Hi Auto החשאית גייסה 4.5 מיליון דולר

23 אוקטובר, 2019

החברה מתל-אביב פיתחה פתרון זיהוי קולי המאפשר להפריד בין קולות של דוברים שונים באמצעות קריאת שפתיים ויזואלית, המיועדת בינתיים בעיקר לשוק הרכב. החברה גם נכללת בתוכנית ההאצה אינטל בישראל

חברת הסטארט-אפ Hi Auto מתל-אביב, שפעלה מתחת לרדאר מאז הקמתה בפברואר 2019, נחשפה היום לראשונה לאחר שהשלימה גיוס סיד בהיקף של 4.5 מיליון דולר שישמש להשלמת הפיתוח של פתרון אודיו-ויזואלי ראשון מסוגו המאפשר לבצע הפרדה בין דוברים שונים ולנקות רעשי רקע. מדובר בטכנולוגיה לשיפור האיכות של מערכות פיקוד קולי, המיועדת בשלב הראשון ליישום בענף הרכב ולאחר מכן בתחומים נוספים.

את סבב הסיד הובילו דלק מוטורס וזוהר זיסאפל, המכהן כיו"ר פעיל של החברה, והשתתפו בו Allied Holdings, המחזיקה בבעלות על צ'מפיון מוטורס, זרוע ההשקעות של התאגיד הסינגפורי Goldbell Group, המתמחה בהפצה והחכרה של כלי רכב תעשייתיים, ו-Plug and Play אשר עוזרת לחברות בין לאומיות באינטגרציה של חדשנות. אתמול (ג') התברר כי Hi Auto התקבלה לתוכנית Ignite, שהיא תוכנית האקסלרטור של אינטל בישראל.

בכוונת Hi Auto, המעסיקה כעת 7 עובדים, להשתמש בכספי הגיוס לצורך השלמת פיתוח המוצר הראשוני, תחילת מכירות והרחבת הצוות לכ-15 עובדים, ובכללם מהנדסי אלגוריתמיקה ו-deep learning בתחומי עיבוד תמונה וקול. החברה מסרה כי היא כבר מקיימת קשרים עם שחקנים גדולים מתעשיית הרכב המתכוונים לבחון את הטכנולוגיה שלה בתחילת 2020. המנכ"ל רועי בהרב אמר שכל עוד אין יכולת לבצע הפרדת דוברים וביטול מוחלט של רעשי הרקע, "לא יהיה ניתן למצות את הפוטנציאל הגלום בזיהוי דיבור".

הטכנולוגיה תיחשף בשבוע הבא

הטכנולוגיה של Hi Auto כוללת מיקרופון, מצלמה הממוקדת בשפתי הנהג, ותוכנת לימוד-עומק המותקנת במחשב הרכב ומסירה את רעשי הרקע. המערכת מיועדת לאפשר שליטה קולית יעילה ברכב גם בתנאי רעש. הטכנולוגיה מנקה רעשים סביבתיים דוגמת קולות של נוסעים אחרים ברכב, רדיו, רוחות, גשם ורעשי רחוב. החברה תציע ליצרניות ערכת פיתוח תוכנה שאותה יוכלו לשלב במוצרים שלהם, ביחד עם מיקרופון בודד ומצלמה המותקנת ממילא לצורך זיהוי מצב הנהג.

חברת Hi Auto הוקמה ב-2019 על ידי המנכ"ל רועי בהרב, הטכנולוג הראשי אייל שפירא וזוהר זיסאפל המשמש כיו"ר פעיל ומשקיע בחברה. בהרב חזר לאחרונה לישראל אחרי 12 שנים בבארה"ב, שבהן כיהן בתפקידי ניהול מוצר במשרדי גוגל בקליפורניה, וכמנכ"ל חברת SeamBI שאותה הקים ב-2006. בתחילת דרכו מילא בהרב תפקידים בכירים ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. אייל שפירא הוא בוגר תוכנית תלפיות, פיקד על מדור של כ-40 מהנדסים ואנשי תוכנה ביחידת העילית הטכנולוגית בה שירת בהרב. אייל קיבל את פרס לביטחון ישראל על תרומתו. לאחר שירותו הצבאי כיועץ לחברות דוגמת אינטל וברודקום.

הפתרון יודגם בתערוכת Smart Mobility שתיערך בשבוע הבא (28-29 באוקטובר) בתל אביב, ובתערוכת CES 2020 שתתקיים בלאס וגאס ב-7-10 בינואר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ

פורסם בתגיות: Hi Auto , זוהר זיספל