גילת עמדה בהבטחתה: מחלקת דיבידנד בגובה 55 מיליון דולר

30 דצמבר, 2020

קיבלה מבית המשפט אישור לחלק את הפעימה השנייה בגובה של 35 מיליון דולר. הדיבידנד משולם מכספי הפיצויים שגילת קיבלה בעקבות כישלון עסקת המיזוג עם חברת קומטק האמריקאית. בקופתה נשארו כ-90 מיליון דולר

בתמונה למעלה: סמנכ"לית הכספים החדשה בשמת הלפרן (מימין) והמכנ"ל עדי צפדיה

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) קיבלה אישור מבית המשפט לחלוקת דיבידנד בגובה של 35 מיליון דולר, ובעקבות זאת הכריז הדירקטוריון שהדיבידנד ישולם לבעלי המניות המניות ב-20 בינואר 2021. ביחד עם דיבידנד בגובה של 20 מיליון דולר שהחברה חילקה בתחילת דצמבר, מסתכמים הדיבידנדים שהיא מחלקת החודש בכ-55 מיליון דולר. החלוקה החריגה הזאת היא תוצאה של ביטול עסקת המיזוג עם חברת Comtech האמריקאית, שבינואר 2020 חתמה על הסכם לרכישת גילת תמורת 577 מיליון דולר.

מיד לאחר ביטול העיסקה היא הודיעה גילת על כוונתה לשלם פיצוי בגובה של 55 מיליון דולר לבעלי המניות. בעקבות הביטול, נאלצה קומטק לשלם לגילת פיצויים בגובה של 70 מיליון דולר. הפיצויים האלה משמשים למימון חלוקת הדיבידנדים הגדולה. במקביל, החברה מינתה את סמנכ"לית הכספים הזמנית, בשמת הלפרן, לתפקיד סמנכ"לית הכספים הקבועה של החברה.

המנכ"ל עדי צפדיה אמר שהוא מרוצה מקבלת האישור של בית המשפט. "גם לאחר החלוקה הזאת יש לחברה כמות מזומנים משמעותית ונכסי נדל"ן  שיאפשרו לה לממש הזדמנויות אפשריות שאנו בוחנים". בחודש שעבר הוא גילה שלאחר תשלום הדיבידנד תסתכם קופת המזומנים של החברה בכ-85-90 מיליון דולר. בעקבות אישור בית המשפט, עלתה מניית החברה בנסד"ק ובתל אביב בכ-2.9% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-355 מיליון דולר. יכול להיות שהפיאסקו של המיזוג הכושל הפך לברכה: החברה מתנהגת כאילו היא קיבלה זריקת מרץ, ודיווחה לאחרונה על שורה של התפתחויות מעניינות.

"מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה"

בנובמבר 2020 מונה עדי צפדיה למנכ"ל הקבוע של החברה במקומו של יונה עובדיה שפרש מהתפקיד ביולי 2020. לפני-כן שימש צפדיה כסמנכ"ל הכספים של גילת ב-5 השנים האחרונות. בסוף אוקטובר 2020 היא דיווחה על חידוש חוזה לאספקת שירותי ניהול תמסורת סלולרית למפעילת תקשורת בארה"ב, בהיקף של 20 מיליון דולר לשלוש שנים. בתחילת נובמבר היא קיבלה הזמנה משמעותית מחברת SES לאספקת מודמי תקשורת עם מערך לווייני ה-MEO שלה.

בסוף נובמבר זכתה החברה הבת Wavestream בהזמנת המשך של משרד הביטחון האמריקאי לאספקת מגברי תקשורת לוויינית בהיקף של כמה מיליוני דולרים. ביחד עם ההזמנות הקודמות, היא מספקת לצבא האמריקאי 5,000 מגברי RF חזקים. בתחילת דצמבר היא זכתה בהזמנת המשך למגברים לווייניים מלקוח של משרד ההגנה האמריקאי בהיקף של כמה מיליוני דולרים ולפני כשבוע וחצי היא זכתה בהזמנה מחברת Hispasat הפרואנית לשדרוג מערך תחנות הקצה הלווייניות שהיא מספקת לרשת התקשורת הסלולרית שלה.

אולם למרות כל אלה, גילת עדין מתמודדת עם הירידה הגדולה במכירות שלהערכתה נגרמה עקב הקורונה ושגם הייתה מהגורמים שהביאו לביטול עסקת קומטק. ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-37.3 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 63.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-123.3 מיליון דולר – בהשוואה למכירות בהיקף של 185.2 בתקופה המקבילה אשתקד. בשיחת הוועידה עם משקיעים אמר המנכ"ל צפדיה שהוא אופטימי. "אנחנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: גילת , לוויינים