חברת RFISee מרעננה מפתחת מכ"ם רכב Phased-Array בשבב

4 אוגוסט, 2020

המכ"ם פועל בתדרי 76GHz-81GHz ומצליח לזהות מכוניות ממרחק של עד 500 מטר, והולכי רגל ממרחק של עד 200 מטר. דוגמאות ראשונות מתוכננות לצאת לשוק ב-2021

בתמונה למעלה מימין לשמאל: משה מייסד, נסים הדס, פרופ' ערן סוחר וניר מור

חברת RFISee מרעננה חשפה פרטים ראשונים על מכ"ם בשבב שהיא מפתחת, המבוסס על שליטה באלומת השידור באמצעות טכנולוגיית Phased-Array המאפשרת לכוון אלומות השידור באופן חשמלי לכיוונים שונים מבלי לסובב את אנטנת המכ"ם. הטכנולוגיה הזאת נמצאת בשימוש נרחב במערכות מכ"ם צבאיות. שבב המכ"ם פועל בכל מזג אוויר והוכיח יכולת לזהות מכוניות ממרחק של עד 500 מטר, והולכי רגל ממרחק של עד 200 מטר. המכ"ם פועל בתדרי 76GHz-81GHz.

המערכת מבוססת על שידור של כמה עשרות אלומות בו זמנית בכיוונים שונים, אשר נקלטות על-ידי מערך של מקלטים, המייצרים תמונת 4D של הסביבה: כלומר זיהוי מיקום האובייקטים (3D) וזיהוי מהירות תנועתם. החברה מסרה שאבות טיפוס של שבב המכ"ם נמצאים בבדיקה של יצרנים וספקי Tier-1 בענף הרכב, ובמהלך 2021 היא תספק דוגמאות ראשונות של השבב.

חברת RFISee הוקמה בשנת 2016 ומעסיקה כ-10 עובדים. כיום היא מגייסת אלגוריתמאים בתחומי המכ"ם ועיבוד האותות. עד היום היא גייסה 2.75 מיליון דולר מ- Clear Future, Drive, NextGear ורשות החדשנות. כיום היא נערכת לביצוע סבב גיוס ראשון לצורך מימון השלמת הפיתוח, מעבר לייצור ראשוני ובניית שיתופי פעולה.

צוות ההובלה של החברה כולל את היו"ר ניסים הדס לשעבר מנכ"ל אלתא ומומחה בתחום המכ"ם, מייסד משותף ומנכ"ל ד"ר משה מייסד שהוביל צוותי הנדסה באינטל, אמימון, Pebbles ו-2Sens. מייסד משותף וטכנולוג הראשי ניר מור בוגר צורן והתעשייה האוויריית ומומחה בתחום ההדמאה ותוכנות מכ"ם, מייסד משותף ומדען ראש פרופ' ערן סוחר מאוניברסיטת תל-אביב המתמחה בתחום ה-CMOS RF ומנהל תחום הפיתוח העסקי ד"ר יצחק שנברג, בעבר מנכ"ל CSR Israel ולפני כן מנהל פיתוח עסקי בחברת צורן, לפני שזו נמכרה ל-CSR.

השוק אליו פונה RFISee צפוי לצמוח במהירות בשנים הקרובות. להערכת חברת המחקר Yole Research, השוק העולמי של מערכות מכ"ם לרכב יגיע להיקף של כ-8.6 מיליארד דולר בשנת 2025, בעקבות צמיחה בשיעור של 16% בשנה במהלך השנים 2015-2025. לדברי המנכ"ל משה מייסד, "היכולת שלנו לשלב בין טווח ארוך ורזולוציה ודיוק גבוהים, יכולים לשפר את השילוב בין חיישני המצלמה לחיישני המכ"ם. היתוך המידע מהחיישנים של RFISee יאפשר להוסיף שכבות AI ולהבטיח פעולה אפקטיבית בתנאי ראות לקויה ורמת אוטומציה גבוהה יותר ברכב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RFISee , מכ"ם , שבבים