WeSense מגייסת 3.6 מ' דולר לטכנולוגיית מניעת מוות בעריסה

29 אוגוסט, 2022

הגורמים לתופעת מוות בעריסה עדיין לא ידועים, אולם היא אחראית למותם של יותר מ-3 מיליון תינוקות בכל שנה. החברה מפתחת מערכת מוגנת באמצעות 3 פטנטים - המאפשרת גם למנוע את התופעה - וגם לחקור אותה

בתמונה למעלה מייסדי החברה (מימין לשמאל): מאדוק אל-מאלי, מיקי פאר, גיא אורי מיכאלי ופרופ' אשר טל

חברת WeSense החלה בתהליך גיוס הון ראשוני ואיתור שיתופי פעולה עם מוסדות רפואיים בארץ ובארה"ב, לצורך קידום טכנולוגיה חדשה שהיא מפתחת למניעת מקרי מוות בעריסה (Sudden Infant Death Syndrome – SIDS), אשר אחראית למותם של כ-3 מיליון תינוקות בשנה ברחבי העולם. המערכת של החברה מבוססת על פתרון המבצע מספר פעולות במקביל. בצד החומרה, המערכת כוללת שרוול לביש המכיל מספר רב של חיישנים אשר מודדים פרמטרים פיסיקליים כמו קצב הלב, רמת רווי החמצן בדם, קצב נשימה, טמפרטורת הגוף, תנועתיות, איכות שינה ופרמטרים נוספים הנשמרים בשלב זה בסוד.

המידע הזה נאסף ומנותח באופן רציף באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית שהחברה מפתחת, אשר מאפשר לספק אינדיקציה מבעוד מועד על מצבי מצוקה של התינוק. במידה והמערכת מזהה סימני מצוקה, היא מספקת גירויים המותאמים לתינוק (מוגנים בפטנט), ומוציאה אותו מהמצב המסוכן רגע לפני נקודת האל חזור. חברת WeSense הוקמה על-ידי המנכ"ל גיא אורי מיכאלי, הטכנולוג הראשי מיקי פאר (מנכ"ל InnoWave), ועל-ידי היזם מאדוק אל-מאלי ופרופ' אשר טל, לשעבר מנהל מחלקת ילדים וממייסדי מעבדת השינה של בית החולים סורוקה. מיקי פאר סיפר ל-Techtime שמאדוק, פיסיקאי שהעלה את הרעיון שעליו החברה מבוססת החברה, נכנס לנושא בעקבות טרגדיה משפחתית שבה אחותו איבדה תינוק בן חצי שנה שנרדם ולא התעורר.

המידע שייאסף יוכל לשמש למחקר רפואי

פאר: "הנושא הפך למשימה אישית עבורו ועבורנו. המטרה שלנו היא לתת מענה לבעיה, לא רק להתריע. ועם הידע שיש לנו, אנחנו בדרך למהפכה טכנולוגית בתחום". מיכאלי: "הרעיון הוא לגלות התפתחות מצב בעל פוטנציאל לסיכון, ולייצר גירוי המותאם לתינוק בשני אופנים שונים, אשר יוציאו את התינוק מהמצב המסוכן נקודת האל חזור. המערכת בודקת מגוון גדול מאוד של נתונים הנאספים באופן אנונימי לגמרי, ולכן יכולה גם לשמש ככלי לתיחקור התופעה: נוכל לצבור את כל הנתונים ולהבין מה הם הגורמים למוות. עם שוק של 2.7 מילארד בשנה וגידול של 15% שנתי, אנחנו רוצים לשנות את קו המחשבה, ולהביא לפיתרון התופעה".

לדברי פאר, המערכת משלבת Machine Learning ו-Predictive AI. פיתוח החומרה הסתיים וכעת החברה נמצאת בתהליך גיוס הון במטרה להגיע אל השוק ב-2023. "השוק היום רווי בפתרונות שמטרתם היחידה היא ניטור והתראה – אולם הם לא נותנים פתרון לבעיה. את זה אנחנו רוצים לפתור״. הוא סיפר שלאחרונה פורסם מחקר שהראה כי תינוקות שנפטרו ממוות בעריסה סבלו מרמות נמוכות של האנזים Butyrylcholinesterase, אשר ממלא תפקיד מרכזי במסלול הגירוי של התינוק. "פרמטר מהסוג הזה הוא בדיוק מה ש-WeSense מפתחת". 

למידע נוסף וקשר: גיא אורי מיכאלי, 050-4585804, [email protected]

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: WeSense