קבוצת מר מתכננת לרכוש חברת סייבר

17 ינואר, 2017

בלעדי ל-Techtime: הקבוצה נמצאת בתהליך ארגון מחדש: הקימה את חטיבת Mer Global, מארגנת מחדש את חטיבת המערכות במסגרת Smart Mer, ומתכננת רכישת חברת סייבר

חטיבת המערכות של קבוצת מר (Mer Group) מתכננת לבצע רכישה של חברת סייבר אשר תשולב בפתרונות של החטיבה. במקביל, היא השלימה את הפיכת חברת אתנה לחברת תוכנה הממקודת בתחום המודיעין והסייבר, ומתכננת לגייס עובדים נוספים כדי להשלים פיתוח של סדרת מוצרים חדשה. כך נודע ל-Techtime במהלך פגישה עם המנכ"ל הטרי של חטיבת המערכות, עומר לביב, במשרדי החברה בחולון.

עומר לביב התמנה למנכ"ל קבוצת מר מערכות לפני שלושה חודשים. לפני-כן שימש במשך 8 שנים כמנכ"ל חברת אתנה שהוקמה על-ידי ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט. בשנת 2005 היא נרכשה על-ידי קבוצת מר והפכה לחלק ממערך הפתרונות של מר בתחום ביטחון המולדת (Homeland Security). לביב הגיע לאתנה מרשות שדות התעופה שבה מילא תפקידי ניהול של חטיבת הביטחון. בשירותו הצבאי היה סגן מפקד סטי"ל בחיל הים.

קבוצת מר מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים בישראל ובחו"ל ופועלת במתכונת של שלוש חטיבות מרכזיות: חטיבת תקשורת, חטיבת מערכות מודיעין וסייבר וחטיבת קלינטק. בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-350 מיליון שקל, מתוכן כ-71% מערכות תקשורת, כ-19% מערכות ביטחון וכ-3% מערכות בתחום הקלינטק.

בדו"ח הרבעוני האחרון דיווחתם על תהליך ארגון מחדש מהותי. מה קרה?

לביב: "בשנה האחרונה הקבוצה עברה תהליך שינוי ארגוני מהותי במטרה להתמקד בתחומי הליבה של הקבוצה, ומכירת או סגירת פעילויות שאינן בתחומי הליבה. במקביל, כל פעילות המכירות והביצוע הועברו לחברות הבנות בעולם, שאוחדו כולן תחת גוף חדש בשם Mer Global. זוהי יחידה עסקית חדשה האחראית על המכירות בעולם של כל המוצרים שיש בקבוצת מר. כיום יש לקבוצה יותר מ-30 משרדים וחברות בנות בעולם.

"הרעיון היה לייצר מנגנון המאפשר לנצל את הפריסה הזאת כדי להגדיל את המכירות של כלל הקבוצה. עד לאחרונה כל משרד או חברה בת השתייכו לאחת מהחטיבות, ועסקו רק במוצרים שלה. וכיום הם שייכים כולם למר גלובל, אשר מטפלת במכירות. כך למשל, כשאנחנו ניגשים כיום אל לקוח, מגיעים אליו איש מכירות של מר גלובל ביחד עם איש המקצוע של הקבוצה הרלוונטית, המספק את המענה המקצועי".

עמוד תאורה SmartLED שסמארט גרופ מפתחת עבור פתרונות העיר החכמה. יכיל עמוד תאורה, מצלמה ותא סלולארי במתקן אחד

כיצד השינוי הארגוני משפיע על חטיבת המערכות?

"לאחר שמוניתי למנכ"ל מר מערכות לפני כשלושה חודשים שינינו את השם של החטיבה ל-Smart Mer. מאחורי השינוי של השם עומדת תפיסת עולם על המגמות בתחום הביטחון ועל מקומנו בשוק. הרעיון הוא שאנחנו מבצעים מעבר מהעולם הקלאסי של פתרונות ביטחון והעיר החכמה, הכולל פתרונות כמו גדרות אלקטרוניות, מצלמות אבטחה, ניהול שערים וכדומה, אל עולם מורכב יותר שבו מעל שכבות התקשורת והחיבוריות יש פונקציות חדשות של ניתוח מידע, התכת מידע ויצירת תובנות חדשות. בתחומים הקלאסיים אנחנו משמשים כיועצים ואינטגרטורים. בתחומים החדשים אנחנו נהיה היצרנים של הטכנולוגיה. במסגרת זאת שונה גם מעמדה של חברת אתנה".

אתנה הופכת לחברת תוכנה

חברת אתנה, כאמור, הוקמה על-ידי שבתאי שביט בעקבות התקפת הטרור על מגדלי התאומים,ועסקה בעיקר בייעוץ ובניהול פרויקטים בתחום המודיעין והביטחון. בשנת 2010 היא נכנסה לתחום התוכנה, והחלה לפתח מערכות מודיעין ואנליטיקה מבוססות למידה עמוקה בתחום ניתוח שפה (NLP) ומדיה, בטכנולוגיית ביג דטה. המערכות האלה מותקנות בגופי מודיעין וחקירות מובילים ברחבי העולם, ביניהם בגוף חקירתי בתחום הונאות פיננסיות במערב אירופה וכן ברשות המיסים בישראל.

בחברה מצויים בכירים רבים בעלי רקע ביטחוני. בהם שבתאי שביט שכיהן כראש המוסד בשנים 1989-1996, חיים מר יו"ר קבוצת מר ובוגר יחידת המודיעין 8200, ניר למפרט מנכ"ל קבוצת מר ולשעבר סגן מפקד 8200. השבוע הצטרף אל דירקטוריון החברה ראש השב"כ לשעבר יורם כהן. אלא שבעקבות השינוי האחרגוני האחרון, היא משנה את פניה: כל פעילויות הייעוץ, ההדרכות וניהול הפרוייקטים של אתנה מוזגו בקבוצת סמארט-מר, וכעת אתנה פועלת במתכונת של חברת תוכנה בלבד, ומתמקדת בפיתוח תוכנות ליישומי מודיעין לאומי ועסקי עבור חטיבת סמארט-מר.

מה הם מוצרי התוכנה שלכם ליישומי ביטחון והמודיעין?

"יש לנו תוכנת שליטה ובקרה בשם Secure-M הנמצאת בתהליכי פיתוח גרסה חדשה. חלק מהלקוחות כבר קיבלו את הגרסה החדשה, ובחודשים הקרובים צפויה הכרזה רשמית שלה בשם SmartM. בתחום הסייבר יש לנו מוצר בשם Threat Actionable Intelligence. זו תוכנה שפותחה באתנה אשר סורקת רשתות חברתיות ואת ה-Dark Net, כדי לייצר מודיעיני מקדים והתראות לקראת תקיפת סייבר. כגוף שנותן שירותי מודיעין אנחנו לא יכולים להתעלם מעולם הסייבר. זה טבעי שנבחן את נושא המודיעין בסייבר, וכאן התברר לנו שאין מוצר מהמדף ושאנחנו צריכים להגדיר אותו בעצמנו.

"כאשר אנחנו מספקים פתרון ללקוח, אנחנו פועלים בדרך-כלל  כאינטגרטורים, יועצים ומכשירים את הלקוח. האסטרטגיה היא לוודא שהשכל של המערכות ייוצר אצלנו. לכן בעולם ההומלנד סקיוריטי אנחנו מייצרים את מערכת השו"ב Smart-M, בעולם המודיעין את SAIP – Strategic Acionable Iintelligence Platform, ובעולם הסייבר את CATI.

"מוצר מודיעיני נוסף שאנחנו מפתחים נקרא Open Source Collection and Respose – OSCAR. זוהי תוכנה המאפשרת ללקוח לאסוף מודיעין ממקורות גלויים ולהגיב אליהם בזמן אמת. כך למשל, היא כוללת יכולות ניהול של מערך סוכנים אינטרנטיים חשאיים, אשר מופעלים כדי לאסוף יותר מידע ולאמת מידע שנקלט במערכת.

"אנחנו רואים גידול בתחומי המודיעין בשוק הביטחון בעולם, הצומח סביב נושאים כמו הפקת תובנות באמצעות ניתוח ביג דטה, וצמיחה של תחום הסייבר. לכן אנחנו שוקלים לבצע רכישה בעולם הסייבר כדי להתרחב בתחום הזה. זהו תחום חדש יחסית אצלנו וכדי להגדיל את הפעילות הזו במהירות אנחנו בודקים רכישת חברה בתחום שירותי הסייבר. אני צופה שתחום הסייבר יהיה מנוע הצמיחה של סמארט-אם.

אתם לא מייצרים תוכנות הגנה. למה הכוונה שלך במושג סייבר?

"בעולם הסייבר אנחנו חברת שירותים ואינטגרציה: אנחנו מבצעים סקרי סיכונים, ניתוח רשתות, מבחני פריצה, בדיקת ארכיטקטורות הגנה וכדומה. בנוסף, אנחנו נותנים שירותי מודיעין סייבר כמו דו"חות תקופתיים, ואספקת מערכות CATI במתכונת של Saas או בהתקנה אצל מחשבי הלקוח. אנחנו משמשים כגוף הידע המרכזי של קבוצת מר בתחומי הביטחון, מודיעין, סייבר וערים חכמות. רוב העובדים שלנו הם אנשי מודיעין ויוצאי גופי ביטחון.

"כיום כ-80% מהמכירות הן בחו"ל. רוב הלקוחות הינם גופים לאומיים ומוניציפיליים כאשר בתחומי הסייבר והמודיעין יש לנו גם לקוחות מגופיים פרטיים. קבוצת מר כולה מעסיקה כ-1,000 עובדים בעולם. מתוכם כ-600 בישראל. מתוך העובדים הישראלים, כ-80 נמצאת בסמארט-מר ועוד 30 באתנה.  אנחנו צופים שבשנת 2017 נגייס אנשי תוכנה, אנשי אינטגרציה ואנשי סייבר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית