קרדיאק-סנס יצאה לסבב גיוס נוסף. שווייה עלה ל-35 מיליון דולר

2 דצמבר, 2019

כך דיווחה היום לבורסה חברת האחזקות מרחביה, המשקיעה בחברה. סבב הגיוס הקודם, בחודש מאי, בוצע לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר

חברת קרדיאק-סנס (CardiacSense), שפיתחה אביזר לביש לאבחון הפרעות בקצב הלב ומדידת לחץ דם, החלה בימים אלה בסבב גיוס נוסף, כך עולה מדיווח היום של חברת האחזקות מרחביה לבורסה בתל אביב. מרחביה, המושקעת בקרדיאק-סנס, הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר את החלטת ההנהלה להשתתף בסבב הגיוס הנוכחי.

מרחביה תשקיע בסבב הנוכחי כ-100 אלף דולר ותגדיל בכך את אחזקתה בקרדיאק-סנס ל-7%. סכום הגיוס הכולל טרם נסגר סופית, אך מהודעתה של מרחביה עולה כי הסבב מתבצע לפי שווי חברה של 35 מיליון דולר. קרדיאק-סנס השלימה בחודש מאי השנה סבב גיוס של 3.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר.

החברה פיתחה אלגוריתם מיוחד המאפשר לעקוב אחר פעילות הלב וכלי הדם באמצעות פרמטר PPG, או בשמו המלא Photo Plethysmo Gram. מדידת PPG עוקבת אחר שינויים בנפח כלי הדם באמצעות מדידה אופטית לא פולשנית. לצורך הבדיקה החברה פיתחה חיישן אופטי ייחודי המאפשר לבצע מדידות לחץ דם, דופק ובקרת פעילות הלב, כדי לספק התראות שעד היום התקבלו רק בבדיקות א.ק.ג (ECG) מסורבלות בבתי חולים ובמרפאות.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לעקוב אחר שינויים בנפח כלי הדם באופן רציף ולאורך כל שעות היממה במשך חודשים ושנים, גם תוך כדי תנועה. לאחרונה היא השלימה בהצלחה ניסוי קליני ראשון מתוך שניים הנדרשים על-ידי ה-FDA וה-CE. יעד הניסוי היה להגיע לרמת דיוק של 96% והתוצאות מציגות רמת דיוק של 99%. כעת היא נערכת לקראת תחילת הניסוי הקליני השני והאחרון, שיכלול יותר מ-100 חולים בבית חולים בארה"ב ובשלושה בתי חולים בישראל. הניסוי הזה צפוי להתחיל החודש ולהמשך כחמישה חודשים. קרדיאקסנס נמצאת במגעים מתקדמים לשיווק המוצר באמצעות ספקיות שירותי רפואה בעולם.

יישום נוסף לשעון החכם שמפתחת קארדיאקסנס הוא מדידת לחץ דם רציפה על שורש כף היד, ללא חיישן פולשני או שרוול מתנפח. החברה ערכה ניסוי קליני בנושא זה בבית החולים איכילוב ומתכוונת להתחיל בתהליכים לקבלת אישור מה-FDA בספטמבר השנה. לדברי המנכ"ל שמש, "בדיקות רפואיות פולשניות או לא נוחות רבות יעברו מן העולם, וייעשו באמצעות מכשירים לבישים, נוחים ופשוטים לשימוש כמו השעון החכם שלנו. רפואת העתיד תתבסס על מדידה רציפה, ארוכת טווח ומדויקת של מספר רב של פרמטרים חיוניים ועם מספר נמוך ביותר של התראות שווא".

הייצור ההמוני יתבצע בישראל

במקביל, החברה נערכת לקראת הייצור ההמוני, שככל הנראה ייעשה בישראל. ל-Techtime נודע שחברת א.י. אלקטרוניקה (AY Electronics) היא משקיע אסטרטגי ומספקת לה את התמיכה והסיוע בפיתוח המוצר, בהנדסה, בניהול שרשרת האספקה ובייצור. הייצור ההמוני צפוי להתבצע בחברת PM הישראלית, הנמצאת בבעלות חלקית של א.י אלקטרוניקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מרחביה , קרדיאק-סנס