אריקסון תטמיע את הפתרון של ארגוס בשירות הענן לרכב מקושר

26 פברואר, 2018

ארגוס הישראלית, שנרכשה באחרונה על ידי קונטיננטל, פיתחה פיתרון אבטחה רב-שכבתי המגן על הרכב הן ברמת הענן והן ברמת המחשוב הפנימי של הרכב  

חברת ארגוס (Argus), המפתחת פתרונות אבטחה לתעשיית הרכב, הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת אריקסון (Ericsson), שבמסגרתו תטמיע אריקסון את פתרונות האבטחה הרב-שכבתיים של ארגוס בשירותי הענן שלה לרכבים מקושרים. שתי החברות יציגו את הפיתרון המשותף בקונגרס המובייל העולמי שיחל בתחילת חודש מרץ בברצלונה.

על פי ההערכות, עד סוף העשור הנוכחי כמעט כל רכב חדש שיעלה על הכביש יהיה מחובר לאינטרנט באמצעות שירות כלשהו של רכב מקושר. על פי חברת Gartner, ב-2020 יהיו על הכביש כ-250 מיליון רכבים מקושרים. טכנולוגיות הקישוריות של הרכב החכם מספקים לנוסעים שירותי נסיעה ובידור מתקדמים, אבל גם חושפות את הרכב והנהג לסכנה של מתקפות סייבר שעלולות להוביל לגניבת מידע ואף להשתלטות על מערכות הרכב.

השתלטות מרחוק על כלי רכב מקושרים

ביוני 2017 הדגימו קבוצה של מומחי סייבר סיניים כיצד הצליחו להשתלט מרחוק באמצעות רשת ה-Wi-Fi על מכונית של טסלה מדגם X ולבצע פעולות שעשויות לסכן את חייו של הנוסע כמו לשתק את הבלמים, לנעול את הדלתות, להפעיל את אורות ההבהוב ואפילו לשנות תחנות ברדיו.  חברת ארגוס עצמה חשפה לפני מספר חודשים פירצת אבטחה בשירות Drivelog Connect של חברת בוש (Bosch) הגרמנית, שאיפשרה לה לפרוץ מרחוק למערכות הקריטיות של רכב נוסע, ואף להשבית את המנוע.

נקודות התורפה הללו של שירותי הרכב המקושר מחייבות את יצרניות הרכב וספקיות שירותי הקישוריות לכלול פתרונות אבטחה מתקדמים בשירותים המקושרים על מנת להבטיח את בטחונו ופרטיותו של הנוסע.

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, אריקסון תטמיע את פתרון האבטחה הרב-שכבתי של ארגוס, Security Operation Center, בשירות הענן לרכבים מקושרים שאריקסון מציעה ליצרניות רכב וציי רכב. הפיתרון של ארגוס נותן מענה אבטחתי רב-שכבתי לשני המישורים שחושפים את כלי הרכב למתקפת סייבר: שירות הענן ומערכות המחשוב הפנימיות של הרכב.

ברמת הענן, הפלטפורמה של ארגוס עושה שימוש בכלים של ניתוח ביג-דאטה כדי לנטר את הפעילות של כל כלי הרכב המחוברים בשירותי הענן ולזהות סימנים חריגים אשר עשויים להעיד על מתקפת סייבר שמתבצעת כנגד שירות הענן וחושפת את כלי הרכב המחוברים לשירות, ובולמת את המתקפה תוך שעות ספורות. ברמת הרכב עצמו, הפיתרון של ארגוס מגן על רשת התקשורת הפנים-רכבית, ומחפש פעילות חשודה בתוך הרשת, שינויים בלתי מוסברים בהתנהגות הטיפוסית של הרשת ובלימת כל ניסיון של השתלטות מרחוק על המערכות הקריטיות של הרכב.

שיתופי פעולה גם עם Renesas ו-STMicroelectronics

יוני הלברון, מנהל השיווק של ארגוס, מסביר כי כיום יצרניות הרכב מבינות כי יש צורך בפיתרון אבטחה הוליסטי שיספק מעטפת על כל האקוסיסטם של הרכב. "ביחד עם אריקסון אנחנו מסייעים ליצרניות להבטיח את ביטחונם ופרטיותם של לקוחותיהן באמצעות פתרונות אבטחה מקיפים וכך גם מחזקים את ביטחונו של הצרכן במותג."

חברת ארגוס סייבר הוקמה בשנת 2013 על-ידי שלושה יוצאי יחידה 8200: המנכ"ל עופר בן-נון, סגן נשיא למו"פ אורון לביא והטכנולוגי הראשי ירון גלולה, ביחד עם היו"ר זהר זיסאפל. בנובמבר האחרון נרכשה ארגוס על ידי חברת קונטיננטל תמורת 450 מיליון דולר.

באחרונה דיווחה ארגוס על שני שיתופים משמעותיים נוספים עם שתי חברות שבבים מובילות, Renesas ו-,STMicroelectronics אשר יטמיעו את פתרונות האבטחה של ארגוס במערכות המחשוב והטלמטיקה שהן מפתחות לשירותי רכב מקושר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , ענן