שלומי אנג'י: "ה-LTE דחף לעיסקת המיזוג בין נוקיה ואלקטל-לוסנט"

27 אוקטובר, 2015

ה-CTO של אלקטל-לוסנט ישראל, שלומי אנג'י, מגלה ל-Techtime עוד שיקול מפתיע העומד מאחורי המיזוג עם נוקיה, וחושף את האסטרטגיה הארגונית החדשה של החברה בשוק הישראלי

ה-CTO של אלקטל-לוסנט ישראל, שלומי אנג'י, מגלה ל-Techtime עוד שיקול מפתיע העומד מאחורי המיזוג עם נוקיה, וחושף את האסטרטגיה החדשה בשוק הישראלי

ALCATEL-SHLOMI

מאז הודיעו נוקיה ולוסנט-אלקטל על עיסקת מיזוג הענקים ביניהן בשווי של 16.6 מיליארד דולר בחודש יולי השנה, היא הובנה כצעד נוסף באסטרטגיה של נוקיה לצאת מהשוק הצרכני ולהתמקד בשוק בתשתיות התקשורת הארגוניות והתעשייתיות. לפי הערכתו של אנג'י שלומי, ה-CTO של אלקטל-לוסנט ישראל, אחד מהגורמים המרכזיים לעיסקה הוא שוק ה-LTE.

קופסת Metro Cell של אלקטל-לוסנט
קופסת Metro Cell של אלקטל-לוסנט

אנג'י: "נתח השוק של חברת אלקטל-לוסנט ברשתות הסלולריות מהדור השלישי היה שואף לאפס, אבל בתחום ה-LTE הצלחנו בתוך שנתיים להגיע למקום הרביעי בעולם ולהחזיק בכ-16% מהשוק, שבו המובילה העולמית היא חברת אריקסון.

"כיצד הגענו לזה? בעיקר בזכות הרעיון של Metro Cell. זהו פיתרון מקומי של תמסורת אלחוטית המוסיף קיבולת לתא הסלולרי המקומי, וניתן להטמעה במה שנקרא בשם ריהוט רחוב: תחנות אוטובוס, צידי בניינים, עמודי תאורה וכדומה.

המשדרים הזעירים יגיעו לישראל

"אבזרי Metro Cell מבוססים על שימוש בפרוטוקול X2 המשמש לתקשורת שבין אנטנות, ומספק לרשתות את היכולת להתמודד עם הגידול העצום בנפח המידע. מדובר בבעיה שתלך ותחריף: מעבדת Bell Labs ביצעה מחקר של חברות התקשורת בישראל והישוותה בין השאר בין צפיפות האוכלוסין, הביקוש לדטה ומספר האנטנות הקיימות.

"המסקנה מהמחקר הייתה שכבר בשנת 2017 ייסתמו איזורים בעלי ביקוש גבוה וחברות התקשורת בארץ לא יוכלו לעמוד בביקוש. המטרו-סל נותן פתרון לבעיה הזו. הוכחנו את זה במוסקווה ובארצות הברית, וכעת אנחנו מביאים את הטכנולוגיה לישראל. יש לנו הסכם עם יצרנית תחנות האוטובוס העולמית JC Decaux, להכנת התחנות שלה לשילוב של קופסאות מטרו-סל, ובישראל יש כבר 800 תחנות אוטובוס המונות להן.

"להערכתי, זה היה אחד מהגורמים המרכזיים שהובילו לעיסקת המיזוג. רעיון המטרו-סל קסם לנוקיה, וביחד אנחנו הופכים ליצרן ה-LTE הגדול בעולם".

אנג'י שלומי הגיע לחברה בחודש ינואר השנה לאחר עשרים שנה בענף התקשורת הישראלי, שבהן שימש בתפקידי ניהול פרוייקטי תקשורת. בהם: הקמת רשת סלקום ישראל מטעם טלרד, פרוייקטי הדור השני והשלישי של פלאפון ופרטנר במסגרת חברת נורטל (שרכשה את טלרד), והקמת רשתות שליטה ובקרה על רשתות תקשורת (OSS) ואופטימיזציית RF של רשתות סלולריות בחברת TTI טלקום. לפני כשנה פנה אליו המנכ"ל הנכנס של אלקטל-לוסנט ישראל, אריק טל, והציע לו להצטרף אליו ולסייע בריענון הפעילות בישראל.

מהו השינוי האסטרטגי המרכזי של הפעילות שלכם בישראל?

"השנה אנחנו מתרחבים למגזר העסקי באמצעות עבודה מול שותפים עסקיים ואינטגרטורים. עד היום אלקטל-לוסנט עבדה בישראל רק מול חברות תקשורת, אולם בעקבות הכיוון החדש נחתמו הסכמים עם חברות כמו טלדור, בינת, יבמ ועוד.

"הלקוחות העיקריים שלנו בארץ הן חברות תקשורת כמו בזק, סלקום, הוט, אורנג', חברת חשמל, רכבת ישראל, משרד הביטחון ועוד. דרכם אנחנו מגיעים גם ללקוחות ארגוניים כמו קופות חולים, בנקים, משטרה ,בתי המשפט ועוד. למשל, כיום אנחנו אחראים על התחזוקה והטיפול בתשתית האופטית של חברת ECI בצה"ל".

מה היקף הפעילות שלכם בשוק הישראלי?

"אלקטל-לוסנט ישראל מונה כיום כ-200 עובדים, מתוכם כ-100 עובדי פיתוח המשמשים למעשה כמרכז הפיתוח של אלקטל-לוסנט בתחום הענן. החטיבה הזו נקראת Cloudband. השאר מספקים שירותים ותמיכה לשוק הישראלי. במסגרת הזאת אנחנו מספקים לשוק פתרונות גישה שונים לפס הרחב.

"למשל, אנחנו מספקים לבזק את הציוד בארונות התקשורת, מספקים נתבי IP לספקי תקשורת וארגונים גדולים העובדים בקצבים של עשרות ג'יגה-ביט לשנייה, ומספקים פתרונות IP/MPLS המאפשרים לייצר רשתות אחודות המטפלות בכל סוגי המידע.

"בעולם התחום הזה מתפתח מאוד בקרב חברות חשמל, חברות תחבורה ורכבות. לפני כחצי שנה השלמנו פרוייקט הקמת רשת שליטה ובקרה בחברת חשמל בהיקף של כ-8 מיליון שקל. כל רכיב בחברת החשמל שיש לו מוצא תקשורת, מנוטר על-ידי המערכת, ומנוהל משני חדרי בקרה העוקבים אחר רשת החשמל. במקביל, אנחנו ממשיכים לספק שירוןתי ערך מוסף לחברות הסלולר הישראליות ולחברת פלטל הפלסטינית.

מי זו אלקטל-לוסנט אנטרפרייז?

"זו לא אלקטל-לוסנט. אלקטל-לוסנט אנטרפרייז היתה בעבר חטיבה של אלקטל-לוסנט שנמכרה לחברת Oxeen הסינית. היא משווקת פתרונות לעסקים קטנים ובינוניים ומיוצגת בישראל על-ידי טלדור".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , השקעות והון סיכון , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: featured