מייסד קואלקום תרם 50 מיליון דולר טכניון

14 יוני, 2015

פרופ' אנדרו ויטרבי, ממייסדי חברת קואלקום וממציאו של אלגוריתם ויטרבי הנפוץ לניטרול הפרעות, הכריז על תרומה יוצאת דופן לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון

פרופ' אנדרו ויטרבי, ממייסדי חברת קואלקום וממציאו של אלגוריתם ויטרבי הנפוץ לניטרול הפרעות, הכריז על תרומה יוצאת דופן לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון

TECHNION-QUALCOMM
פרופ' ויטרבי ורעייתו ארנה. צילום: סטיב קון

פרופ' אנדרו ויטרבי, שהוא אחד ממייסדי חברת קואלקום (Qualcomm), הכריז על תרומה של 50 מיליון דולר לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, כדי לבסס את מעמד הטכניון כמוסד מוביל בתחומי הנדסת חשמל ומחשבים בבעולם.

הטכניון מתעתד לציין את התרומה יוצאת הדופן על ידי קריאת הפקולטה להנדסת חשמל על שמם של פרופסור אנדרו ויטרבי ורעייתו המנוחה ארנה פינצ'י ויטרבי ז"ל. ההכרזה על התרומה התקיימה הערב (מוצ"ש) בקבלת פנים שערכו נשיא הטכניון ורעייתו לחברי הקורטוריון (חבר הנאמנים) של הטכניון בחיפה. "אני גאה מאוד על קישור שמי לטכניון, שהוא מהמוסדות המדעיים-טכנולוגיים המובילים בעולם," אמר פרופסור ויטרבי.

פרופ' אנדרו ויטרבי המציא את אלגוריתם ויטרבי, המאפשר פיענוח מהיר ומדויק של אותות רבים ובו-זמניים ומסייע בניטרול הפרעות. נוסחה מתמטית זו משמשת כיום בכל אחד מארבעת התקנים הבינלאומיים לטלפונים סלולריים וכן במסופי מידע, במקלטים של שידורי לוויין דיגיטליים ובטלמטריה (מדידה מרחוק) בחלל. האלגוריתם משמש גם בתוכנות זיהוי ובאנליזה של DNA.

קשריו של פרופסור ויטרבי עם הטכניון נרקמו ב-1967, כאשר העביר בו סדרת הרצאות במסגרת השבתון שלו מאוניברסיטת דרום קליפורניה, לוס אנג'לס. בשנת 2000 כיבד אותו הטכניון בתואר "פרופסור אורח מיוחד" בתחום הנדסת החשמל.

להערכת הטכניון, ב-20 השנים האחרונות היו בוגרי הטכניון אחראים להקמה ולניהול של יותר מ-1,600 חברותף אשר ייצרו כ-100 אלף מקומות עבודה. כ-35% מהחברות האלה הוקמו על-ידי בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל.

"הקישור בין הפקולטה שלנו לשמו של פרופ' ויטרבי הוא כבוד גדול עבורנו," אמר פרופ' אריאל אורדע, דיקן הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון. "פרופ' ויטרבי ואשתו המנוחה ארנה פינצ'י ויטרבי הם ידידינו ותומכינו המסורים מזה שנים רבות. תרומה יוצאת דופן זו תעגן את מעמדנו כמרכז עולמי למצוינות אקדמית. היא סוללת דרך לאופקים חדשים ולרמות חדשות של הישגים מדעיים וטכנולוגיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מדע