בעקבות הרפורמה הסולארית השאפתנית: Ecoppia פותחת קו ייצור בהודו

2 מאי, 2016

קו הייצור יופעל על-ידי חברת Sanmina ויתמקד בייצור רובוטי E4 לניקוי פנלים סולאריים. איקופיה מעריכה עלייה בביקוש לטכנולוגיית ניקוי הפנלים שלה, בעקבות הרפורמה במשק האנרגיה בהודו

קו הייצור יופעל על-ידי חברת Sanmina ויתמקד בייצור רובוטי E4 לניקוי פנלים סולאריים. איקופיה מעריכה עלייה בביקוש לטכנולוגיית ניקוי הפנלים שלה, בעקבות הרפורמה במשק האנרגיה בהודו

Ecoppia

חברת Ecoppia מהרצליה פותחת קו ייצור המוני של רובוטי E4 לניקוי פנלים סולאריים סמוך לעיר צ'נאי שבהודו. קו הייצור יופעל על-ידי חברת שירותי הייצור Sanmina, הפועלת כיום בישראל באמצעות מפעל הממוקם במעלות תרשיחא בצפון. "חווינו עלייה כללית בביקוש במהלך 2015, אך הודו נשארה השוק החזק ביותר שלנו", אמר ערן מלר, מנכ"ל איקופיה. "לכן היא מהווה בחירה טבעית להקמת מפעל ייצור חדש".

פתיחת המפעל החדש נובעת מהצמיחה המהירה של תעשיית האנרגיה הסולארית בהודו, שהיא שוק היעד המרכזי של אקופיה. באוגוסט 2015 הכריזה ממשלת הודו על תוכנית שאפתנית לרפורמה רחבת היקף במשק האנרגיה המקומי ולמעבר הדרגתי להפקת אנרגיה באמצעים סולאריים. היעד של התוכנית הוא להביא את הודו לרמת ייצור חשמל סולארי של 100 ג'יגה-ואט עד לשנת 2022 . במסגרת התוכנית, הודו צפויה להגדיל את התפוקה הסולארית שלה ב-2016-2017 ב-12GW ובין השנים 2018-2022 להגדיל את התפוקה השנתית בשיעור גדל והולך, עד להשגת היעד.

חלק מהאנליסטים מטילים ספק ביכולתה של הודו לעמוד ביעד. אף על פי כן, המדינה צפויה להאיץ את פריסת הפאנלים הסולאריים (על הקרקע ועל גגות), מה שעשוי להגדיל את הביקוש לפתרונות של אקופיה. התוכנית השאפתנית והמשאבים שמשקיעה הממשלה כבר מושכים לשוק האנרגיה המתחדש של הודו הון רב מצד חברות ומשקיעים זרים. כך למשל, חברת הטלקומוניקציה היפנית SoftBank ויצרנית האלקטרוניקה הטאיוואנית Foxconn מתכוונות להשקיע כ-20 מיליארד דולר בשוק האנרגיה המתחדשת בהודו. על-פי ההערכות, בעשור הקרוב צפויות חברות ומשקיעים זרים להשקיע כ-300 מיליארד דולר.

"אנו נרגשים לקחת חלק משמעותי בהספקת אנרגיה סולרית יעילה וחסכונית, בהקמת תעשייה חדשנית בהודו, וביצירת מקומות עבודה לאוכלוסיה המקומית", אמר מלר.

TECHTIME
הרובוטים של אקופיה בפעולה

הרובוטים מנקים את הפנלים בלילה

הצטברות זיהום, כמו לכלוך, חול ואבק על פנלים סולאריים מהווה בעיה משמעותית בתחום ייצור האנרגיה הסולרית, ועשויה להפחית את תפוקת האנרגיה בעד 40%. רוב הפתרונות הקיימים היום בתעשייה מבוססים על שימוש במים ובמברשות. הבעיה היא שהם עלולים להזיק לפנלים ודורשים כמויות אדירות של מים יקרים.

הרובוטים שפיתחה איקופיה מנקים את הפנלים הסולאריים ללא מים, באמצעות מברשות מיוחדות. הם פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה ומסירים מהם כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום. כיום מנקים רובוטים של איקופיה כ-5 מיליון פנלים סולאריים מדי חודש. המערכת מנוהלת מהענן ונשלטת באמצעות בקר המאפשר בקרה מרחוק על פעילות הרובוטים באתרים הסולאריים.

בדצמבר 2015 איקופיה חתמה על הסכם עם חברת ערבה פאואר, לאספקת רובוטים לניקוי פנלים סולאריים עבור מתקן ייצור אנרגיה בערבה, המייצר חשמל בהספק של 40MW. המתקן נחשב לאחד מהפארקים הסולאריים הגדולים במזרח התיכון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , ייצור וקבלנות משנה