חיישן הדור החדש של אינוויז יהיה מוכן בסוף 2021

11 אוגוסט, 2021

החיישן החדש מבוסס על אופטיקה משופרת וקלה לייצור. מכירות אינוויז הסתכמו בכ-1 מיליון דולר ברבעון. בשנת 2022 החברה צופה להגדיל את מכירותיה לכ-23 מיליון דולר. ניהלה את שיחת הוועידה הראשונה שלה מתוך מכונית נוסעת

בתמונה למעלה: המנכ"ל עומר כילף ניהל את שיחת הוועידה הראשונה של אינוויז מתוך מכונית שהדגימה את ביצועי החיישן

חברת אינוויז מראש העין (Innoviz) גילתה היום שחיישן ה-LiDAR מהדור החדש שלה, InnovizTwo, יהיה מוכן בחודש אוקטובר הקרוב ומיד לאחר מכן היא תמסור ללקוחות דוגמאות ראשונות לצורך ביצוע ניסויים והערכה. החיישן מיועד לשימוש בכלי רכב חכמים וברכב אוטונומי ולפעול ביחד עם תוכנת ראיית המחשב וההתמצאות של החברה, InnovizAPP. בשיחת הוועידה היום (ד'), שהייתה הפעם הראשונה שבה החברה פירסמה את דו"חותיה הכספיים, גילה המנכ"ל עומר כילף שהחיישן החדש יספק פי 30 יותר ביצועים ויהיה זול ב-70% בהשוואה לחיישן הדור הראשון, InnovizOne, הנמצא כעת בתהליכי כניסה לייצור המוני בגרמניה ובארה"ב.

כילף: "חיישן הדור הראשון כולל ארבעה מקורות לייזר וארבעה גלאים. הצלחנו לייצר את החיישן החדש באמצעות שימוש במקור לייזר יחיד ובגלאי יחיד. הדבר מקצר ומפשט מאוד את כל תהליכי הכיוונון האופטי במהלך הייצור, ולכן אנחנו נשמור על הריווחיות שלנו גם כאשר הוא יימכר במחיר זול יותר". לדבריו, המערכת נמצאת כעת בתהליכי ייצור של אב טיפוס אשר יושלמו בחודש אוקטובר 2021, ומיד לאחר מכן יימסרו הדוגמאות הראשונות ללקוחות לצורך בדיקות והערכה.

חברת אינוויז פיתחה LiDAR מצב מוצק (Solid State) עבור תעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך לבצע סריקת לייזר ללא חלקים נעים. שיתוף הפעולה המסחרי המשמעותי ביותר של אינוויז הוא עם חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן ברכב ה-SUV החשמלי החדש שלה, iNEXT, שאמור לעלות על הכביש בתחילת 2022. המערכת תסופק לב.מ.וו באמצעות קבלנית הייצור Magna.

23 מיליון דולר מכירות ב-2023

באפריל 2021 החלה אינוויז להיסחר בבורסת נסד"ק בעקבות מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth. מהדו"ח הרבעוני הראשון של החברה עולה שמכירותיה ברבעון האחרון הסתכמו בכ-1 מיליון דולר בלבד, והוצאותיה הגיעו להיקף של כ-70.7 מיליון דולר, בעיקר עקב עלויות חד-פעמיות הקשורות לעיסקת הספאק והכניסה לבורסה, בהיקף של כ-49.9 מיליון דולר. למרות זאת, בידי החברה קיימת עדיין קופת מזומנים בהיקף של כ-156.4 מיליון דולר. בשנה הבאה, עם הכניסה לייצור המוני, התמונה אמורה להשתנות: החברה מעריכה שמכירותיה בשנת 2022 יסתכמו בכ-23 מיליון דולר, ולאחר מכן הן ימשיכו לצמוח.

חיישן הדור הבא InnovizTwo
חיישן הדור הבא InnovizTwo

במצגת למשקיעים היא העריכה את היקף המכירות הצפויות לב.מ.וו בלבד, בכ-2 מיליארד דולר עד לשנת 2030. כילף סיפר שהחברה ממשיכה לשפר את מערכת ראיית המחשב שלה, ועד היום היא הצליחה לשלב בתוכנת ההתמצאות הסביבתית שלה כמיליון אובייקטים וכלי רכב אשר עברו סיווג ואישור ידניים. כיאה לחברה צעירה ודינמית, שיחת הוועידה עם המשקיעים הייתה בלתי שגרתית: המנכ"ל עומר כילף וסמנכ"ל הכספים אלדר קגלה, ניהלו את המפגש מתוך מכונית נוסעת בכביש 6.

לפני שלב השאלות של האנליסטים, הם הדגימו בשידור וידאו ישיר את ביצועי המערכת כאשר הם נוסעים במהירות של 100 קמ"ש ומציגים את תמונת הווידאו של הכביש במקביל לתמונה המיוצרת על-ידי חיישן ה-LiDAR, בזמן אמת. בשנה האחרונה הרחיבה החברה את היקף כוח האדם וקלטה 23 עובדים. כיום היא מעסיקה 337 עובדים, שכ-70% מהם עוסקים במחקר ופיתוח. בעקבות פרסום הדו"ח זינקה מניית אינוויז בנסד"ק בכ-5% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.2 מיליארד דולר.

האזינו לשיחה עם אורן רוזנצווייג, אחד ממייסדי אינוויז, מתוך תוכנית מס' 3 בפודקאסט שלנו, שעלתה בספטמבר 2019:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Innoviz , LiDAR , אינוויז