Clay Lacy תטעין בשדות תעופה את המטוס החשמלי של אוויאיישן

15 ספטמבר, 2021

קליי לייסי מפעילה תחנות שירות למטוסים פרטיים בשדות תעופה בארצות הברית. במסגרת השת"פ, תציב החברה בתחנותיה מטענים להטענת מטוס הנוסעים החשמלי של אוויאיישן "אליס"

יצרנית המטוסים החשמליים הישראלית Eviation חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת שירותי התעופה הפרטית Clay Lacy. במסגרת שיתוף הפעולה, קליי לייסי תציב ברשת תחנות השירות שלה בשדות תעופה (FBO) מטען להטענת מטוס הנוסעים החשמלי “אליס” שפיתחה אוויאיישן. שיתוף הפעולה הוא נדבך נוסף בהיערכות ובפריסת התשתית הלוגיסטית של אוויאיישן לקראת ההשקה המסחרית של המטוס החשמלי “אליס” בשנת 2024.

FBO (ראשי תיבות: Fixed Business Operation) היא מעין תחנת עגינה למטוסים פרטיים בשדות תעופה, שבה מספקים למטוס הנוחת מגוון שירותים כגון תדלוק, ניקוי, תחזוקה, חנייה ועוד שירותי פרימיום עבור צוות הטיסה והנוסעים. קליי לייסי היא אחת החברות הוותיקות והמוכרות בעולם התעופה הפרטית וטיסות המנהלים, והיא מפעילה מספר תחנות כאלה בשדות תעופה בלוס אנג’לס, אורנג’ קאונטי, קונטיקט, קנדה והוואי. בקליי לייסי ציינו כי שיתוף הפעולה עם אוויאיישן הוא חלק ממאמץ החברה להפחית את זיהום האוויר של המערך הלוגיסטי שלה ולעודד את תחום התעופה החשמלית הנקייה. עבור אוויאיישן, פריסת המטענים בשדות תעופה ברחבי ארצות הברית תגביר את הנגישות של המטוס שלה בעולם מטוסי המנהלים.

מטוס הנוסעים החשמלי “אליס”

מהפכת התעופה החשמלית

חברת אוויאיישן הוקמה ב-2015 על-ידי המנכ”ל עומר בר-יוחאי והיו”ר אביב צידון, עם תוכנית שאפתנית לחולל מהפיכה טכנולוגית ומסחרית בעולם התעופה: בניית מטוס נוסעים חשמלי, המונע על-ידי מערך של אלפי סוללות ליתיום, שיוכל לשנע נוסעים למרחקים של מאות קילומטרים במהירות גבוהה יותר מאלה של המטוסים הפועלים כיום בשוק, ובמחיר נמוך בהרבה.

לפני כשנתיים, בסלון האווירי בפאריז, הציגה אוויאיישן אב-טיפוס ראשון של המטוס, שזכה לשם “אליס”. המטוס מיועד להסעה של 9 נוסעים, ועוד כ-2 אנשי צוות, לטווח של עד 1,000 ק”מ בהטענת סוללה יחידה. המטוס מופעל באמצעות 70,000 סוללות ליתיום סטנדרטיות הפזורות בכל הגוף, ומסייעות בשמירת האיזון של המבנה. הקיבולת הכוללת שלהן היא 980 קילוואט שעה, המעניקה מספיק אנרגיה כדי לטוס למרחק של עד 740 ק”מ במהירות של עד כ-400 קמ”ש. המטוס מונע על ידי שני מנועים חשמליים מתוצרת חברת MagniX, שהמנכ”ל שלה, רועי גנצרסקי, הוא גם היו”ר של אוויאיישן.

ב-2019 חשפה אוויאיישן את הלקוח הראשון שלה: חברת Cape Air מארצות הברית, הנחשבת למפעילת שירותי התעופה האזרחית האזורית הגדולה ביותר בעולם. היא התחייבה לרכוש מספר דו-ספרתי של מטוסים. מאז דיווחה החברה על עוד שני לקוחות שהתחייבו לרכוש עוד כ-150 מטוסים. אוויאיישן שייכת כיום לקבוצת קלרמונט (Clermont Group) הסינגפורית, שרכשה את הבעלות על החברה ב-2019. הבעלים של קלרמונט הוא הפילנתרופ המיליארדר ריצ’רד צ’נדלר מניו-זילנד, שאחד מדגליו העיקריים הוא קידום התעופה החשמלית.

האזינו לשיחה עם יו”ר אוויאיישן ומנכ”ל מגניקס, רועי גנצרסקי, מתוך תוכנית מס’ 12 בפודקאסט שלנו:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Clay Lacy , אוויאיישן , מטוס חשמלי