בלעדי ל-Techtime: רוקטיק מפתח תקווה מפתחת את מנוע הסימולציה העתידי של קיידנס

27 יולי, 2016

קיידנס רכשה את רוקטיק בחודש אפריל השנה. רוקטיק פיתחה פתרון המאפשר מיקבול פעילות הסימולציה של התכנון למספר מעבדים הפועלים במקביל

קיידנס רכשה את רוקטיק בחודש אפריל השנה. רוקטיק פיתחה פתרון המאפשר מיקבול פעילות הסימולציה של התכנון למספר מעבדים הפועלים במקביל

ד"ר אנירודט דווגאן
ד"ר אנירודט דווגאן

הצוות של חברת רוקטיק הישראלית (Rocketick) כבר משתלב בקבוצת הווריפיקציה של חברת קיידנס (Cadence) ולוקח חלק בפיתוח מנוע הסימולציה העתידי של החברה. כך נודע ל-Techtime בשיחה עם מנהל קבוצת הווריפיקציה בקיידנס, ד"ר אנירוד דווגאן. מנוע הסימולציה החדש יחליף את מערכות Incisive מהדור הנוכחי.

כזכור, בחודש אפריל השנה רכשה קיידנס את רוקטיק מרמת-גן. החברה הישראלית פיתחה יכולת יוצאת דופן לבצע את פעילות הסימולציה במקביל על-ידי מספר מעבדים, ולא כפי שנעשה כיום, באמצעות מעבד אחד בלבד.

מקבילית המוחות

תכנון שבבים מתבצע בדרך-כלל באמצעות שפת Verilog, שהיא שפת תיאור חומרה (Hardware Description Language) הנפוצה ביותר בתעשייה. בשפה זו מתוארים הקשרים והתלות בין מרכיבי החומרה השונים שמהם בנוי השבב. לאחר התכנון, יש צורך לבצע הדמייה באמצעות מחשב המריץ את התוכנית ומוודא שאין טעויות בתכנון.

הבעיה היא שהרצת הסימולטור יכולה להימשך ימים רבים. הטכנולוגיה של רוקטיק ממקבלת את תהליך הרצת הסימולטור. התוצאה היא האצה דרמטית של האימות: עד פי 6 לבדיקות RTL, עד פי 10 לבדיקות פונקציונליות ברמת השער ועד פי 30 בזמן ההדמייה של מערכי בדיקת הרכיב – וזאת באמצעות מעבד x86 בעל 64 ליבות.

קיר הנוסטלגיה של וריסיטי במשרדי קיידנס בפתח-תקווה. העיסקה שהעלתה את ישראל על מפת הווריפיקציה
קיר הנוסטלגיה של וריסיטי במשרדי קיידנס בפתח-תקווה. העיסקה שהעלתה את ישראל על מפת הווריפיקציה

קיידנס העריכה שהעיסקה תסתיים ברבעון השני של 2016. התחזית היתה מדוייקת: לפני כחודש נכנסו 25 עובדי רוקטיק למשרדי המכירות והפיתוח החדשים של קיידנס בפתח-תקווה. בעיני דווגאן, זוהי טכנולוגיה מלהיבה המהווה שינוי פרדיגמטי בשוק הווריפיקציה (אימות התכנון של שבבים).

דווגאן: "כיום כל הסימולטורים עובדים רק עם ליבה אחת מכיוון שקשה מאוד לבצע הקבלה של תהליך הסימולציה הלוגית, ואף חברה עדיין לא הצליחה לעשות את זה. לכן כאשר חברות מפתחות כיום סימולטורים חדשים, הן מציגות שיפור של כמה עשרות אחוזים במהירות הסימולציה".

מדוע קשה לבצע הקבלה של הסימולציה?

"כאשר אתה מבצע סימולציה של מספר שערים לוגיים, אתה מגלה שבכל רגע נתון יש שער אחר המבצע פעולה, ולכן קשה מאוד לחלק מראש את העבודה בין מספר מעבדים נפרדים. הצוות של רוקטיק מצא דרך לעשות את זה".

ד"ר אנירודט דווגאן הוא אחד מהמנהלים הבכירים ביותר בחברת קיידנס העולמית. הוא מנהל שתי קבוצות מוצר מרכזיות בחברה: קבוצת Digital & Signoff וקבוצת System & Verification.

דווגאן הוא מומחה בתחום השבבים. לפני שהצטרף לקיידנס בשנת 2012, ניהל את חברת Magma Design Automation (שנימכרה לסינופסיס ב-2012), לפני-כן עבד 12 שנים בקבוצת המחקר של יבמ, ורשם 27 פטנטים על שמו. לדבריו, ישראל היא מרכז מצויינות של קיידנס בתחום הווריפיקציה. "אנחנו מרגישים טוב מאוד עם הידע שיש לנו כאן. ישראל תמיד הביאה רעיונות חדשים לתחום הזה, עוד מאז שרכשנו את וריסיטי בשנת 2006".

הענקיות רוצות להתקרב אל הסיליקון

לדבריו, "ישראל הינה שוק יעד מרכזי להנהלת קיידנס,  בשל הרכב הלקוחות המקומיים והגלובליים, בעלי מרכזי פיתוח משמעותיים ומובילים בישראל לצד חברות הזנק רבות בעלות טכנולוגיה חדשנית. הלקוח הישראלי מצטיין בהיותו חדשני, יזמי, ופורץ גבולות. בדיוק התכונות שאנו מחפשים, המסייעות לקיידנס להשתפר כל העת".

מה הן המגמות המרכזיות בשוק השבבים כיום?

"המגמה המובילה בעיני, היא שחברות המערכות הגדולות רוצות לייצר בעצמן את השבבים המרכזיים שלהן. מבחינתנו זה מאפשר לספק מוצרים עם דגש חזק יותר על שיקולי המערכת הכוללת. אנחנו רואים את המגמה הזו גם בתחום הטלפונים הסלולריים וגם בתחום האוטומוטיב.

"זהו תהליך של רה-ורטיקליזציה בתעשייה. חברות ה-System רוצות להתקרב אל הסיליקון. אמזון למשל רכשה את אנפורנה הישראלית, וסמסונג מפתחת שבבים משל עצמה. בתחום הרכב המגמה הזו מואצת על-ידי המעבר של תעשיית הרכב מטכנולוגיות 45 ננומטר ו-65 ננומטר, לייצור בטכנולוגיה של 16 ננומטר. זוהי הזדמנות מצויינת בשבילנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured