Noveto מפתח תקווה גייסה 10 מיליון דולר

13 יוני, 2021

נערכת לגיוס 20 מיליון דולר נוספים עד סוף השנה. פיתחה טכנולוגיה להעברת סאונד ללא אוזניות, באמצעות אפנון קול על גל נושא בתדרי אולטרה סאונד אשר משודר אל הנמען באמצעות טכניקות עיצוב אלומה

חברת נובטו (Noveto Systems) מפתח תקווה קיבלה השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר מחברת ההשקעות Adit Ventures, אשר תוביל את הגיוס הראשון (A) של החברה בהיקף של 20 מיליון דולר נוספים, אשר צפוי להסתיים עד סוף 2021. אדיט השקיעה בחברות הייטק בעלות פרופיל גבוה, כמו GoPro ו-Spotify. במהלך הגיוס הקודם של החברה היא גייסה 25 מיליון דולר. גיוס ההון הנוכחי מיועד לממן את התרחבות החברה: גיוס כוח אדם, פתיחת משרד בארה"ב והבאת המוצר אל השוק.

חברת נובטו הוקמה בשנת 2011 על-ידי תומר שני נועם בבאיוף, אשר פיתחו טכנולוגיה ייחודית להעברת קול (Sound) ישירות אל אזני הנמענים בלא צורך בשימוש באוזניות, כאשר כל אחד מהנמענים מקשיב לערוץ קול שונה. הטכנולוגיה מבוססת על תופעה שהתגלתה לפני כ-60 שנה כאשר פותחו מערכות סונאר צבאיות. ההבדלים בין מאפייני הולכת גלי אולטרה סאונד באוויר ובמים, מייצרים תגובה לא ליניארית כאשר הגלים עובדים מתווך אווירי לתווך מימי.

התגובה הזאת דומה להתנהגות של דיודה בתהליך גילוי (Demodulation) האות המאופנן במערכות תקשורת אלחוטית. ואכן, הטכנולוגיה שלה (SoundBeaming Audio Technology) מזכירה במובנים רבים מערכות תקשורת אלחוטיות. היא מבוססת על עיצוב אלומות של מספר גלי אולטרה סאונד הנושאים מידע קולי מאופנן וממוקדים באזור האוזן של הנמען. מיקוד הגלים בנקודה במרחב מייצר מעין "בועה" של קרינת אולטרה סאונד בקוטר של 40 ס"מ, כאשר המפגש בינן לבין האוזן (התווך המימי), משמש כמנגנון לחילוץ המידע הקולי מהגלים הנושאים (Carriers).

בפיתוח הטכנולוגיה החברה רשמה 46 פטנטים שונים. המוצר של החברה, SoundBeamer, מבוסס על רכיב ASIC עצמי (Noveto D1) שבתוכו מתבצע העיבוד של האיפנון ועיצוב האלומה, מערך משדרי אולטרה סאונד, מצלמה ומערכת בינה מלאכותית המזהה כל אחד מהנמענים ומאתרת את המיקום המדוייק במרחב של אוזניהם. המידע הזה משמש לייצור מספר מקורות קרינה במתכונת של עיצוב אלומה (Beamforming) המשודרים אל אוזני הנמען ביחד עם המידע הקולי הייעודי. המצלמה ותוכנת הבינה המלאכותית עוקבים אחרי הנמען גם כשהוא בתנועה, ומתאימים בזמן אמת את עיצוב האלומות אל מיקומן המדוייק של האוזניים.

מנכ"ל החברה הוא ד"ר כריסטוף רמשטיין, לשעבר מנהל תחום ההנדסה הגלובלי בחברת Logitech. החברה בדקה לאחרונה את תגובת השוק למוצר באמצעות קמפיין Kickstarter שהתקיים בחודש פברואר 2021, ובתוך שבועיים היא קיבלה הזמנות בהיקף של 225 אלף שקל. אחת מהמשקיעות האסטרטגיות בחברה היא פוקסקון הטאיוואנית, קבלנית הייצור האלקטרוני הגדולה בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: נובטו