חברת TI מובילה את השוק האנלוגי בשיעור עצום

13 מאי, 2015

IC Insights מעריכה שבשנת 2014 הסתכמו מכירות האנלוג של TI בכ-8.1 מיליארד דולר, והיוו כ-18% מהשוק העולמי. כמעט פי שלושה מחברת ST, המדורגת שנייה אחריה

IC Insights מעריכה שבשנת 2014 הסתכמו מכירות האנלוג של TI בכ-8.1 מיליארד דולר, והיוו כ-18% מהשוק העולמי. כמעט פי שלושה מהחברה השנייה בדירוג

קו לייצור רכיבי אנלוגיים בחברת טקסס אינסטרומנטס
קו לייצור רכיבי אנלוגיים בחברת טקסס אינסטרומנטס

חברת טקסס אינסטרומנטס (TI) מובילה את טבלת ספקיות הרכיבים האנלוגיים (Analog Semiconductors) בהפרש עצום בהשוואה למתחרות שלה. כך עולה מסקר שוק של חברת IC Insights. בשנת 2014 הגדילה TI את היקף מכירות הרכיבים האנלוגיים שלה ב-13%, להיקף של כ-8.1 מיליארד דולר, והגיעה למעמד שבו היא אחראית לכ-18% מהשוק העולמי.

מהסקר עולה ש-10 ספקיות הרכיבים האנלוגיים המובילות בעולם אחראיות לכ-57% מכל המכירות בתחום. מעט יותר מהיחס של 2013, שבה הן היו אחראיות לכ-56% מהמכירות. שש חברות מהעשירייה הראשונה הגיעו למכירות של יותר מ-2 מיליארד דולר, ושלוש אחרות הגיעו למכירות בהיקף של יותר מ-1 מיליארד דולר.

העקביות האגרסיבית של TI

מכירות הרכיבים האנלוגיים של חברת TI תפסו ב-2014 כ-62% מכל המכירות שלה. הפרופיל הזה הוא תוצאה של מאמץ מתמשך שהחל באמצע שנות ה-90. בשנת 2009 היא רכשה כלי ייצור ייעודיים לתחום האנלוגי מתוצרת חברת Qimonda, והיתה החברה הראשונה שהקימה מפעל ייצור שבבים אנלוגיים בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ. בשנת 2010 היא רכשה שני מפעלי ייצור אנלוגיים שהופעלו על-ידי חברת Spansion ומפעל ייצור של Cension בסין. המהלך הגדול ביותר היה רכישת המתחרה הוותיקה National Semiconductor בשנת 20111, תמורת 6.5 מיליארד דולר.

ANALOG MARKET
עשרת ספקיות האנלוג המובילות בשנת 2014

במקביל, החברה מחזקת את מעמדה האנלוגי באמצעות העברת יותר מפעלים לייצור בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ. להערכתה, המעבר הזה צפוי להקטין בכ-40% את עלויות הייצור של רכיבים אנלוגיים, ויגדיל את קיבולת הייצור הזמינה לצורך היענות לשינויים בשוק.

אחת מהתופעות המעניינות העולת מהטבלה של IC Insights היא שהמכירות של TI גדולות כמעט פי שלושה מזו של חברת ST האירופית, המדורגת במקום השני עם כ-6% מהשוק. בעשירייה הראשונה ניתן למצוא עוד שתי אירופאיות: Infineon במקום השלישי ו-NXP במקום השביעי. ביחד, שלוש היצרניות האירופאיות אחראיות לכ-16% משוק הרכיבים האנלוגיים העולמי ב-2014.

החברה בעלת שיעור הצמיחה הגדול ביותר היא Skyworks Solutions ממסצ'וסטס, ארה"ב, אשר מכירותי צמחו בכ-42% תודות לגידול במכירות סמארטפונים. החברה מתמקדת בייצור רכיבים אנלוגיים ורכיבי אותות מעורבים עבור אפל, סמסונג וספקיות אחרות של אבזרים ניידים. על-פי ההערכות בתעשייה, היא מספקת רכיבים בשווי של ארבע דולרים לכל מכשיר iPhone 6 המיוצר על-ידי אפל.

מעניין לציין שהיום החברה מחפשת דרכים להרחיב את טביעת הרגל שלה אל מעבר לשוק האבזרים הניידים, ולהיכנס לתחומי IoT, שוק הרכב, הבית החכם ואבזרי מיחשוב לביש. חברת Analog Devices מדורגת במקום הרביעי בטבלה. בשנת 2014 היא רכשה את המתחרה הקטנה יותר Hittite Microwave, המתמחה ברכיבים אנלוגיים ליישומי RF והמרת אותות. המכירות של ADI צמחו ב-9% במהלך שנת 2014, והיא אחראית לכ-6% מהשוק העולמי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס