ראדא: הזמנות ב-29 מיליון דולר ברבעון הראשון

18 אפריל, 2022

80% מההזמנות מגיעות מהשוק האמריקאי, לאחר אישור התקציב. מניית החברה נסקה השנה ביותר מ-60% על רקע הגידול הצפוי בתקציבי הביטחון של מדינות נאט"ו בעקבות המלחמה באוקראינה

יצרנית המכ"מים הטקטיים ראדא (RADA) מנתניה מדווחת כי קיבלה הזמנות חדשות בהיקף של מעל ל-29 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. ההזמנות החדשות שהתקבלו מייצגות גידול של יותר מ-22% בהשוואה לרבעון המקביל של 2021. מעל ל-95% מסך ההזמנות שהתקבלו הן עבור המכ"מים הטאקטיים מבוססי התוכנה של ראדא לשימוש במערכות הגנה אקטיבית (APS), כלי טיס בלתי מאוישים, הגנה אווירית לטווח קצר (SHORAD) ופתרונות הגנה נקודתיים לבסיסים ומתקנים אסטרטגיים. 80% מההזמנות התקבלו מהשוק האמריקאי, והיתר משווקים גלובאליים אחרים.

דב סלע, מנכ"ל ראדא הסביר כי היקף ההזמנות ב-2021 מהשוק האמריקאי היה נמוכות מעט מהמצופה בשל העיכוב באישור התקציב. "אולם, החל מסיום מצב זה אנו חווים מומנטום מחודש בקבלת הזמנות חדשות בארה"ב, שמהווה את השוק העיקרי שלנו, וצופים כי ההשהיות בהזמנות ובהכנסות שניגרמו כתוצאה מאי העברת התקציב יפוצו במהלך המשך שנת 2022. לאור המומנטום החיובי, ולצד הצרכים המודגשים למכ"מים מתוצרתנו למען איפשור פתרונות להגנה אווירית והגנה אקטיבית כפי שבאים לידי ביטוי במלחמה הנוכחית והמתמשכת באוקראינה, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות שלנו לשנת 2022 של יותר מ-140 מיליון דולר".

מניית ראדא בשלושת החודשים האחרונים. מקור: Yahoo Finance
מניית ראדא בשלושת החודשים האחרונים. מקור: Yahoo Finance

ואמנם, המלחמה באוקראינה העלתה מאוד את ציפיות המשקיעים כלפי ראדא, מתוך הנחה שהמלחמה תוביל לגידול בתקציבי הביטחון, בייחוד בקרב מדינות נאט"ו. הדבר השתקף בביצועי מניית החברה, שנסקה מאז תחילת השנה בשיעור של 62% לשווי שוק של 780 מיליון דולר.

המלחמה באוקראינה מזניקה את תקציבי הביטחון

בראדא מעריכים כי שוק היעד הפוטנציאלי הכולל של החברה נאמד ב-6 מיליארד דולר לעשר שנים. ואולם בשעה שארצות הברית היתה אחראית לכ-75% מההכנסות ב-2021, השוק האירופי עדיין מדשדש ורחוק ממיצוי. המלחמה באוקראינה הובילה למפנה בתפיסה הביטחונית של חלק ממדינות אירופה. כך למשל, ימים ספורים לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה הכריז קנצלר גרמניה אולף שולץ על הגדלת תקציב הביטחון ב-100 מיליארד אירו ב-2022. בעקבות גרמניה, גם רומניה, פולין, בלגיה, איטליה ועוד הודיעו על הכוונה להגדיל את תקציב הביטחון.

המכ”מים של ראדא מותקנים בסוגים שונים של מערכות הגנה, כדוגמת מערכות לגילוי ויירוט כלי טיס בלתי מאוישים, מערכות הגנה אווירית לטווח קצר (SHORAD), מערכות הגנה מפני טילים וארטילריה קצרת-טווח (C-RAM), ומערכות הגנה אקטיביות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכ"ם , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: מכ"ם טקטי , ראדא