רבעון שיא לחברת CEVA וזינוק של 270% ברווח הנקי

3 מאי, 2016

החברה חתמה ברבעון האחרון 3 הסכמי רישוי חדשים על מעבד הראייה המלאכותית שלה, בין היתר עם LG. מניית החברה זינקה אמש ב-15% בנסד"ק

החברה חתמה ברבעון האחרון 3 הסכמי רישוי חדשים על מעבד הראייה המלאכותית שלה, בין היתר עם LG. מניית החברה זינקה אמש ב-15% בנסד"ק

כרטיס הפיתוח של CEVA למעבדי XM4
כרטיס הפיתוח של CEVA למעבדי XM4
5
מנכ"ל CEVA גדעון ורטהייזר.

למרות ההיחלשות בשוק השבבים העולמי, חברת CEVA מהרצליה השיגה הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2016. החברה מספקת טכנולוגיות קניין רוחני (IP) עבור תכנון שבבים, ודיווחה על הכנסות של 16.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, זינוק של 19% לעומת אשתקד. הרווח הנקי צמח ב-270% והסתכם בכ-1.8 מיליון דולר.

החברה גם מביעה אופטימיות לגבי הרבעון הבא, וזאת על רקע הצמיחה של שוק המובייל בסין וחדירתה לתחומים חדשים כמו ראייה מלאכותית ואינטרנט של הדברים. סיוה צופה ברבעון הבא הכנסות 16.5-17.5 מיליון דולר, עלייה של 23.5-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

חברת CEVA פועלת מול לקוחותיה בשני מודלים: מתן רישיונות שימוש, ותמלוגים על בסיס שימוש. ההכנסות ממתן רישיונות ברבעון הראשון עמדו על 8.6 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה שנתית. ההכנסות מתמלוגים הסתכמו ב-7.9 מיליון דולר, עלייה של 31% בהשוואה לשנה שעברה. במהלך הרבעון הראשון חתמה החברה על 11 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. שישה מההסכמים היו לאספקת מעבדי אותות דיגיטליים (DSP), ו-5 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות IP.

מניית סיוה בשבוע האחרון בנסד"ק
מניית סיוה בשבוע האחרון בנסד"ק

מוקד הפעילות של החברה הוא בשוק הסלולר. טכנולוגיית ה-DSP של החברה תומכת במודם ה-LTE במכשיר גלקסי 8 של סמסונג. עם זאת, היא מכוונת לתחומים מתפתחים כגון ראייה מלאכותית בכלי-רכב חכמים, ברובוטיקה וכמובן האינטרנט של הדברים. ברבעון האחרון חתמה החברה על 3 הסכמי רישוי עבור מעבדי ראייה ממוחשבת שפיתחה. בדצמבר 2015 היא הודיעה שחתמה עם LG על הסכם לאספקת מעבדי הראייה המלאכותית שלה למכשירים החדשים של LG. באותו חודש המעבד קיבל את הסמכת ISO 26262, שזהו התקן הבינלאומי למערכות אלקטרוניות ממונעות, מה שמאפשר לחברה לחדור לשוק מערכות העזר לנהג (Advanced Driver Assistance Systems).

סיוה עוקפת את תעשיית השבבים

מנכ"ל החברה גדעון ורטהייזר הדגיש כי גיוון השווקים שבהם פועלת סיוה מאפשר לה לצמוח בקצב גבוה בהשוואה לשוק הסמיקונדוקטור העולמי, שמציג בשנה האחרונה סימני חולשה בעיקר על רקע האטת הצמיחה בשוק המובייל. "התנאים בתחום הרישיונות ממשיכים לפעול לטובתנו, בייחוד עבור המוצרים שלנו בתחום הראייה הממוחשבת."

מניית סיוה נסחרת בנסד"ק. בעקבות הדיווח היא זינקה אמש ב-15% והגיעה למחיר של 26.54 דולר. למעשה, היא היתה אחת מהמניות הבולטות בנסד"ק במגזר הטכנולוגיה. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-552 מיליון דולר.

בעקבות התוצאות עידכנו רוב האנליסטים המכסים את סיוה את ההמלצות שלהם, וכולם הציבו מחירי יעד חדשים למניית סיוה בנסד"ק, הנעים בין 29 דולרים למנייה לבין 32 דולרים למנייה. ההמלצה הגבוהה ביותר הוענקה לחברה על-ידי בנצ'מרק, אשר התרשמה במיוחד מהגידול בעסקאות תמלוגים עבור מעבדי ה-DSP של החברה בתחומים צמוחים כמו יישומי זיהוי קולי, האינטרנט של הדברים ויישומי עיבוד תמונה מתוחכמים ("ראייה מלאכותית" בהגדרה של סיוה).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , סמיקונדקטורס