בוש רוכשת את חברת אלמו מפתח תקווה תמורת 700 מיליון דולר

6 ספטמבר, 2022

אלמו מעסיקה 330 עובדים ומייצרת מערכות בקרת הינע במפעלים שלה בישראל ובפולין. היא תמשיך לפעול כחברה עצמאית שמרכזה בישראל, עם צוות העובדים וההנהלה הנוכחיים

בתמונה למעלה: מנכ"ל חטיבת האוטומציה ב-Bosch Rexroth, תומאס פכנר, ומייסד ובעלים אלמו, חיים מונהייט

חברת Bosch Rexroth הנמצאת בבעלות תאגיד התעשייה הגרמני בוש (Bosch), חתמה על הסכם לרכישת חברת אלמו (Elmo Motion Control) מפתח תקווה, אשר מתמחה בפיתוח וייצור מערכות בקרת הינע למנועים חשמליים. העיסקה תושלם עם קבלת כל האישורים הרגולטוריים. בסיומה תפעל אלמו כחברה עצמאית שמרכזה בישראל, ביחד עם כל צוות העובדים וההנהלה הנוכחיים, המונה כ-330 עובדים. לא נמסרו נתונים פיננסיים של העיסקה, אולם העיתון כלכליסט העריך את היקפה בכ-700 מיליון דולר.

חברת אלמו הוקמה בשנת 1988 על-ידי הבעלים חיים מונהייט. לחברה יש מפעל ייצור בפתח תקווה ובפולין. בקרי התנועה הרב-ציריים של החברה ובקר הסרוו שלה משמשים במערכות תעשייתיות רבות בעולם, בהן: מערכות ייצור מוליכים למחצה, רובוטים בקווי הייצור של תעשיית הרכב וש תעשיות מתוחכמות, ציוד רפואי, מערכות תת-ימיות אוטונומיות, מכונות SMT ועוד.

חברת בוש הודיעה שהעיסקה נועדה להרחיב את פעילותה בתחום האוטומציה של ייצור תעשייתי (Industry 4.0). בוש מתכננת לחזק את קו מוצרי הבקרה התעשייתית שלה, ctrlX AUTOMATION, באמצעות טכנולוגיות של אלמו, ולהעמיד לרשות אלמו את הנסיון והמשאבים הדרושים להרחבת הייצור והפיתוח של מוצרים חדשים. חיים מונהייט אמר שהמוצרים של שתי החברות משלימים אחד את השני, וכי העיסקה מעניקה לאלמו הזדמנויות צמיחה רבות.

ענקית תתי-מערכות תעשייתיות

מנכ"ל חטיבת האוטומציה ב-Bosch Rexroth, תומאס פכנר, אמר שהטכנולוגיה של אלמו מאפשרת לבוש "לשלב מודולי הנעה בגודל של סמארטון בתוך רובוטים ומערכות שינוע רובוטיות. הטכנולוגיה הזאת פותחת הזדמנויות חדשות בתחומים כמו רובוטי שירות, מערכות שינוע והסעה אוטונומיות, ביזור שונה של מערכות ההינע בתוך מכונות תעשייתיות ועוד. החברה מצטיינת במיוחד בביצועי ההינע, יעילות אנרגטית, מימדים קטנים ודיוק".

חברת Bosch Rexroth היא ענקית תעשייתית המייצרת תתי-מערכות עבור מכונות תעשייתיות ועבור כלי-רכב כבדים דוגמת מנופים וטקטורים. בין מוצריה: בקרי הינע, מנועים חשמליים לינאריים, מערכות תקשורת לציוד תעשייתי, תתי-מערכות עבור רובוטים ועוד. החברה מעסיקה כ-31,000 עובדים בעולם, ומכירותיה בשנת 2021 הסתכמו בכ-6.2 מיליארד אירו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Elmo , אלמו , בקרה