נקסט ויז'ן קיבלה הזמנה למצלמות בהיקף של 6.5 מיליון דולר

17 יוני, 2021

החברה מרעננה נכנסה השבוע לבורסה של תל אביב ונסחרת בשווי של 460 מיליון שקל. מפתחת מצלמות מיוצבות עבור כלי רכב ומל"טים זעירים. אלביט היא לקוחה אסטרטגית. מתכננת הקמת קו ייצור נוסף בארה"ב

חברת נקסט ויז'ן מרעננה (NextVision), אשר החלה להיסחר השבוע בבורסה של תל אביב, דיווחה על קבלת הזמנה גדולה מאוד למצלמות מיוצבות בהיקף של כ-6.5 מיליון דולר. מדובר בהזמנה מלקוח מהותי של החברה אשר תתפרס על-פני שנתיים, ותבוצע בשלוש מנות שיש ביניהן פער של מספר חודשים. חברת נקסט ויז'ן היא שחקנית חדשה בשוק המניות הישראלי. היא החלה להיסחר רק השבוע ביום ב' (14 ביוני 2021). כיום מחיר המניה שלה הוא כ-1.1 שקל, המעניק לה שווי שוק של כ-460 מיליון שקל.

חברת נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות הוקמה בשנת 2009 על-ידי חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ"ל מיכאל גרוסמן ומעסיקה כיום 27 עובדים. היא מפתחת ומייצרת מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל, במשקל כולל של 90-500 גרם. המצלמות מיועדות לשימוש בכלי רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל"טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה. רוב לקוחותיה הם יצרני מערכות המוכרים את המוצרים שלהם ללקוחות סופיים.

החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום התנועה. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-7.86 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-4.94 מיליון דולר בשנת 2019. ישראל היא בינתיים השוק הגדול ביותר של החברה. בשנת 2020 תפסו המכירות בישראל שיעור של 58% מהמכירות (ל-30 לקוחות מקומיים), בהשוואה לכ-20% בארה"ב, כ-15% באירופה והיתר בשאר העולם.

מצלמה של נקסט ויז'ן בחרטום חימוש משוטט של UVision הישראלית
מצלמה של נקסט ויז'ן בחרטום חימוש משוטט של UVision הישראלית

הלקוחה הגדולה ביותר של החברה היא אלביט, אשר הייתה אחראית לכ-23% מההכנסות בשנת 2020. אלביט היא לקוח אסטרטגי. בינואר נחתם הסכם לאספקת מצלמות עבור פרוייקט רחפנים של אלביט, שבמסגרתו היא רוכשת מצלמות של נקסט ויז'ן בהיקף של 8.5 מיליון דולר. הלקוחה השנייה בגודלה היא חברת UVsion מכוכב יאיר, המייצרת מערכות חימוש משוטט באוויר לשימושים צבאיים (מודיעין, מעקב אחר מטרות ותקיפה), אשר היתה אחראית לכ-18% מהמכירות ב-2020.

היעד: 100 מיליון דולר מכירות ב-2024

כיום כולל קו המוצרים של נקסט ויז'ן שמונה דגמי מצלמות בגדלים וביכולות שונים, אשר מורכבים במפעל החברה בישראל. המתחרות המרכזיות שלה הן חברת קונטרופ הישראלית, חברת Trillium האמריקאית וחברת Workswell הצ'כית. נקסט וז'ן גיבשה תוכנית התרחבות אגרסיבית: בארבעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-5 מיליון דולר, ולהערכתה היא צפויה להגיע להיקף מכירות של כ-15 מיליון דולר ב-2021. היעד העסקי של החברה הוא צמיחה שנתית בשיעור של יותר מ-70% אשר צפוי להביא אותה לרמת מכירות של 73-120 מיליון דולר בשנת 2024.

העמידה ביעד תלויה במידה רבה ביכולת הכניסה לשוק האמריקאי, ולכן החברה מתכננת בשנה הקרובה להקים קו ייצור של מצלמות גם בארצות הברית. מפת הדרכים האסטרטגית היא גם טכנולוגית. כיום החברה מפתחת טכנולוגיית זום לכל המצלמות שלה, בכל המשקלים, ובונה יכולת של רובוטיקה אוטומטית הכוללת שילוב בינה מלאכותית בתוך המצלמות. במקביל היא מגבירה את המאמץ במימוש אסטרטגיית הפתרון המלא: פיתוח ואספקת אבזרים ומוצרים משלימים שנועדו להקל על שילוב המצלמה במערכת היעד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מל"ט , מצלמה , מצלמה תרמית , נקסט ויז'ן