מניית מלאנוקס משתוללת בעקבות הדו"ח הרבעוני

21 אפריל, 2016

החברה דיווחה על מכירות שיא של 196.8 מיליון דולר - אבל גם על מעבר מרווח להפסד. מניית החברה ירדה היום ב-13% עם פתיחת המסחר בנסד"ק

החברה דיווחה על מכירות שיא של 196.8 מיליון דולר – אבל גם על מעבר מרווח להפסד. מניית החברה ירדה היום ב-13% עם פתיחת המסחר בנסד"ק

MELLANOX SPECTRUM
קו מוצרי ספקטרום של מלאנוקס

הדו"ח הרבעוני של חברת מלאנוקס (Mellanox) השליך את מניית החברה בנסד"ק לרכבת הרים משתוללת של עליות וירידות. אתמול בלילה פירסמה מלאנוקס את הדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2016. החברה השיגה שיא במכירות במהלך הרבעון הראשון של 2016, שהסתכמו ב-196.8 מיליון דולר. מדובר בגידול של 11.2% בהשוואה לרבעון האחרון של 2015, וגידול של 32% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, שעדיין לא כלל את המכירות הנובעות מעיסקת רכישת חברת איזיצ'יפ.

MELLANOX SMALL
איל וולדמן

אלא שכאשר החברה פירסמה את הדו"ח הרבעוני שלה אתמול בלילה, המנייה נפלה ביותר מ-5%, ככל הנראה שהחברה דיווחה על הפסד של כ-7.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה העיקרית להפסד נעוצה בצמיחה גדולה בהוצאות התפעול שלה, מכ-90 מיליון דולר אשתקד ליותר מ-130 מיליון דולר ברבעון האחרון.

המנייה מתלבטת

יכול להיות שחלק מההוצאה קשורה לעלויות המיזוג עם חברת איזיצ'יפ, שכן ההוצאות הכלליות והמנהלה צמחו בכמעט 20 מיליון דולר ברבעון. נקודת אור נמצאת בהוצאות המחקר והפיתוח, אשר צמחו מ-58 מיליון דולר לכ-71 מיליון דולר ברבעון.

מכל מקום, המנייה בנסד"ק התאוששה כמה שעות לאחר תחילת המסחר בבורסה, וסיימה את יום המסחר במחיר של 53.54 דולרים, המעניק לחברה שווי שוק של 2.6 מיליארד דולר. אלא שבתחילת המסחר היום (ה'), התמוטטה המנייה בתוך דקות ספורות וירדה בכ-14% למחיר של כ-46 מיליון דולר. כעת נראה איך היא תעבור את סוף השבוע.

נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, אמר שזה הרבעון הרביעי ברציפות שבה החברה מציגה שיאי מכירות. "במהלחך הרבעון הראשון השל 2016 השלמנו את הרכישה של חברת איזיצ'יפ, ואנחנו מאמינים בשילוב של המעבדים החכמים של איזיצ'יפ בטכנולוגיות הקישוריות שלנו. "במהלך הרבעון רשמנו צמיחה חזקה בתחום ה-Ethernet, בזכות המכירות של מתאמי Ethernet החדשים למהירות של 40Gps".

לדבריו, החברה רואה עניין רב מצד לקוחות במערכות מבוססות Spectrum החדשות. מדובר במתאמי תקשורת למרכזי נתונים המבוססים על שבב ASIC חדש של החברה, אשר מויועדים לספק מהירות תקשורת פנימית של 100Gb/s. "אנחנו צופים עלייה במכירות קו מוצרי ספקטרום ברבעונים הבאים, לאור העובדה שמבחנים השוואתיים מראים שהם עדיפים בביצועים ובעלות בהשוואה למוצרים המתחרים".

ספקטרום משחזר את האסטרטגיה הקלאסית של מלאנוקס

MELLANOX-SPECTRUM

שבב Spectrum החדש, שהוא רכיב ה-ASIC המרכזי השביעי של החברה. המוצרים החדשים מספקים קישוריות Ethernet למרכזי נתונים וחוות שרתים במסר מהירויות שונות, כאשר המערכת המהירה ביותר מספקת 100 Gigabit Ethernet.

בכך חוזרת מלאנוקס על האסטרטגיה שמיצבה אותה בעבר בעולם קישוריות ה-InfiniBand עבור מחשבי-על, ומאוחר יותר בעולם האיתרנט כאשר החלה להיכנס לחוות שרתים ומרכזי נתונים: היא מספקת מערכת שלמה הנותנת פיתרון מלא, אשר מבוססת על רכיב סיליקון ייעודי (ASIC) משלה, אשר משמש כמנוע הפנימי שבזכותו היא משיגה ביצועים גבוהים.

בתצורה החזקה ביותר שלו, שבב ה-ASIC החדש מספק יכולת מיתוג של עד 32 פורטים בקצב של 100GbE ובצריכת הספק מקסימלית של 135Watts. הרכיב החדש משולב במתאמי האיתרנט ConnectX-4, אשר מסוגלים להעביר תקשורת במהירות של 100Gb/s, שהיא שוות ערך לכ-150 מיליון מסרים בשנייה, ומסופקים ביחד עם כבלי התקשורת הייעודיים של החברה, ממשפחת LinkX.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת