאלות: האם פריסקייל תישאר יצרנית שבבים או תיהפך לגוף שיווק ומכירות בלבד, כאשר התוכן הטכנולוגי עובר ל-NXP. אם לא, כיצד יחולקו המוצרים בין החברות. מתוקף העובדה שהן חברות מתחרות, קיימים הרבה מוצרים דומים או משלימים בשתיהן. השאלה היא כיצד תיערך החלוקה מחדש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס