DSPG נכנסת לשוק רכיבי RF עם מגבר הספק ל-Wi-Fi

5 ינואר, 2016

פיתחה בשיתוף עם TSMC מגבר הספק ייחודי לתקן 802.11ac. מנכ"ל DSPG עופר אליקים: "אנחנו נמשיך לספק חדשנות ולקדם את הידע שלנו בתחום החדש הזה"

פיתחה מגבר הספק ייחודי לתקן 802.11ac. מנכ"ל DSPG עופר אליקים: "אנחנו נמשיך לספק חדשנות ולקדם את הידע שלנו בתחום החדש הזה"

עופר אליקים. שיתוף פעולה הדוק עם TSMC
עופר אליקים. שיתוף פעולה הדוק עם TSMC

חברת DSPG מהרצליה הכריזה על רכיב יוצא דופן בפורטפוליו המוצרים שלה: מגבר הספק ל-RF עבוד שוק ה-Wi-Fi בשם SparkPA. המגבר מיוצר בתהליך CMOS סטנדרטי של חברת TSMC ומיועד בעיקר לשימוש בנתבים חזקים הפועלים בתקן 802.11ac. מדובר במוצר מפתיע מבחינת החברה, מכיוון שכל המוצרים שלה כיום מבוססים על טכנולוגיית DSP וממוקדים בעיבוד אותות ליישומי תקשורת.

אלא שהידע היה בתוך החברה שנים רבות: ערכות השבבים שהיא פיתחה כבר לפני עשור עבור טלפונים אלחוטיים בתקן DECT, התבססו על צמד רכיבים שאחד מהם טיפל בעיבוד האותות, והשני שימש כרכיב אנלוגי המספק פונקציונליות של משדר/מקלט אלחוטי. גם שבב ExpandR החדש יותר נותן תמיכה גם ב-DECT וגם ב-Wi-Fi כאשר מרכיב ה-RF הוא מוטמע בתוכו. כלומר, עד להכרזה האחרונה הידע הזה שווק רק כמרכיב פנימי בתוך פתרונות מלאים של החברה, ולא כמוצר בפני עצמו.

המגבר נותן הספק מוצא של 100mW בתנאי שיבוש אות (EVM) ברמת 35db-, והספק של 50mW ברמות שיבוש של 40db-. החברה מדווחת שהוא מאופיין ביציבות בתנאי טמפרטורה שונים ומשפר את איכות נקודת הגישה לרשת כאשר הוא מותקן במערכות קיימות.

צפויים רכיבי RF נוספים

מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, אמר ששיתוף הפעולה עם חברת TSMC הביא ליצירת פתרון ה-CMOS המתקדם ביותר ובעל הביצועים הטובים ביותר בשוק ה-802.11ac. "הדרישות ממגברי הספק בתקן הזה נחשבות למורכבות ביותר. פיתחנו גישה ייחודית המאפשרת לנו לספק ביצועים גבוהים בעלות נמוכה גם בתנאי רעש קשים. אנחנו נמשיך לספק חדשנות ולקדם את הידע שלנו בתחום החדשה הזה".

נשיאת TSMC אירופה, מריה מרסד, הוסיפה: "שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם DSPG, הנמשך יותר מעשור, ממשיך להניב מוצרים חדשניים. ה-SparkPA שפיתחה הוא בעל ביצועים יוצאי דופן, ותואם את הביקוש בשוק למגברי גלישה בעלות נמוכה בטכנולוגיית CMOS. אנחנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה עם DSPG".

החברה עדיין לא מסרה פרטים על המוצר החדש ואפילו לא העלתה את המיפרט שלו אל אתר האינטרנט שלה. אולם מההודעה לעיתונות ניתן להניח שהיא שילבה בתוך הרכיב גם מרכיב של עיבוד אותות, שכן החברה מסרה שהמגבר ניתן לשינויי קונפיגורציה, הן בהגבר והן בתדר, ברמה של החבילה (Packet) הבודדת. להערכת החברה הוא מעניק לה גישה אל שוק שהיקפו הכולל נאמד ביותר מ-6 מיליארד דולר.

תקן 802.11ac הוא אחד מהתקנים החדשים של IEEE ואושר רק בתחילת 2014. הוא נועד לאפשר למערכות Wi-Fi הפועלות בתדר החופשי של 5GHz, להגיע לקצב תקשורת של עד 1Gbps, באמצעות שימוש בריבוי אנטנות שידור וקליטה (MIMO) והגדלת רוחב הפס של התקשורת האלחוטית ל-160MHz. החברה מסרה שהמגבר החדש מאפשר לטפל בתצורות MIMO של ארבע על ארבע אנטנות ושל שמונה על שמונה אנטנות.

בין השאר, הוא מותאם לשימוש במערכות הנשענות על איפנון אנלוגי-דיגיטלי מסוג 1024QAM. כיום טכניקת האיפנון הזאת משמשת בעיקר במערכות תמסורת אלחוטיות מהירות מאוד הפועלות בגלים מילימטריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured