Gidel הגדירה אסטרטגיה חדשה לכרטיסי האצת עיבוד

20 יוני, 2016

פיתחה כרטיס האצה המבוסס על Arria10 FPGA של אלטרה, בתמחור המיועד לחברות קטנות. הטכנולוגיה של גידל עמדה בבסיס הפרוייקט שהחל את מהפיכת ה-FPGA במרכזי נתונים

החברה מאור עקיבא פיתחה כרטיס האצה המבוסס על Arria10 FPGA של אלטרה, בתמחור המיועד לחברות קטנות בשוק המוני. הטכנולוגיה של גידעל עמדה בבסיס הפרוייקט שהחל את מהפיכת ה-FPGA במרכזי הנתונים בעולם

כרטיס FPGA של גידל
כרטיס FPGA של גידל

חברת גידאל (Gidel) מאור עקיבא פיתחה כרטיס האצת חישובים חדש בשם HawkEye, המבוסס על הרכיב המיתכנת Arria10 FPGA של חברת אלטרה. כרטיסי המשפחה החדשה מספקים עד 8 ערוצי PCIe בעלי קצב העברת נתונים המגיע ל-56Gbps, זיכרון DDR4 על-גבי הכרטיס בנפח של עד 18GB, בקרת זיכרון ורמת אמינות המבטיחה יותר ממיליון שעות עבודה. ביחד עם הכרטיסים, חברת גידל מספקת גם שתי ערכות פיתוח שונות: Altera SDK המבוססת על OpenCL וערכה עצמית שפותחה על-ידי החברה, Gidel Proc, המאפשרת לבצע האצה במקביל של מספר יישומים בו-זמנית ולייעל את הפיתוח ברמת HDL.

כרטיס HawkEye
כרטיס HawkEye

אחד מההיבטים החשובים בהכרזה האחרונה הוא המחיר: הכרטיסים נמכרים במחיר של פחות מ-1,000 דולר ברמת הכניסה ופחות מ-2,000 דולר בתצורה החזקה ביותר שלהם. מאחורי ההכרזה האחרונה ניצבת אסטרטגיה חדשה של חברת הפיתוח הוותיקה: מעבר מאספקה ללקוחות הדורשים תמיכה מאסיבית מצד החברה, למכירה בכמויות גדולות עבור לקוחות רגישים למחיר.

המוח של ריפליי

חברת גידעל הוקמה בשנת 1993 על-ידי הבעלים והמנכ"ל ראובן וינטרוב וכיום היא מעסיקה כ-30 עובדים. החברה החלה את דרכה כלשכת תכנון של פתרונות מבוססי FPGA ותמיכה בפיתוחי ASIC, והתפתחה כספקית של כרטיסים מבוססי FPGA בשני תחומים מרכזיים: ראיית מכונה ומחשבי הדורשים יכולת עיבוד מסיביות (HPC).

המחשב שהחל את מהפיכת ה-FPGA בבסיסי הנתונים. כלל 448 כרטיסים של גידל
המחשב שהחל את מהפיכת ה-FPGA בבסיסי הנתונים. כלל 448 כרטיסים של גידל

בראיון ל-Techtime סיפר וינטרוב, שרוב המכירות של החברה נעשות בחו"ל אולם גם בארץ יש לה לקוחות הדורשים עוצמת מיחשוב גדולה, כמו אורבוטק, קמטק וחברות מהתעשייה הביטחונית. אחת מהלקוחות המפורסמות יותר שלה היא חברת ריפליי שנרכשה בחודש מרץ על-ידי אינטל. חברת Replay פיתחה את מערכת FreeD לצילום אירועי ספורט הלוכדת את האירוע ממספר רב של מצלמות, ומפיקה סצינה תלת-מימדית שיכולה להציג הילוכים חוזרים מכל זווית צילום אפשרית.

בשיטה שלה ממקמים באיצטדיון מספר מצלמות 5K (בעלות מספר הפיקסלים למ"מ הגבוה ביותר בשוק). במשחק כדורגל, למשל, יש צורך ב-21 מצלמות. התמונה המשותפת נאספת מהמצלמות בזמן אמת ויוצרת ייצוג תלת מימדי של כל המידע המגיע מהאיצטדיון. הטכנולוגיה מבוססת על יכולות עיבוד חזקות במיוחד גם בעמדת המצלמה וגם במרכז השרתים המטפלים בארוע. חברת אינטל דיווחה בעבר שהתהליך מיושם באגד שרתים מתוצרתה, אולם כעת מתברר שהשרתים האלה מקבלים האצה באמצעות הכרטיסים של גידל.

מדוע אתם מגבשים אסטרטגיה חדשה?

וינטרוב: "תחום ה-FPGA מקבל כיום תאוצה גדולה בשוק העולמי, ולכן צריך לפעול מהר מבעבר. חברת יבמ התחילה להשתמש ב-FPGA כדי להאיץ את הביצועים של מרכזי הנתונים שלה, מיקרוסופט מפעילה כיום את מנוע החיפוש Bing עם עזרה של רכיבי FPGA וחברת אינטל רכשה את אלטרה משיקולי דטה סנטר".

למעשה, הנסיון הראשון לשימוש בכרטיסי FPGA להאצת העיבוד במרכזי נתונים נעשה במסגרת פרוייקט CHREC של קרן המדע הלאומית האמריקאית. בפרוייקט הזה שבוצע על-ידי אוניברסיטת פלורידה בשנת 2010, שולבו 448 רכיבי FPGA בתוך השרתים, והשיגו שיפור של פי 1,000 בביצועים. הפרוייקט זכה לפרסים בינלאומיים והחל את מהפיכת ה-FPGA במרכזי הנתונים. מבחינת גידעל זו היתה הצלחה מרשימה מאוד, שכן הפרוייקט התבסס על הכרטיסים שלה. לקוח נוסף של גידעל היא חברת אלטרה עצמה, אשר משתמשת בכרטיסי גידעל בחלק ממערכות הבדיקה של הרכיבים שלה עצמה כשהם יוצאים מקווי הייצור.

מה היתרון של FPGA במרכזי נתונים?

"התעשייה גילתה שה-FPGA מאיץ את ביצועי האנליטיקס מכיוון שניתן להתאים את רוחב הערוץ (מספר הביטים) בדיוק למספר הביטים הדרוש לכל פעולת עיבוד, ולא להקצות 8 או 16 או 32 או 64 ביטים למשימה הדורשת פחות מכך, רק מכיוון שזהו אילוץ של החומרה. העיקרון הבסיסי הוא שככל שאתה משתמש בפחות ביטים לטיפול בנתון, מהירות העיבוד עולה. רכיבי FPGA יכולים לעשות את זה. הם מאפשרים לך לבחור את מספר הביטים המתאים לכל משימה, ולטפל במספר רב של פעולות במקביל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית