אינטל ביצעה השקעה אסטרטגית ב-Sckipio מרמת-גן

4 נובמבר, 2015

חברת Sckipio פיתחה ערכת שבבים בתקן G.fast המאפשרת להעביר תקשורת בפס רחב לבית הלקוח במהירות של 1Gbps באמצעות כבלי נחושת ולא באמצעות סיבים אופטיים

Sckipio פיתחה ערכת שבבים בתקן G.fast המאפשרת להעביר תקשורת בפס רחב לבית הלקוח במהירות של 1Gbps באמצעות כבלי נחושת ולא באמצעות סיבים אופטיים

תכנון הדגמה של סקיפיו למודם ביתי בתקן G.Fast
תכנון הדגמה של סקיפיו למודם ביתי בתקן G.Fast

חברת אינטל (Intel) ביצעה השקעה בחברת Sckipio מרמת-גן באמצעות קרן ההשקעות שלה, אינטל קפיטל. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם מדובר בסבב הגיוס השלישי של החברה מאז הקמתה. חברת סקיפיו הוקמה בתחילת 2012 על-ידי קבוצה של מהנדסים שעבדו בעבר באורכית ולאחר מכן ייסדו את חברת CopperGate, שנמכרה ל-Sigma Designs. כיום היא פועלת מרמת-גן ומעסיקה 35 עובדים.

בסוף שנת 2012 היא גייסה 10 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ג'נסיס, ג'מיני, אביב ואמיתי האמריקאית. בחודש דצמבר 2014 היא גייסה סכום נוסף של 17 מיליון דולר בהשתתפות המשקיעי הקיימים ובהובלת קרן פיטנגו. בסך הכל היא גייסה 27 מיליון דולר לפני ההשקעה של אינטל, שהיקפה לא נמסר.

ההודעה על ההשקעה נמסרה אתמול בפתיחת כינוס הפסגה העולמי השנתי של אינטל קפיטל בסאן דייגו, בה הכריזה הקרן על השקעות של 22 מיליון דולרים בעשר חברות שונות בעולם. "ההשקעות שעליהן אנו מכריזים היום מביאות אותנו לסך השקעות של 500 מיליון דולר השנה", אמר וונדל ברוקס, סגן נשיא באינטל קפיטל והנשיא המיועד של הקרן.

חברת Sckipio מפתחת מערכי שבבים המאפשרים העברת נתונים במהירות של 1 ג'יגה-ביט לשנייה על-גבי כבלי נחושת, בהתאם לתקן G.fast, בקטע האחרון שבין נקודת המיתוג לנתב הביתי. עד לאחרונה סברו רוב אנשי המקצוע שאי-אפשר להשיג קצבים כאלה בקווי נחושת, עקב תופעת ההפרעות ההדדיות (Cross Talk).

נראה היה שהפתרון היחיד הוא שימוש בסיבים אופטיים, אלא שעלותם עצומה: מחיר פעולות החפירה, ההתקנה ובניית התשתיות ב-200 המטרים האחרונים מארון הסעף ועד לבית המנוי נאמד ביותר מ-1,500 דולר ללקוח. וזה עוד לפני שיש בכלל לקוח.

כבלי נחושת במקום סיבים אופטיים

השוואה בין עלויות סיבים אופטיים לעומת קווי נחושת בבית הלקוח
השוואה בין עלויות סיבים אופטיים לעומת קווי נחושת בבית הלקוח

תקן G.fast נועד לפתור את הבעייה באמצעות חיבור הבית לרשת בכבל נחושת. התקן מתאר התקנת יחידת הפצה מקומית (Distribution Point Unit) במרחק של 250 מטר מבניין המגורים, אשר מסוגלת לספק שירות תקשורת מהיר ל-16 דירות. יחידות אלה מחוברות מצד אחד אל הרשת של חברת הטלקום באמצעות סיב אופטי, ומהצד השני אל בתי הצרכנים באמצעות כבל נחושת המפעיל את פרוטוקול G.Fast.

בבתי הלקוחות מותקנים מודמי G.Fast המשתמשים בקווי הנחושת הקיימים ונמצאים בקשר רציף עם יחידת ה-DPU. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע חישוב מסוג Vectoring: המעבד ביחידת ההפצה מחשב את ההפרעות ההדדיות שקווי התקשורת מייצרים בסביבתם הקרובה, ומורה למודם בבית כיצד לבטל את ההפרעות ולקבל אות נקי. בחודש שעבר החברה הכריזה על השגת שיא עולמי, כאשר הצליחה להעביר מידע בקצב של 2Gbps על-גבי כבלי נחושת, באמצעות שימוש בשני צמדי כבלים. מוצר הבסיס של החברה, מאפשר העברת מידע בקצב של 1Gbps למרחק של 300 מטר, הנחשב למרחק הגדול ביותר שהושג בתעשייה לקצב הזה.

מנהל חטיבת הבית המקושר באינטל, דן ארטוסי, אמר שאינטל ו-Sckipio עובדות בשיתוף פעולה הדוק מאז שהופיע שוק ה-G.fast. "בסתיו 2014 הכרזנו על תכנון ייחוס של המתג הביתי הראשון (Gateway) בתעשייה לתקן G.fast. ההשקעה האסטרטגית הזאת היא אבן דרך משמעותית עבור חטיבת הבית המקושר של אינטל". מייסד ומנכ"ל סקיפיו, דוד באום, אמר שההשקעה של אינטל תאפשר לחברה להגדיל את ההשקעות בפיתוח ולהאיץ את החדשנות בשוק הגישה הביתי לפס רחב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured