פלטפורמת מסחר סינית משתלטת על מיקרונט-אנרטק

5 יולי, 2018

ההשתלטות תתבצע באמצעות מיזוג הופכי לאחר שמיקרונט-אנרטק מכרה את החברה הבת אנרטק, ולאחר שבעל השליטה דוד לוקץ' מכר כמחצית ממניותיו ל-BNN Technology הסינית. אם המהלך יושלם, יופרדו מניות מיקרונט התל אביבית

שותפות אינטרנט סינית משתלטת על חברת מיקרונט-אנרטק (Micronet Enertec Technologies) הישראלית הנסחרת בנסד"ק באמצעות מיזוג הופכי מורכב (Reverse Merger), שעם סיומו תשונה שמה של החברה לשם חדש. חברת BNN Technology הסינית, וחברה נוספת המספקת פלטפורמת מסחר מקוונת (Platform as a Service provider) החלו תהליך שעם השלמות הן ירכשו את הפלטפורמה הבורסאית של מיקרונט-אנרטק וייסחרו בשווי שוק של כ-160 מיליון דולר.

חברת מיקרונט אנרטק נמצאת בשליטת דוד לוקץ' ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-14.8 מיליון דולר. הפעילות העיקרית שלה היא אחזקת 48.89% ממניות חברת מיקרונט מאזור (Micronet), המייצרת ומספקת מסופונים ממוחשבים לניהול ציי רכב וניהול צוותי שטח בתחום ניהול משאבים ניידים (MRM – Mobile Resources Managment). מיקרונט נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 45.8 מיליון שקל. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-66 מיליון שקל, רובן בשוק האמריקאי.

מתעשיית ההימורים לתעשיית הרכב

חברת BNN Technology היא חברה סינית שנרשמה בעבר בבורסת AIM הלונדונית, ומפתחת פלטפורמות מסחר אלקטרוני המאפשרות לבצע רכישות באינטרנט. החברה מעסיקה כ-300 עובדים בסין. היא החלה את דרכה כספקית של פלטפורמת הימורים. בשנת 2016 היא שינתה כיוון, סגרה את פעילות ההימורים והגדירה את עצמה כחברה טכנולוגית המספקת פלטפורמת מסחר במתכונת תוכנה כשירות (SaaS). בשנת 2017 נכנסה פלטפורמת התשלומים הניידים שלה לשוק, אומצה על-ידי  Xinhua News, ומכירותיה במחצית 2017 הסתכמו בכ-4.6 מיליון פאונד. באמצע השנה היא החליטה להיכנס לתחום הרכב ולפתח פלטפורמות תשלום לתדלוק, חנייה, ביטוח, תחזוקת רכב ועוד.

בהלה בתל אביב

מהלך ההשתלטות חל לפני כשבוע, כאשר יו"ר נשיא ומנכ"ל חברת מיקרונט-אנרטק, דוד לוקץ', מכר 14.89% ממניותיו ל-BNN Technology, תמורת כ-2.25 מיליון דולר, ומחזיק כעת ב-13.49% מהון המניות של מיקרונט אנרטק. עיסקת בעל השליטה הביאה בשבוע שעבר להפסקת המסחר של מיקרונט בתל-אביב ולפרסום הודעה של מיקרונט שלפיה היא עדיין רואה בלוקץ' כבעל שליטה בחברה האם שלה, מיקרונט-אנרטק.

אלא שמדובר רק במהלך הראשון בתוכנית השתלטות: לאחר העיסקה פירסמו BNN ומיקרונט אנרטק מכתב כוונות משותף שבו הבהירו ש-BNN תפרסם מכרז לרכישת 35.2% נוספים ממניות מיקרונט אנרטק הנסחרת בנסד"ק, כדי להגיע לאחזקה של 50.1% ממניותיה. בשלב הבא תגייס מיקרונט אנרטק 26-36 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים, ותשתמש בהון כדי לרכוש את BNN ואת הזירה הטכנולוגית. בכך יושלם המיזוג ההופכי והתהליך יסתיים עם שינוי שם החברה.

למהלך הזה תהיה השפעה ישירה על חברת מיקרונט הנסחרת בתל-אביב. במידה והמיזוג יושלם, המניות של מיקרונט התל אביבית הנמצאות בידי בעלי המניות הנוכחיים של מיקרונט אנרטק, יופרדו ויועברו לבעלי המניות. כתוצאה מכך יחול שינוי עמוק במבנה הבעלות של מיקרונט התל אביבית, והחברה הנסד"קאית כבר לא תחזיק במניותיה.

הכנת התשתית: מכירת אנרטק לקוליסיס האמריקאית

ראוי לציין שלפני העיסקה הזאת בוצע מהלך מקדים משמעותי: בסוף חודש מאי 2018 מכרה מירונט אנרטק את הפעילות הנוספת שלה, האחזקה בחברת אנרטק (Enertec) מכרמיאל. אנרטק נמכרה לחברת חברת קוליסיס טכנולוגיות (Coolisys) האמריקנית תמורת סכום כולל של 9.25 מיליון דולר. העסקה נחתמה בינואר השנה, וכוללת תשלום של כ-5.25 מיליון במזומן וכיסוי חוב של חברת אנרטק בהיקף של כ-4 מיליון דולר. אנרטק מעסיקה כ-70 עובדים ומייצרת מערכות אלקטרוניקה צבאיות בתחומי הטילים, מערכות בקרה ושליטה, מערכות ממוחשבות לבדיקות אוטומטיות, מערכות כוח והספק ומערכות רפואיות.

המשקיעים של מיקרונט התל-אביבית לא אהבו את המהלך הזה של החברה האם, ומניית החברה בתל אביב ירדה מ-252 אגורות ערב העיסקה, למחיר של 182 אגורות כיום. מיקרונט מספקת מערכות המותקנות בתוך תא הנהג, ומאפשרות לאסוף נתונים מסביבת הרכב, להעבירם באמצעות תקשורת סלולרית אל סביבת הענן של הלקוחות, לבצע עיבוד לנתונים, ולספק שרותים לציי הרכב.

מיקרונט מחפשת מודל עסקי חדש

המוצרים כוללים טאבלטים ו/או מחשבים מוקשחים המתחברים למערכות הרכב ולתקשורת אלחוטית מסוגים שונים, ולפתרונות התוכנה של החברה. בימים אלה החברה נמצאת נמצאת בתהליך של עידכון המודל העיסקי ומעבר מאספקת פלטפורמות סגורות במודל של פיתוח ממוקד לקוח (מוצרים המתוכננים ומיוצרים על-פי מפרט ספציפי של לקוח), למודל של פיתוח ממוקד שוק.

כלומר פיתוח פלטפורמות טלמטריה פתוחות מבוססות Android, הניתנות להתאמה לתצורות שונות ופועלות עם פתרונות תוכנה של צדדים שלישיים. בין השאר, היא עוסקת בהוספת שכבות אפליקטיביות לפלטפורמות החומרה הפתוחות שלה, שניתן יהיה לרכוש אותן באמצעות חנות אפליקציות ייעודית לתחום ה-MRM.

לכתבות נוספות על מיקרונט-אנרטק: Micronet

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , מיזוגים ורכישות