סרגון ממתינה לדור החמישי – שיגיע רק ב-2022

9 פברואר, 2021

ההכנסות עלו ברבעון הרביעי ל-74.1 מיליון דולר, אך 2020 הסתיימה עם הפסד של 17.1 מיליון דולר. החברה מדווחת על 14 זכיות תכנון בתחום הדור החמישי במחצית השנייה של 2020 ומאמינה שהדור החמישי יוביל לקפיצת מדרגה

לאחר הירידה המשמעותית בהכנסות במחצית הראשונה של 2020, על רקע פרוץ מגפת הקורונה, חברת סרגון (Ceragon) חוזרת להציג את רמת ההכנסות שאפיינו את החברה טרם המשבר העולמי. אתמול (ב') דיווחה החברה על הכנסות של 74.1 מיליון דולר, גידול של 3.8% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019.

בסך הכול, הכנסותיה של החברה ב-2020 הסתכמו ב-262.9 מיליון דולר, ירידה של 6.9% בהשוואה להכנסותיה ב-2019. סרגון סיימה את 2020 עם הפסד נקי של 16.1 מיליון דולר, שנבע לא רק מהירידה בהכנסות אלא גם מירידה משמעותית בשולי הרווח מ-33.9% ל-28.8%. עם זאת, הפעילות בהודו, דרום-אמריקה ובאפריקה מתחילות שוב לתפוס תאוצה לאחר ההאטה בשווקים הללו ב-2019 ובמחצית הראשונה של 2020.

בסרגון מעריכים כי פתיחת 2021 תהיה גם כן איטית יחסית, אך כי החברה תסיים את השנה הקרובה עם צמיחה בהכנסות ל-275-295 מיליון דולר. התחזית היתה מעט נמוכה מהציפיות המוקדמות של השוק, ובעקבות כך ירדה אמש מנייתה של סרגון בנסד"ק בכ-9%. עם זאת, מתחילת השנה זינקה מניית החברה ביותר מ-60% והיא נסחרת בשווי שוק של 411 מיליון דולר.

המעברים בין הדורות הובילו לקפיצה בהכנסות

סרגון מספקת פלטפורמות לתמסורת אלחוטית (Backhaul) המקשרות בין תאים סלולריים וליבת הרשת, ומאפשרות למפעילות תקשורת להרחיב את הקיבולת של הרשת הסלולרית שלהן. בסרגון תולים את הציפיות להאצה בצמיחה במעבר בין הדור הרביעי לדור החמישי. אם ללמוד מתוצאות העבר, סרגון הצליחה לבצע קפיצת מדרגה ברמת ההכנסות במעבר מדור לדור בעולם הטלקום. כך למשל, בתקופת המעבר בין הדור השני לדור השלישי, בתחילת שנות האלפיים, הכנסותיה של סרגון גדלו פי שלושה מ-55 מיליון דולר לכ-160 מיליון דולר, ובתחילת העשור הקודם, עם המעבר לדור הרביעי, זינקו הכנסותיה השנתיות לאזור 300 מיליון דולר.

החברה מדווחת על 14 זכיות תכנון בתחום הדור החמישי במחצית השנייה של 2020, אך כרגע מדובר עדיין בשלבים של בדיקת היתכנות, פיילוטים והכנסות ראשוניות. בחברה מאמינים כי היתרון הטכנולוגי שלה יוביל לקפיצת מדרגה נוספת בהכנסות עם האצת המעבר לדור החמישי, אך הדבר יבוא לידי ביטוי בעיקר החל מ-2022 והלאה.

אסף חנדלי, אנליסט בכיר באופנהיימר ישראל המסקר את סרגון, הסביר ל-Techtime שסרגון יכולה למנף את היתרון הטכנולוגי שלה בשוק התמסורת האלחוטית. "הדור החמישי הוא 'עוגה' חדשה בעולם הטלקום שרק תגדל. בשוק התמסורת, סרגון נחשבת לחברה מובילה בקטגוריית העילית (best-of-breed), והיא חולשת על כמחצית מהשוק. אולם קטגוריית העילית היא רק חצי מהשוק. אנחנו אמורים לראות מעבר משמעותי לשימוש במערכות תמסורת כמו של סרגון רק בשלב מתקדם יותר, עם המעבר לארכיטקטורות רשת פתוחות (Open-RAN). גם צריך לראות איזו רמת הכנסות ורווחיות המעבר הזה יניב עבור החברה, וגם מה יהיה התזמון".

מנכ"ל סרגון עירא פלטי (בתמונה למעלה) אמר בשיחת הוועידה אתמול עם משקיעים: "הפריסות הראשונות של הדור החמישי הן בעיקר של סיבים. רק כשמתרחבים מחוץ למרכזים המטרופוליטניים הגדולים וכשמעבים את הפריסה בתוך מרכזי האוכלוסייה, גובר השימוש בתמסורת אלחוטית. אנחנו כבר מעורבים במספר בדיקות היתכנות ופריסות ראשוניות בארצות הברית, אירופה ומזרח-אסיה, וצופים שהרשתות הגדולות יתחילו לעשות שימוש בתמסורת אלחוטית לקראת סוף 2021, ובעיקר ב-2022 ו-2023. אחרי יפן ומערב אירופה, אנחנו צופים שהתהליך יצבור תאוצה בעוד כשלוש שנים בשאר אירופה, באמריקה הלטינית ובאפריקה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , דור חמישי , חדשות

פורסם בתגיות: אופנהיימר ישראל , אסף חנדלי , סרגון , תמסורת אלחוטית