האסטרטגיה של סנסטאר לאחר עסקת מגל

22 ספטמבר, 2021

מגל מכרה את חטיבת הפרוייקטים לאירונאוטיקס, שינתה את שמה לסנסטאר וגיבשה אסטרטגיית צמיחה בתחום הניטור והאבטחה. המנכ"ל בראיון ל-Techtime: "אנחנו מפתחים יכולות איסוף מידע מכל סוגי החיישנים"

ארבעה חודשים לאחר שהשלימה את מכירת חטיבת הפרויקטים לאירונאוטיקס (Aeronautics) ורפאל, משנה חברת מגל (Magal) את שמה לחברת סנסטאר טכנולוגיות (Senstar Technologies) ופועלת גם לשינוי הסימול שתחתיו היא נסחרת בנסד"ק. סנסטאר היא למעשה החברה הקנדית שרכשה מגל בשנות התשעים והיוותה מאז את חטיבת המוצרים של החברה.

סנסטאר מפתחת שני קווי מוצרים: חיישנים לאיתור חדירה היקפית ותוכנה לניהול מערכי מצלמות אבטחה, בקרת כניסה ואנליטיקה. היא היתה אחראית לכמחצית מהכנסות של מגל, אך בהיותה ספקית של מוצרים ותוכנה הציגה שיעורי רווחיות גבוהים כמעט פי שניים בהשוואה לחטיבת הפרויקטים של מגל. אף שגם מגל וגם סנסטאר פועלות בשוק דומה, הן התנהלו בשנים האחרונות הלכה למעשה כשתי חברות נפרדות, עם תקציב וניהול נפרדים. לעתים הן שיתפו פעולה בפרויקטים מסוימים, מגל כאינטגרטור וסנסטאר כספקית. בין שתי החטיבות הייתה חלוקה לאזורים גיאוגרפיים, כאשר שוקי היעד של מגל היו בעיקר באפריקה, אמריקה הלטינית ואסיה, ושל סנסטאר אירופה וצפון אמריקה.

בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל סנסטאר, דרור שרון, כי ההפרדה הפנים-ארגונית בין שתי החטיבות הובילה בסופו של דבר גם למכירת מגל. "מתחילת דרכי כמנהל החברה לפני כשלוש שנים, הבנתי שצריך להפריד את החברה לשתי חטיבות נפרדות. הגדרנו ורטיקלים שונים עבור כל חטיבה, ואפילו הצגנו בנפרד, תחת שמות שונים, בתערוכות בעולם. בסופו של דבר הבנו שאפשר לספק ערך לבעלי מניות דרך הפיצול והמכירה של מגל. רצינו לייצר מבנה עסקי אחיד יותר. עם רפאל ואירונאוטיקס התחלנו בשיתוף פעולה, וזה נגמר במכירה. מגל עצמה היא חברה עם ביצועים מאוד גבוהים ופריסה עולמית רחבה. אני חושב שרפאל ואירונאוטיקס, עם המערך העצום שלהן, יוכלו למנף אותה".

ערך מוסף מעבר להגנה היקפית

סנסטאר, שמרכז פעילותה, לרבות המו"פ, נמצא באוטווה ובטורונטו שבקנדה, מעסיקה כ-170 עובדים. בשוק ההגנה ההיקפית היא נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום ה-PIDS – מערכות לאיתור חדירה היקפית. זאת בזכות פורטפוליו רחב של חיישני אבטחה דוגמת חיישני נפח, רעד, מיקרוגל, חום ומגע, סיבים אופטיים, גדרות חכמות וחיישנים מוטמנים. בשנת 2016 היא רכשה את החברה הקנדית Aimetis תמורת 14 מיליון דולר כדי להוסיף רובד של תוכנה לטכנולוגיה שלה.

איימטיס פיתחה את תוכנת Symphony לניהול מערכי וידאו (VMS), המאפשרת לנהל בצורה מרוכזת ויעילה מאות מצלמות אבטחה במתחמים כמו שדות תעופה, בתי כלא ועוד. בימים אלה היא מהדקת את האינטגרציה בין שני קווי המוצר. "הוספנו ל-Symphony אלמנטים של בקרת כניסה ואנליטיקה, ואנחנו מפתחים יכולות איסוף מידע מכל החיישנים של סנסטאר ולא רק ממצלמות האבטחה, כדי לשפר את יכולות הזיהוי של המערכת ולהפחית את התראות השווא".

סנסטאר מתמקדת בארבעה מגזרים עיקריים: מרכזים לוגיסטיים, מתקנים רגישים, תשתיות נפט וגז ובתי כלא. כדי להרחיב את החדירה לשווקים אלה ולהגדיל את ההכנסות הפוטנציאליות מכל לקוח, סנסטאר גיבשה אסטרטגיית מו"פ שבמסגרתה היא מפתחת עבור כל אחד מהמגזרים האלה פתרונות נוספים מעבר לאבטחה היקפית, על בסיס אותה תשתית טכנולוגית.

כך למשל, בתחום המחסנים הלוגיסטיים היא פיתחה פתרון המאפשר לנצל את מצלמות האבטחה באתר המפקחות אחר תנועת האנשים וכלי-הרכב, גם לצורך מעקב אחר תנועת החבילות על-גבי המסועים, כדי לאתר חבילות אבודות ולהתריע על גניבות או טיפול לא נכון בחבילות.

בשוק הגז והנפט, החברה פיתחה על בסיס מערכות הסיבים האופטיים, שמיועדים לזהות ניסיונות חבלה וגניבה, גם יכולות לאיתור דליפות מהצינור. בתחום בתי הכלא, שבו החברה חולשת להערכתה על כ-35% מהמתקנים בצפון אמריקה, היא פיתחה פתרון המתריע על נפילת סוהר, ובתחום התשתיות החברה בוחנת פיתוח יכולות לניהול-מרחוק של מתקנים מרוחקים ובלתי מאוישים. "השתמשנו באותן יכולות טכנולוגיות כדי לפתח יישומים אופרטיביים אחרים מעבר לאבטחה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , מיזוגים ורכישות , ריאיונות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: דרור שרון , הגנה היקפית , מגל , סנסטאר