טאואר-ג'אז מייצרת את מכ"ם הרכב של DENSO

15 אוגוסט, 2017

חיישני המכ"ם של ספקית התת-מערכות היפנית יתבססו על טכנולוגיית ה-RF ורכיבי האותות המעורבים של טאואר-ג'אז בגיאומטריה של 180 ננומטר. הרכיבים הראשונים כבר הותקנו במכונית טויוטה קאמרי 2018 החדשה

TOYOTA CAMRY

תאגיד DENSO היפני, הנחשב לאחד מהספקים המובילים של תת-מערכות לשוק הרכב, בחר בטכנולוגיית SiGe של חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) לפיתוח וייצור חיישן מכ"ם אחורי וצידי עבור כלי-רכב הפועל בפס תדרים של 24GHz. חיישן מסוג זה כבר הותקן בדגמי קאמרי (Camry) של חברת טויוטה (בתמונה למעלה), אשר הושקו בארה"ב בחודש יולי 2017. מערכת המכ"ם לטווח קצר נועדה להתריע לנהג על רכב המתקרב בעת מעבר בין נתיבים ובנסיעה לאחור, ובנוסף מסייעת לבצע בלימה אוטומטית בזמן נסיעה לאחור.  לפי הערכת חברת המחקר Global Market Insights, שוק המכ"ם לכלי-רכב צפוי להגיע להיקף של כ-5 מיליארד דולר עד שנת 2023. מערכות נהיגה אוטונומית צפויות להוביל את מגמת הצמיחה בשוק ההמכ"ם הממונע בתקופה זו.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות מצביע על שני תהליכים נפרדים: התחזקות מעמדה של טאואר-ג'אז בתחום השבבים לתעשיית הרכב, והרחבת הפעילות של DENSO בישראל. חברת דנסו היא ענקית המעסיקה כ-151,000 עובדים ב-220 חברות בנות בעולם ובעלת היקף מכירות של כ-41 מיליארד דולר בשנה. החברה מנהלת אסטרטגיית חדשנות אגרסיבית: 9% מההכנסות מוקדשות למחקר ופיתוח, וכיום היא מחזיקה בכ-38,000 פטנטים בינלאומיים (רשומים במשרדי פטנטים במספר מדינות).

דנסו מגלה את ישראל

בחודש ספטמבר 2016 היא הודיעה שבחרה לבסס את פלטפורמת ה-V2X הסדרתית שלה על מערכי השבבים של חברת Autotalks מכפר נטר. המושג V2X מתייחס לתקשורת בין כלי-רכב לבין כל הגורמים האחרים בכביש: כלי רכב (V2V), תשתיות (I2V), אופנועים (V2M), הולכי רגל (V2P) ואפילו תמרורים. הרעיון הוא שהמכונית והתשתיות משדרים באופן רציף סדרה של נתונים אל סביבתם הקרובה. השידורים האלה נקלטים על-ידי כל המכוניות בסביבה, והן מבצעות עיבוד מהיר של האינפורמציה כדי לסייע לנהג לקבל החלטות. שתי החברות הודיעו שבכוונתן להתחיל בשיווק סדרתי של המוצר בשוק האמריקני כבר ב-2019.

דנסו בחרה בטאואר-ג'אז מכיוון שיש לה את כל הטכנולוגיות של אותות מעורבים המאפשרות ליישם מכ"ם מלא בשבב יחיד. בהן תהליך הייצור של רכיבי סיליקון גרמניום (High Performance SiGe), המשמשת לקליטת ושידור אותות ה-RF של המכ"ם, וטכנולוגיית CMOS בגיאומטריה של 180 ננומטר המשמשת לייצור מעגל הבקרה הדיגיטלי. מנהל חטיבת הנדסת הבטיחות של DENSO, אמר מר קאזומה נצומי, אמר שהתהליכים של טאואר-ג'אז אפשרו למהנדסי החברה להשיג את כל מטרות הפיתוח תוך עמידה במפרטים הנדרשים לייצור הדור הבא של מכ"ם רכב לטווח קצר (Short Range Radar). "הפתרון מאפשר ל-DENSO להיות מובילה עולמית במתן פתרון למערכות מונעות התנגשות (Collision Avoidance System) בתחום בטיחות הרכב".

טאואר-ג'אז ליקטה את כל אבני הבניין לשוק הרכב

Towerjazz In-car Electronics

בניגוד לתעשיית המחשבים שבה המוצרים המתקדמים נמדדים במספר הטרנזיסטורים וביכולת למזער את השבבים, בתעשיית הרכב הדרישות הן שונות. הרכיבים צריכים להיות מהירים מאוד, אמינים מאוד ובעלי יכולת עמידה בתנאי סביבה קשים מאוד. לכן היתרון המרכזי הוא בתהליכים מוכחים וביכולת לייצר רכיבי אותות מעורבים (Mixed Signal) הכוללים מעגלים אנלוגיים, מעגלים דיגיטליים ומעגלים בעלי הספק גבוה לצד מעגלים בעלי הספק נמוך. תכונות מהסוג הזה קל יותר להשיג בתהליכי ייצור גדולים יותר, כמו תהליך 180 ננומטר (או 0.18 מיקרון) של חברת טאואר-ג'אז, ולכן שוק הרכב הצומח הופך לשוק יעד טבעי של טאואר.

בשנים האחרונות החברה פיתחה מספר תהליכי ייצור המאפשרים לה להציג חבילת פתרונות שלמה עבור יצרני שבבים לתעשיית הרכב. בהם: תהליכי ייצור ממשפחת SiGe Terabit Platform עבור רכיבים הפועלים במגוון תדרים של 24-26GHz למערכות מכ"ם רכב לטווח קצר ותדרי 76-81GHz עבור מכ"ם רכב לטווח רחוק. טכנולוגיית רכיבי RFCMOS בגיאומטריה של 65 ננומטר. בתחום החיישנים היא מציעה כיום את שלושת טכנולוגיות החישה המרכזיות בתעשיית הרכב: חיישני צילום (CMOS), חיישני אינפרא אדום וחיישני Single Photon Avalanche Photodiode הנדררשים למערכות LiDAR וטכנולוגיות בקרת הספק בטווח המתחים 1.8V-200V.

התפתחות הרכב המקושר והנהיגה האוטונומית הופכים את שוק השבבים הממונעים לאחד מהשווקים בצומחים בתעשייה. מחקר שפורסם על-ידי MarketsandMarkets מעריך שהיקף השוק יגיע לכ-48 מיליארד דולר ב-2022, בהשוואה לכ-35 מיליארד דולר ב-2016. לא פלא שטאואר-ג'אז מגדירה אותו כיום כשוק יעד אסטרטגי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס