מחקר חדש של וריטאס מגלה: רוב המידע בארגונים חסר-ערך

28 אוקטובר, 2015

כ-75% מהמידע המאוחסן בארגונים הוא מיותר ומבזבז הון רב. בארגונים הישראלים שיעור "נקיון המידע" הוא הגבוה באירופה: 24%. הר המידע (Databerg) הענק עולה יותר מדי כסף

כ-75% מהמידע המאוחסן בארגונים הוא מיותר ומבזבז הון רב. בארגונים הישראלים שיעור "נקיון המידע" הוא הגבוה באירופה: 24%. הר המידע (Databerg) הענק צפוי לעלות לחברות האירופאיות 3.4 טריליוני שקל עד שנת 2020

הר המידע המאיים - והמיותר
הר המידע המאיים – והמיותר

חברת Veritas Technologies העוסקת בתחום פתרונות גיבוי ואחסון, חשפה היום את נתוני המחקר Databerg Report 2015 המראים כי חברות בישראל נהנות מהשיעור הגבוה ביותר של נתונים נקיים במערכות אחסון המידע שלהן בהשוואה למדינות אירופה: 24% מהמידע המאוחסן בישראל נחשב נקי ויעיל לתפקוד הארגון, בהשוואה לממוצע של 14% בלבד במדינות אירופה. המחקר כלל 1,475 נשאלים (מנהלי IT ארגוניים) ב-14 מדינות באירופה ובישראל, ומאפיין לראשונה את המרכיבים העיקריים של "הר המידע" המאיים (Databerg).

מנכ"ל וריטאס ישראל, גיל רון
מנכ"ל וריטאס ישראל, גיל רון

אלא שלמרות ההצלחה הישראלית, המציאות היא שהארגונים מאחסנים כמויות אדירות של מידע מיותר בעלות שנתית עצומה. על-פי המחקר, 41% מהנתונים שהארגונים הישראלים מאחסנים ומעבדים הינם "בלתי נראים" (נתונים שערכם לא נקבע) לעומת 32% באירופה.

עוד 35% מהנתונים בישראל הינם חסרי-ערך ומיותרים לחלוטין להצלחתו של הארגון, לעומת הממוצע האירופי העומד על 54%. מה שמשאיר רק 24% מהמידע המאוחסן כמידע יעיל וניתן לזיהוי, החיוני לתיפקוד הארגון.

ההר עומד על שלוש רגליים

מהמחקר עולה שהר המידע היקר מורכב משלושה סוגי מידע עיקריים: נתונים נקיים, שהם נתונים שזוהו כחיוניים לתפעול והצלחת הארגון. הם דורשים הגנה יזומה וניהול בזמן-אמת. נתוני ROT, שהוא קיצור של Redudant, Obsolate and Trivial, אשר דורשים מזעור יזום ומחיקה מאובטחת על בסיס קבוע. והחלק הגדול ביותר של נתונים אפלים (Dark Data), שהם נתונים שערכם לא נקבע. הם יכולים לכלול נתונים החיוניים לעסק, נתוני ROT חסרי תועלת ונתונים בלתי חוקיים או כאלה המפרים את כללי הציות (non-compliant). נתונים אלה המסתתרים בלב מערכת המחשוב הארגונית עלולים לחשוף את הארגון לאחריות משפטית.

הגורמים להיווצרות הר המידע מוכרים לכל: אסטרטגיות מחשוב המבוססות על נפח הנתונים ולא על ערכם העסקי, הסתמכות-יתר על אחסון 'חינמי', כגון אחסון בענן וזלזול גובר בכללי ניהול מידע ארגוניים מצד העובדים. אם מסתכלים על ממצאי מרכיבי המידע הארגוני בישראל, התהליך מובהר בצורה ברורה מאוד. 

כ-17% מעובדים בישראל מתייחסים למשאב ה-IT הארגוני כאל משאב פרטי ושומרים עליו מידע אישי (לעומת 26% באירופה). הישראלים שומרים תוכן מרשתות חברתיות (56%), משחקים (53%), מוזיקה (47%), תמונות (44%), מידע אישי ומשפטי (36%), וידאו (25%), תוכנות לא מורשות (8%). באזור EMEA שומרים 43% מהעובדים מידע מרשתות חברתיות, 29% משחקים, 45% מוזיקה, 57% תמונות, 53% מידע אישי ומשפטי, 29% וידאו ו-30% הן תוכנות לא מורשות (משחקים למשל).

DATABERG-EMEA

עוד עולה, ש-26% מהמידע באירופה נשמר במייל (לעומת 26% בישראל), 24% בענן (לעומת 18% בישראל), 20% במכשירים פיזיים (לעומת 14% בישראל) ו-19% ברשתות חברתיות (לעומת 9% בישראל). "התוצאות העיקריות של Databerg Report 2015 מראות שהחברות משקיעות משאבים גדולים בשמירה על מידע שאינו רלוונטי עבורן בעליל. הן מבזבזות זמן וכסף לניהול מידע לא חיוני, במקום להשקיע אותם במקום אחר".

המחקר מגלה כי נתח האחסון והעיבוד בענן יגדל בשליש (מ-33% ל-45%) באזור EMEA ב-12 החודשים הבאים ובישראל ב-58% (מ-24% ל-36%). במסגרת Databerg Report 2015, ענו 38% מהנשאלים הישראלים שיעברו לאחסון בענן עד שנת 2016. קיים סיכון גבוה יותר שארגונים המאמצים את שירותי הענן לא יפתחו דרכים הולמות לחישוב עלויות ההמשך, למעבר לספק אחר או לנסיגה מהענן במקרה חירום.

המחקר ממליץ לארגונים לנקוט במספר צעדים כדי להקטין את הר המידע: לגלות את 'הנתונים האפלים' כדי לחשוף סיכונים ולזהות מידע בעל ערך, למחוק ROT בהקדם כדי  לחסוך בעלויות, לפתח אסטרטגיית ניהול מידע עבור נתונים חסרי מבנה, ולהגדיל את גמישות העסק על ידי שימוש בסביבות אחסון מבוססות ענן.

מיתוג מחדש בעקבות עיסקת קרלייל

חברת וריטאס שנפרדה מסימנטק בחודש אוגוסט השנה (עם מכירתה ל-Carlyle), ממקדת כעת מאמצים בפתרונות ובמוצרים לניהול מידע. היא מספקת מוצרים כמו Information Mapping, אשר חוקרים את בסיסי הנתונים בארגון ומאפיינים את הנתונים השונים.

גיל רון סיפר ל-Techtime שהמערכת לומדת את המידע הארגוני, מספקת המלצות למנהלי הארגון ואחר-כך יכולה לתפקד באופן אקטיבי כמעין שומר סף המונע כניסת נתונים מיותרים למאגרי המידע. לדבריו, הפעילות של החברה נמצאת בעלייה: "בעקבות מכירת וריטאס לקרלייל יש תנופת פיתוח של טכנולוגיות חדשות ובישראל יש גידול בפעילות. כיום אנחנו מעסיקים 7 עובדים, ומחפשים לגייס אנשי מכירות ואנשים טכניים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מחקרים ונתוני שוק