משה זלצברג מונה למנכ"ל חברת תכנון השבבים Veriest

25 יוני, 2015

זלצברג שימש כמנכ"ל Presto ישראל וקיידנס ישראל. חברת וריאסט נמצאת בבעלות קבוצת אמן ומספקת שירותי תכנון ואימות תכנוני שבבים, בעיקר ASIC ו-FPGA

זלצברג שימש כמנכ"ל Presto ישראל וקיידנס ישראל. חברת וריאסט נמצאת בבעלות קבוצת אמן ומספקת שירותי תכנון ואימות תכנוני שבבים, בעיקר ASIC ו-FPGA

משה זלצברג
משה זלצברג

משה זלצברג מונה למנכ"ל חברת וריאסט (Veriest) מקבוצת אמן, המספקת שירותי תכנון ואימות של שבבי ASIC ו- FPGA. במסגרת התפקיד הוא יהיה אחראי על פעילות החברה בישראל, ויפעל להרחבת השירותים של החברה ברמה העולמית, לאור הביקוש הגובר לפתרונותיה בקרב קהילת מפתחי האלקטרוניקה. זלצברג ידווח למייסד החברה, חגי ארבל, שבעקבות המינוי ישמש כיו"ר וריאסט.

זלצברג מביא לחברה יותר מ-20 שנות ניסיון בתעשיית המוליכים. הוא הגיע לווריאסט מחברת Presto המספקת שירותי בידקת שבבים לאחר הייצור ולפני הוצאתם לשוק. לפני-כן עבד במספר תפקידים

חגי ארבל
חגי ארבל

בחברת קיידנס ישראל (Cadence), כאשר בתפקידו האחרון היה מנכ"ל הפעילות בישראל ומנהל השירותים המקצועיים של החברה באזור EMEA.

חברת Veriest נוסדה בשנת 2007 על-ידי חגי ארבל וקבוצת מומחי VLSI וכיום מחזיקה מרכזי פיתוח בתל אביב  ובבלגרד. החברה מתמחה בתכנון שבבי ASIC, בווריפיקציה, תכנוני FPGA, וירטואליזציה, תוכנות משובצות ומרחבים טכנולוגיים נוספים.

בשנת 2013 ביצעה קבוצת אמן, הפעילה בעיקר בתחום שירותי המיחשוב וה-IT, השקעה של כמה מיליוני שקלים בחברת וריאסט, המשתייכת היום לקבוצה.

פאבלס במיקור-חוץ

אמן היא מחברות ה-IT הגדולות בישראל ומעסיקה כ-1,100 עובדים. היא נמצאת בבעלות משותפת של היו"ר והמייסד עמיר פסטרנק, ושל המנכ"ל בן פסטרנק. בעבר סיפר בן ל-Techtime שהכניסה לשותפות בחברת תכנון שבבים לא צריכה להיות מפתיעה: "תהליכי עבודה המקובלים בעולם ה-IT תואמים לתהליכים המתבצעים בעולמות טכנולוגיים אחרים: איפיון, פיתוח, הטמעה, אינטגרציה ועוד. התברר לנו שהיכולות שפיתחנו במשך 40 שנה, כולל תהליכים עיסקיים, מאוד תורמות לחברת וריאסט".

בעקבות ההשקעה הרחיבה החברה את פעילותה, והפכה מלשכת שירות לאימות תכנוני שבבים, לחברת תכנון והבאה לייצור בקנה מידה מלא. למעשה, היא פועלת במתכונת של חברת פאבלס המתכננת את השבבים של הלקוחות, לא את שבבי המותג שלה עצמה.

מדוע יש צורך בלשכת שירות חיצונית לפעילות כל-כך מרכזית בחברות הטכנולוגיה?

ארבל: "החברות מתחילות להבין שתכנון שבבים לא חייב להיות מוקד ההתמחות שלהן. ברוב המקרים, ה-IP הייחודי של החברה לא מהווה יותר מ-10% מהשבב הסופי. כל השאר קשור להיבטים אחרים של ה-SoC, שהם לעתים רבות סטנדרטיים. במקביל, יש גם חברות סטארט-אפ שלא מעוניינות להחזיק בכוח אדם בתחום ה-VLSI, כדי שהן יוכלו למקד את המאמץ בתחום המומחיות שלהן".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני