"נגיף הקורונה מגדיר סדר-יום טכנולוגי חדש"

16 פברואר, 2020

אלי אסולין, מנכ"ל ניוסייט: "אחרי הקורונה העולם יתעניין פחות בסמארטפונים ובדור החמישי, ויתמקד יותר בטכנולוגיות ניטור, התראה וטיפול באיומים ביו-רפואיים כמו וירוסים למשל"

גלי ההלם שמחוללת מגיפת וירוס הקורונה עמוקים בהרבה מההשלכות המיידיות המתבטאות בירידה בייצור הסיני או בביטול אירועים גדולים כמו תערוכת MWC בברצלונה. להערכת מייסד ומנכ"ל חברת Newsight Imaging מנס-ציונה, אלי אסולין, אנחנו עומדים בפני שינוי עומק בסדר העדיפויות העולמי, אשר יובל על-ידי סין. אסולין: "כמו שאירועי 9/11 שינוי את המגמות הטכנולוגיות בתחום הגנת המולדת ויצרו שוק חדש של מערכות הגנה ואבטחה, המאבק בקורונה מייצר לדעתי תזוזה עמוקה מאוד: אחרי הקורונה העולם יתעניין פחות בסמארטפונים ובדור החמישי, ויתמקד יותר בטכנולוגיות ניטור, התראה וטיפול באיומים כמו וירוסים.

"יופנו תקציבים גדולים לטכנולוגיות רפואיות שיסייעו לאסוף ולנתח במהירות מידע ביו-רפואי. כולל וירוסים, זיהומים, מצבן של תשתיות כמו מים ואוויר, מיגון צוותים רפואיים ועוד. מגיפת הסארס היתה מבוא למגיפת הקורונה שהיא חמורה בהרבה. להערכתי העולם, ובמיוחד הסינים, ירצו להיות מוכנים למגיפה השלישית, שעשויה להיות בקנה מידה אחר לחלוטין. הם יחפשו טכנולוגיות שיוכלו להציל אוכלוסיות שלמות".

חברת ניוסייט הוקמה בסוף 2016 ומעסיקה כ-30 עובדים. היא מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי מצלמה עבור יישומי ראיית מכונה, הכוללים חיישן אופטי ושבב עיבוד מידע. המוצר הראשון של החברה היה השבב NSI3000 הכולל מעגל עיבוד אנלוגי ודיגיטלי וחיישן אינפרא-אדום בשבב יחיד, המשמש בין השאר במערכות LiDAR המותקנות על-גבי רובוטים, כדי למנוע התנגשויות בינם לבין אובייקטים ובני-אדם המצויים בסביבתם.

חברה בת בעיר וואהן

אסולין מדבר על-סמך היכרות עמוקה וקשרים הדוקים מאוד עם סין: מלבד תקציבי מדען ראשי, כל ההשקעות שנעשו בחברה בוצעו על-ידי משקיעים סיניים. בשנה האחרונה היא הקימה חברה בת בעיר וואהן, אולם עדיין לא הספיקה לאייש אותה בעובדים. כרגע יש לחברה מספר עובדים בסין הממשיכים לעבוד מהבית. למעשה, אלי אסולין חזר לארץ מסין ב-21 בינואר, יומיים לפני שהוטל הסגר על וואהן. לכן החברה היתה רגישה מאוד להתפתחויות בסין, וביטלה את השתתפותה בתערוכת ברצלונה כבר בתחילת פברואר.

ניוסייט תכננה להכריז בתערוכת MWC בברצלונה על פתרון חדש המאפשר לבצע בדיקה ספקטרלית של נוזלים באמצעות חיישן תמונה שלה (CMOS Image Sensor). המערכת מבוססת על הארת דגימת המים באמצעות קרן לייזר, וניתוח ספקטרום האותות החוזרים, המתבצע בחיישן של החברה.

"בשלב המיידי ביטול התערוכה מתבטא בדחייה של חלק מהתוכניות שלנו. ההכרזה תידחה למועד אחר, יידחו גם מפגשים שתוכננו עם קרנות שאנחנו נמצאים עימן במגעים, וגם חלק מהפגישות בנושא המכירות שתוכננו להתקיים בברצלונה". אלא שההשפעה האמיתית היא רחבה ועמוקה בהרבה: "הקורונה משנה את סדר היום הטכנולוגי בעולם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , משבר הקורונה , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: נגיף הקורונה , ניוסייט , קורונה