יצרנית הרכב הווייטנאמית VinFast תאמץ את סוללות הרכב של סטורדוט
4 ינואר, 2022
VinFast הובילה סבב גיוס בהיקף כולל של 80 מיליון דולר ומתכוונת לשלב את סוללת הרכב של סטורדוט, הנטענות תוך דקות ספורות, בדגמיה העתידיים. סטורדוט מתכוונת להתחיל בייצור המוני ב-2024
[בתמונה דגם Lux A2.0 של VinFast]
חברת סטורדוט (Storedot) מהרצליה, שפיתחה סוללות לרכב חשמלי הנטענות תוך דקות ספורות, הודיעה היום על השלמת החלק הראשון, והעיקרי, בסבב גיוס D שבו בכוונת החברה לגייס עד 80 מיליון דולר. השותפה האסטרטגית החדשה שמצטרפת להשקעה בחברה היא יצרנית הרכב החשמלי הווייטנאמית VinFast, שהובילה את סבב הגיוס וגם מתכוונת לייצר ולשלב את הסוללות של סטורדוט בדגמים עתידיים. מסטורדוט נמסר כי ההון שגויס יאפשר לחברה להשלים את פיתוח הסוללות ולבנות את התשתית הנדרשת לייצור המוני, שצפוי להתחיל ב-2024.
VinFast הוקמה ב-2017 על ידי VinGroup, התאגיד הווייטנאמי הגדול ביותר במדינה. לפני כחודשיים הכריזה VinFast, המתיימרת להיות יצרנית הרכב הווייטנאמית הראשונה שמייצרת באופן המוני ושמשווקת את דגמיה גם בשוק הבינלאומי, על הקמת מטה מרכזי בקליפורניה בהשקעה של כ-200 מיליון דולר. לפני כחודש הובילה VinFast השקעה בחברת הסייבר לרכב הישראלית Karamba.
חברת סטור-דוט פיתחה את טכנולוגיית FlashBattery המאפשרת לצמצם את זמני הטעינה של סוללות ליתיום-יון ברכב למספר דקות. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על גבישים חדשים בשם Nanodots בגודל של 2 ננומטר כל אחד. לגבישים האלה יש תכונות מיוחדות: קיבוליות גבוהה והפקת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. בסוללות שהחברה פיתחה מחליפים את הנוזל האלקטרוליטי בנוזל המכיל Nanodots, ועל-ידי כך גדלה קיבולת האנרגיה של הסוללה לפחות פי עשרה.
באוקטובר הודיעה סטורדוט על הקמת מרכז מו”פ בקליפורניה, ארצות הברית, וזאת כחלק ממאמצי הפיתוח של הדור-הבא של סוללת הרכב של החברה, שתהיה סוללה במצב-מוצק (Solid State) ובעלת צפיפות אנרגיה גבוהה יותר ותספק טווח נסיעה הגדול ב-50% מהדור הנוכחי.
סוללה במצב-מוצק, Solid State, היא סוללה שבה האלקטרוליט, שדרכו עוברים היונים בתהליך הטעינה והפריקה בין שתי האלקטרודות, עשוי מחומר מוצק. בסוללות הליתיום-יון הקיימות, האלקטרוליט הינו לרוב מצוי במצב של תמיסה או ג’ל. סוללות במצב-מוצק אמורות להיות בטוחות יותר, וזאת מאחר שהסוללות הקיימות חשופות לסכנות של דליקה או פיצוץ בטמפרטורות גבוהות וסכנות של דליפת הנוזל. כמו כן, הקיבולת של סוללות במצב-מוצק אמורה להיות גדולה יותר, ועל כן לאפשר טווח נסיעה גדול יותר. ואולם, האתגר הוא לפתח חומר מוצק שמצד אחד יהיה יציב ומצד שני בעל מוליכות גבוהה. אלקטרוליט מוצק הינו בעל נטייה להיסדק ולהישבר.
פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות