איום רחפנים: צבא הולנד הצטייד בכוונות החכמות של סמארט-שוטר

21 פברואר, 2022

באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI, מערכת בקרת האש של החברה מאפשרת לחייל ליירט רחפן בנשקו האישי. צבא הולנד ניסה את המערכת בהצלחה בתרגיל שהתקיים בהרי האלפים

לאחר שבדק בשנה האחרונה את המערכת במספר תרגילי שטח, צבא הולנד ביצע הזמנת רכש של מערכות בקרת-האש החכמות של חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) מקיבוץ יגור. המערכת מותקנת על-גבי נשק קל, ומתבייתת באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI על המטרה כדי לסייע לחייל לבצע ירי מדויק.

מסמראט-שוטר נמסר כי הצבא ההולנדי מתכוון לעשות במערכות שימוש מיידי, בעיקר עבור יירוט רחפנים בנשק קל. המערכת של סמארט-שוטר מאפשרת לטווח ממרחק של 250 מטר בתנאי יום רחפנים הטסים בגובה נמוך. בדומה לצבאות נוספים בעולם, משרד ההגנה ההולנדי מגבש תוכנית להתמודדות עם איומי רחפנים.

הצבא ההודי הצטייד במערכת

חברת סמארט-שוטר הוקמה על-ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ”לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. היא פיתחה מערכת בקרת-אש בשם Smash המותקנת באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ, וכאשר הנשק מצוי בזווית הנכונה – ההדק משתחרר באופן אוטומטי.

יירוט רחפנים באמצעות נשק קל הוא אחד מתרחישי המפתח המעניינים את הצבאות הבוחנים כיום את הפתרון של סמארט-שוטר. בחודש יולי 2020 הודיע משרד ההגנה האמריקאי (DoD) כי הכליל את המערכת בתוכנית ההגנה מפני רחפנים וכטב”מים קטנים (C-sUAS) שהוא מגבש, ובחודש דצמבר הודיע חיל הים ההודי על רכישת המערכת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Smart Shooter , סמארט שוטר , צבא הולנד