הבינה המלאכותית דוחפת את שוק ה-ASIC לצמיחה של 8.6%

18 דצמבר, 2019

בשנת 2026 יגיע שוק ה-ASIC העולמי להיקף של כ-28 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-14.9 מיליארד דולר בשנת 2018. מנועי הצמיחה העיקריים: מרכזי נתונים, ציוד צרכני ומערכות בינה מלאכותית

שוק הרכיבים הייעודיים (Application Specific IC – ASIC) ייהנה ממגמת הצמיחה בשוק רכיבי הבינה המלאכותית, וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 8.6% ולהגיע להיקף של כ-28 מיליארד דולר, בהשוואה להקיף מכירות של כ-14.9 מיליארד דולר בשנת 2018. כך מעריכה חברת Allied Market Research בסקר שוק שפורסם לפני כשבוע. החברה סבורה שהצמיחה היתה יכולה להיות גדולה יותר, אולם היא נבלמת עקב מחסור בכוח אדם מקצועי הדרוש לתכנון רכיבי ASIC חדשים.

מגזר semi-custom ASIC שבו הטרנזיסטורים מוכנים מראש והייצור נעשה באמצעות התאמת שכבות מגעים בלבד ביניהם, היתה אחראית לכשתי-חמישיות מהמכירות בשנת 2018. הקטגוריה הזאת כוללת גם את טכנולוגיות Structured ASIC, שבהן הרכיב כולל מודולי IP ותאים לוגיים מוכנים מראש, והלקוח מפתח רק את המסיכות האחראיות לקישוריות ביניהם. היא נחשבת לתחום ביניים בין ASIC טהור לבין רכיב מיתכנת מסוג FPGA.

בסך הכל, מכירות ה-semi-custom ASIC צפויות לצמוח בחמש השנים הבאות בקצב שנתי של כ-12%, הודות לאימוץ נרחב שלה בייצור מעבדי אותות, רכיבים המבצעים פעולות עיבוד כלליות ויישומי זמן אמת. מעניין לציין שהחברה מתייחסת אל שוק ה-FPGA (רכיבים מיתכנתים) כאל חלק בלתי נפרד משוק ה-ASIC ומכנה אותו בשם programmable ASIC.

בחלוקה לפי יישומים, מערכות עיבוד נתונים תפסו כרבע משוק ה-ASIC העולמי בשנת 2018, בזכות האימוץ הגובר של רכיבי ASIC לביצוע יישומים במרכזי נתונים , במערכות ובמתגי תקשורת, בתחנות בסיס סלולריות ובמערכות אלחוטיות מסוגים שונים. אולם במבט לעתיד, שוק מוצרי הצריכה צפוי להיות השוק בעל הצמיחה המהירה ביותר, של 13.2% בשנה. זאת בעקבות החדירה הגוברת של רכיבי ASIC למוצרי צריכה כמו טלוויזיות, מצלמות דיגיטליות, קונסולות משחקים ואפילו מכשירי סמארטפון.

אנליסט חברת ABI Research, ליאן ג'יי סו, מעריך שאחד ממנועי הצמיחה החדשים של שוק ה-ASIC, הוא האימוץ של בינה מלאכותית בתשתיות ענן, אשר שולח את חברות הענן לפתח רכיבי ASIC לצורך ייעול תהליכי ההסקות והתאמת רכיבים לפעולות ייעודיות. "חברות הענן הגדולות גילו שפיתוח עצמי של שבבי AI מעניק להן שילוב טוב יותר של חומרה ותוכנה ויכולת להתאים את השבבים אל סוגים שונים של רשתות בינה מלאכותית.

"חברת גוגל החלה את המהלך הזה בשנת 2017, וכיום חברות רבות הולכות בעקבותיה. באידו פיתחה את שבבי Kunlun, אמזון פיתחה את שבבי Inferentia התומכים בענן של AWS, וחברת וואווי פיתחה שבבי הסקות ב-2018 וכעת היא מפתחת שבבי אימון". לצד המהלך הזה, צריך להזכיר את החשיבות הגוברת של שבבי הסקות שיותקנו במערכות קצה, כמו במצלמות חכמות של העיר החכמה, ובציוד ניטור תעשייתי במסגרת המפעל הממוחשב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ASIC , FPGA , Semiconductors