עסקת הענק של Emza: חיישנים חכמים למחשבי Dell ניידים

18 אפריל, 2022

תצייד את מחשבי Latitude, Inspiron ו-Precision בטכנולוגיית WiseEye הישראלית, המנטרת את המשתמשים באמצעות מצלמת המחשב כדי לספק חוויית שימוש נוחה ומאובטחת

מודול יצרנית המחשבים השלישית בגודל בעולם, Dell Technologies, תשלב את חיישן התמונה החכם של Emza Visual Sense מגבעתיים בכל המחשבים הניידים שהיא תייצר ממשפחות Latitude, Inspiron ו-Precision. מדובר בהזמנה הגדולה ביותר בתולדות החברה ושבזכותה היא תעבור השנה לריווחיות. החיישן של אמזה, בשם WiseEye, שייך לקטגוריית tinyML – שהם מוצרי בינה מלאכותית דלי-הספק. למעשה, הוא נחשב לאחד מפתרונות ה-tinyML הוויזואלי הראשונים בעולם.

במסגרת העיסקה עם דל, החיישן מופיע במתכונת של מיקרו-בקר עיבוד חסכוני מאוד באנרגיה ותוכנת עיבוד המותקנים על כרטיס המצלמה במחשבים הניידים. המערכת מריצה רשת נוירונית זעירה אשר יודעת לחלץ מחיישן הצילום מידע בסיסי מאוד על התנועות בסביבת המחשב, ולהשתמש בו כדי לבצע פעולות כמו החשכת המסך כאשר המשתמש אינו צופה בו, הגנה על תכנים באמצעות טישטוש התצוגה כאשר מישהו זר צופה בו, הפעלת המחשב באופן אוטומטי כאשר המשתמש מתיישב מולו, וביצוע פעולות נוספות בהתאם להעדפות המשתמש. המערכת פעילה תמיד, גם כאשר המחשב כבוי.

מנכ"ל אמזה, יורם זילברברג, סיפר ל-Techtime שהמערכת משתמשת אומנם במצלמה הקיימת, אבל מבלי להפעיל אותה באופן מלא. "אנחנו לוקחים ממנה תמונה ברזולוציה נמוכה מאוד כדי לבצע ניתוח שלה תוך שמירה על פרטיות. העיבוד נעשה בתוך המעבד שלנו ולמחשב אנחנו שולחים אינדיקציות כלליות דוגמת האם יש תנועה, האם יש אדם המביט במחשב, וכדומה. מטה-דטה. כל הפעולות האלה מתבצעות בהספק של מיליוואטים בודדים".

כרטיס הפיתוח WE-I Plus EVB של חברת היימקס, שנבנה לצורך יישום הטכנולוגיה של חברת אמזה
כרטיס הפיתוח WE-I Plus EVB של חברת היימקס, שנבנה לצורך יישום הטכנולוגיה של חברת אמזה

חברת Emza נמצאת בבעלותה המלאה של חברת השבבים הטאיוואנית Himax Technologies, אשר רכשה אותה בשנת 2018. בעקבות עיסקת הרכישה, פיתחה היימקס פתרונות עיבוד תמונה לאבזרי קצה המבוססים על התוכנה של אמזה, ועל חיישן תמונה ורכיב ASIC שהיימקס פיתחה על-פי ההנחיות של אמזה. הרכיב מבוסס על מיקרו-בקר ממשפחת ARC של סינופסיס. לדברי זילברברג, גם השבב שיסופק למחשבי דל ואשר פיתוחו הושלם בסוף 2021, יתבסס על מיקרו-בקר ARC. "הדבר ממחיש את רמת החסכון הגדולה במשאבי עיבוד שאמזה הצליחה להשיג". מדובר בעיסקה שבה אמזה תספק מיליוני יחידות.

בשנת 2021 מכרה דל כ-57 מיליון מחשבים. אומנם לא ברור כמה מהם שייכים למשפחות Latitude, Inspiron ו-Precision, אולם מדובר במיליוני יחידות. חברת אמזה מעסיקה כיום 25 עובדים ועובדת כחברה עצמאית לגמרי. לצד עבודה מול היימקס שבה היא מספקת מידע ומשתמשת ברכיבים של היימקס, היא נמצאת בקשרים גם עם יצרניות שבבים אחרות ואפילו עם חברת ARM, אשר מעוניינות להשתמש בתוכנה שלה. זילברברג: "אנחנו יודעים להתאים את התוכנה לכל פלטפורמת עיבוד".

לכתבות נוספות: Emza Visual Sense

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Emza , TinyML , אמזה