שיתוף פעולה אסטרטגי בין Vayyar וסופטבנק

30 דצמבר, 2017

שבועיים לאחר ההסכם האסטרטגי עם אינואיטיב, סופטבנק נכנסת לשיתוף פעולה דומה עם ואייר, לפיתוח יישומי IoT לשוק היפני המתבססים על חיישן ה-RF של ואייר ועל טכנולוגיית הבינה המלאכותית של סופטבנק

כשבועיים לאחר שהשלימה גיוס הון גדול בהיקף של 45 מיליון דולר, חברת Vayyar הישראלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענק הטלקום היפני Softbank בתחום ה-IoT. במסגרת ההסכם, שתי החברות יפתחו יישומי IoT המתבססים על חיישן התלת-מימד של Vayyar ועל טכנולוגיית הבינה המלאכותית של סופטבנק. כמו-כן, סופטבנק תשמש כמפיצה הראשית של מוצרי Vayyar ביפן, שהיא נחשבת אחד משוקי ה-IoT המתפתחים בעולם.

חברת Vayyar Imaging מיהוד פיתחה סדרת חיישנים המבוססים על קרינת גלי רדיו (RF) אשר מסוגלים לספק תמונה תלת מימדית ב-360 מעלות של הסביבה ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, בשל התדר שעליו הוא מתבסס, ביכולתו של החיישן של Vayyar לקלוט גם מידע מוסתר, למשל מבנים המסתתרים מאחורי קירות ואפילו לעקוב אחר סימנים חיים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר. לטכנולוגיה הזו עשויים להיות יישומים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד.

במסגרת שיתוף הפעולה עם סופטבנק, שתי החברות מתכוונות לפתח יישומים עבור השוק היפני בתחומי התחבורה, הבנייה והרווחה. כך למשל, הן כבר גילו שיפתחו יישומים לניטור תנועת האנשים באמצעי תחבורה, ניטור בזמן אמת של עבודות בנייה ושלמות מבנים, פיתוח פתרונות בטיחות למרחב הציבורי ואיסוף וניתוח מידע. שיתוף הפעולה עם סופטבנק עשוי לאפשר ל-Vayyar לפרוץ לשוק היפני, הנחשב לאחד מהשווקים הגדולים ביותר בתחום ה-IoT. הוא צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב מואץ, בין היתר בשל האולימפיאדה שתתקיים בטוקיו ב-2020. להערכת Statista, שוק ה-IoT ביפן יצמח מ-116 מיליארד דולר ב-2016 ל-175 מיליארד דולר ב-2020.

סגן נשיא חטיבת ה-IoT בסופטבנק אירונובו טאמבה אמר ש-Vayyar היא המובילה העולמית בתחום ההדמאה התלת-מימדית באמצעות גלי רדיו. "אנחנו מזהים סינרגיה גדולה בין טכנולוגיית החישה שלהם לבין הצרכים של הלקוחות שלנו".  החיישן של Vayyar מתאים ליישומים פוטנציאליים רבים, לכן החברה מבססת שיתופי פעולה עם שחקניות מובילות בכל שוק יעד בנפרד.

שוק ה-IoT ביפן. מקור: Statista

הענק החדש בעולם הטכנולוגיה

סופטבנק היא חברת אחזקות אשר חולשת על תחומים רבים כגון רובוטיקה, טלקומוניקציה, אינטרנט, אלקטרוניקה ומסחר אלקטרוני. היא הפכה לאחד מהתאגידים החזקים כיום בעולם הטכנולוגיה, בזכות קרן Vision Fund שגייסה עבורה הון בהיקף של 100 מיליארד דולר. באמצעות הקרן משקיעה סופטבנק באינספור חברות וסטארט-אפים בתחומים כגון בינה מלאכותית, רכב אוטונומי, רובוטיקה, IoT, ביג דאטה, רובוטיקה ועוד, וכך היא פעילה בכל התחומים החמים בעולם הטכנולוגיה.

בשנת 2016 רכשה סופטבנק את יצרנית המעבדים הבריטית ARM תמורת כ-32 מיליארד דולר, באחת מהעסקאות הגדולות בעולם הטכנולוגיה. בחודש במאי השנה היא רכשה כ-5% ממניותיה של Nvidia. סופטבנק מחזיקה בכשליש מהמניות של ענקית הסחר המקוון הסינית עליבאבא. לאחר היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית הכריזה סופטבנק שהיא תשקיע כ-50 מיליארד דולר בתעשיית הטכנולוגיה בארצות הברית. סופטבנק משקיעה גם לא מעט בשוק הישראלי. הקרן של סופטבנק השקיעה כ-4.4 מיליארד דולר בחברות שטחי העבודה WeWork, והשתתפה בסבבי גיוס בחברות סטראט-אפ ישראליות כגון אינוביז, קומפאס של אורי אלון, לימונייד, חברות הסייבר סייבריזן ודום8 ועוד.

קודם אינואיטיב, אחר-כך וייאר

בתחום ה-IoT, סופטבנק משתפת פעולה עם חברה ישראלית נוספת. לפני כשבועיים היא הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת  אינואיטיב (Inuitive) מרעננה, שפיתחה שבב מעבד ראייה ממוחשבת בעל יכולת בינה מלאכותית. שיתוף הפעולה יתבסס על מעבדי הראייה הממוחשבת של אינואיטיב ופלטפורמת ה-IoT של סופטבנק. מטרת שיתוף הפעולה היא לאפשר הטמעה של בינה מלאכותית באבזרי IoT במתכונת של on-chip AI. הצלחת הפרוייקט יכולה להביא לאינואיטיב הזמנות של מיליוני רכיבים שיגיעו מסופטבנק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , סמיקונדקטורס